Međunarodni dan i Europska noć muzeja

Međunarodni dan i Europska noć muzeja

ICOM je objavio temu za Međunarodni dan muzeja 2018. Ovogodišnja tema je “Hiper-povezani muzeji: novi pristupi, nova publika” (Hyper-connected museums: New approaches, new publics).

Bosanskohercegovački muzeji će se po 13. put priključiti velikoj svjetskoj muzejskoj zajednici u obilježavanju ovih dviju manifestacija. Međunarodni dan i Europska noć muzeja održat će se u Bosni i Hercegovini 19. i 20. maja (subota/nedjelja) 2018. godine.

Pozivamo muzejske i kulturne ustanove širom Bosne i Hercegovine da se pridruže u obilježavanju ovih manifestacija i da prigodnim programima i projektima koje će organizirati ovim povodom usmjere svoj pristup ka zbirkama istražujući sve veze koje ih vezuju za lokalnu zajednicu, kulturni krajolik i prirodni okoliš.

O temi

ICOM nas svake godine iznova potiče na preispitivanje muzejske djelatnosti i traženje novih odgovora na izazove savremenog društva, osmišljavajući uvijek novu preporučenu temu za moto Međunarodnog dana muzeja.

Druga dekada 21. stoljeća je obilježena tehnološkim inovacijama, socijalnim eksperimentima i globalnom razmjenom. To je razlogom zašto je ICOM za 2018. godinu izabrao temu “Hiper-povezani muzeji: novi pristupi, nova publika” (Hyper-connected museums: New approaches, new publics).

Pojam hiper-povezanosti je nastao 2001, a označava mnogostruke oblike današnjih komunikacija, od one lične, preko telefona i mobilne telefonije/smartphones, do brojnih mogućnosti koje pruža Internet, a među kojima su sve popularnije razne društvene mreže. Ova globalna mreža veza svakim danom postaje sve složenija, raznovrsnija i u isto vrijeme nudi višu razinu integriranja sadržaja. U takvom hiper-povezanom svijetu današnjice, muzeji se prilagođavaju i prihvaćaju novine.

Nemoguće je razumjeti ulogu muzeja bez uzimanja u obzir veze koje prave. Muzeji su sastavni dio svojih lokalnih zajednica, njihov kulturni krajolik i njihovo prirodno okruženju. Zahvaljujući tehnologiji, muzeji sada mogu izaći van njihove temeljne publike i naći nove korisnike svojih kolekcija na drugačiji način: to može biti digitalizacija zbirki, dodavanje multimedijskih elemenata na izložbama ili nešto jednostavno kao što je #hahstag koji omogućuje posjetiteljima da podijele svoje iskustvo na društvenim mrežama.

No, međutim, nisu sve ove nove konekcije zbog tehnologije. Kako muzeji nastoje održati njihovu važnost u društvu, oni usmjeravaju svoju pažnju na lokalne zajednice i različite grupe koje ih čine. Kao rezultat toga, ovih posljednjih godina svjedoci smo brojnih zajedničkih projekata u organizaciji muzeja, a u saradnji s manjinama, lokalnim institucijama. i sl. Za uključivanje ovih novih korisnika i jačanja svojih veza s njima, muzeji moraju pronaći nove načine interpretiranja i prezentiranja svojih zbirki.

ICOM je donio i smjernice – preporuke u osam koraka – kada je u pitanju obilježavanje ovih manifestacija, a koje možete pronaći na linku: http://network.icom.museum/international-museum-day/imd-2017/museums-get-organised/.

Također, sve informacije o Međunarodnom danu muzeja 2018, kako i na koji način ga organizirati, te online registraciju aktivnosti vaših institucija (koja će ubrzo biti dostupna) možete pronaći i na linkovima:

http://network.icom.museum/international-museum-day

http://imd.icom.museum 

http://network.icom.museum/fileadmin/user_upload/pdf/imd/2018/IMD2018_museums_kit_ENG.pdf

 te na fb stranicama:

https://web.facebook.com/internationalmuseumday/

https://web.facebook.com/IcomOfficiel/

https://web.facebook.com/ICOMBosnia.Herzegovina/

O autoru

Srodni članci