8 fraza koje “ubijaju” Vaš kredibilitet na poslu

8 fraza koje “ubijaju” Vaš kredibilitet na poslu

Kad budete govorili samouvjereno i drugi ljudi će imati povjerenja u Vas. Želite da ljudi primijete Vaše samopouzdanje, kompetentnost, profesionalizam i samouvjerenost. Ne samo zbog toga kakvu ćete sliku kreirati o sebi kod Vaših kolega, već zbog toga što Vaš poslovni uspjeh zavisi od toga. Način na koji koristite riječi ostavlja dojam o tome da li ste profesionalni u poslu ili ne, a Vi toga niste ni svjesni.

Wendy Caplan je najprodavaniji autor u SAD-u koji je napisao knjigu kako poduzetnici sami sebe „potkopavaju“ frazama koje koriste. Riječi koje impliciraju nesigurnost, skromnost, čak i kad pokušavate ostaviti dojam da ste od povjerenja, izazivaju suprotan efekat. Prema istraživanjima ovog autora žene su tome sklonije nego muškarci, ali i oni znaju da ostave drugačiji dojam od onog za koji su mislili da će postići.

U nastavku Vam prenosimo 8 fraza koje je Wendy Caplan naveo u svojoj knjizi kao izjave koje treba izbjegavati na poslu.

Prije svega, kada slijedeći put budete trebali da komunicirate preko e-maila ili telefona sa nekim od Vaših poslovnih partnera najvažnije je da dobro pripremite ono što trebate da kažete i da to prethodno pročitate. Kada ste svjesni fraza koje upotrebljavate mnogo je lakše da utječete na to da ih postepeno izbacite iz upotrebe.

1.”Ja samo želim …”

“Ja bih htio da…” “Ja samo želim spomenuti …” “Ja samo želim reći …”

Pogledajte ove prethodno napisane fraze, kako Vam zvuče? Možete li vidjeti kako upotreba riječi razrijeđuje utjecaj koji želite da postignete? Radi usporedbe pročitajte slijedeće: “Ja samo želim napomenuti da imam pravo iskustvo za taj posao”,  “Hoću da znate, imam pravo iskustvo za taj posao.” Kako zvuči kada ovo pročitate? Šta mislite da li ćete dobiti posao? Odgovor je NE, a razmislite malo zašto.

2. “Malo …“

Izbjegavajte korištenje riječi malo. “Ja sam malo zabrinut da nećemo završiti u ovom tromjesečju.” Izjava je besmislena – ako ste malo zabrinuti ili sumnjate uopće nemojte ni govoriti.  Uplašeni ste, a riječi koje koristite to trebaju jasno da prenesu.

3. “Ja osjećam …”

Prije svega, osjećam se prečesto pogrešno koristi za označavanje neke misli ili prosudbe, a ne stvarnog osjećaja. No, još gore od toga je poruka koju šaljete da ste biće podložno promjenama raspoloženja koje se mogu odraziti na posao. Pokušajte koristiti “ja mislim” ili “vjerujem” kada govorite o mišljenju ili nečemu što bi trebalo biti, a ne „ ja osjećam da nam ovaj posao neće uspjeti“. Ili, ako želite izraziti osjećaj, pokušajte izravno na način “Ja sam” umjesto osjećam. Također “Ja sam uzbuđen po pitanju ovog projekta” bolje je od “Osjećam uzbuđenje u vezi ovog projekta .”

4. “Žao mi je…”

Ovo ne znači da se ne trebate nikad izviniti, kaže Caplan. Kada postupite nepromišljeno ili izazovete neku štetu, onda je prirodno da se izvinite. Ali je problem što se to prečesto govori, čak i refleksno kada Vam je neugodno ili osjećate krivnju.

5. “Ne znam…”

Poenta je u tome da se ne pretvarate kada znate odgovor na neko pitanje, a ako zaista ne znate, pametno je izmaći se. Pažljivo koristite frazu „ne znam“, radije nađite zamjenske riječi. Stvar je u tome što “ne znam” nikada ne bi trebao biti Vaš konačan odgovor.

6. “Pokušat ću…”

Yoda je najbolje rekao: “Uradi  ili nemoj, ne postoji pokušaj.” Kad ljudi kažu da će pokušati nešto, to nije izvršenje. “Vi zapravo ne može znati što to znači. Te riječi umanjuju Vašu vrijednost”, kaže Caplan. Ako niste sigurni da možete učiniti nešto, onda se izjasnite na način šta tačno od toga možete uraditi. Nemojte govoriti “Pokušat ću doći”, već recite “Želim ići, ali moji roditelji su u gradu za vikend, tako da će ovisiti o tome što oni žele raditi.”

7. Pretvaranje svega u pitanje

Vaše izjave ne treba da zvuče kao pitanje, jer tako postajete dosadni svima. Što je još gore, to Vama umanjuje značaj jer Vas čini slabim iako to možda niste. To zvuči kao da tražite dozvolu za sve što imate da kažete. Ne trebate dozvolu uvijek, idite pravo i recite to.

8. “Mislite li da sam spreman?“

Kada Vam nadređeni ponudi veći projekat ili bolju poziciju, nikad ne trebate da pitate druge da li ste Vi za tu poziciju. Naravno da ste spremni jer Vas inače ne bi predložili. Trebate da pokažete Vaše znanje i vještine. Ako nešto ne znate, rješavajte taj problem, idite na dodatne edukacije i seminare. Ali, ne pitajte svoje šefove ni kolege da li ste spremni, jer će i oni početi razmišljati da niste.

Izvor: www.businessinsider.com

O autoru

Novinar portala Poslovnisvijet.ba

Srodni članci