PayPal planira ulazak u tradicionalno bankarstvo

PayPal planira ulazak u tradicionalno bankarstvo

PayPal je još jedan tehnološki gigant koji ulazi u bankarsko poslovanje s građanstvom. Do kraja juna će ponuditi usluge vođenja čekovnog računa (američki čekovni račun – checking account – ekvivalent je europskog tekućeg računa), a cilja na sve one koji još nemaju otvoren račun u banci, objavio je Wall Street Journal.

PayPal će u pružanju bankarskih usluga, slično konceptu kojeg je najavio Amazon, sarađivati sa manjim bankama. Internetski gigant pregovara sa nekoliko američkih banaka o mogućnosti da pod svojim brendom preko partnerskih banaka otvara čekovne račune za svoje korisnike.

Prema izvještaju TechCruncha, Bill Ready, izvršni potpredsjednik i operativni direktor PayPala, rekao je da ulaskom u bankarski sektor žele da privuku više ljudi digitalnoj ekonomiji. “Onima koji nemaju bankarske račune, kreditne i debitne kartice, želimo da ponudimo novo iskustvo“.

Ulazak PayPala u tradicionalno bankarstvo nije iznenađenje. Kada su se PayPal i eBay 2015. godine podjelili u dvije kompanije, to je otvorilo put PayPalu da investira u potencijalni rast. Još iste godine PayPal je za gotovo 900 miliona dolara kupio kompaniju za digitalni prenos novca Xoom i kompaniju Paydiant, proizvođača softvera za mobilna plaćanja, za 280 miliona dolara.

PayPalova strategija prati trendove u industriji. Banke sve češće ulaze u partnerstva s fintech kompanijama kako bi ponudile kvalitetnije usluge. Mnogi očekuju da će banke početi tehnološkim kompanijama da pružaju bankarske usluge “iz sjenke“.

Tehnološke kompanije bi nudile usluge pod svojim brendom, donosile bi odluke o proizvodima i kamatnim stopama, a banke bi im u pozadini pružale potrebnu logističku podršku (koncept “white label”). To bi moglo obuhvatiti sve potrebne zakonske obaveze i finansijska znanja i vještine.

Ulazak PayPala u bankarski sektor po takvom modelu ima smisla. Kompanija ima veliku bazu korisnika i sve što treba da učini je da ponudi više proizvoda postojećim korisnicima. Banke u pozadini bi dobile više posla, iako bi PayPal kao brend bio u prvom planu. PayPal bi, dobrim dijelom izbjegao komplikovanu proceduru usklađivanja sa bankarskom regulativom.

bankar.me

O autoru

Srodni članci