Četiri koraka za podizanje produktivnosti

Četiri koraka za podizanje produktivnosti

Jednostavni su načini kojima možete sebi pomoći da budete produktivniji.

Nerijetko se na poslu pojavite sa planom šta uraditi tokom tog dana. Entuzijazam, planovi, produktivnost – sa svim tim je počelo jutro, no – odjednom je podne. Kako je vrijeme proteklo? I, šta ste tokom tog vremena uradili?

Naravno, urađeno je nekoliko korisnih stvari, no to nije ni blizu zadataka koje ste sebi naveli kao one koje morate završiti.

U nastavku Vam navodimo četiri jednostavne stvari koje možete razmotriti i možda iskoristiti za poboljšanje svoje produktivnosti i usredsređenijeg pristupa svakodnevnim obavezama na poslu.

  1. Pojedite žabu

Mark Twain je jednom prilikom rekao kako je prva stvar koju uradi ujutro da pojede živu žabu, što mu daje snagu da šta god doživi u nastavku dana neće biti gore. Ovo, naravno, ne znači kako trebate pojesti žabu za doručak, nego radije najkrupnije zadatke uradite prvo. Najviše energije imate ujutro tako da bi najbolje bilo usmjeriti energiju ka izvršavanju najvažnijih zadataka.

  1. Samo najvažnije

Eksperti koji se bave proučavanjem produktivnosti kod ljudi preporučuju da se izbjegava čitanja e-mailova ujutro. Fokus tokom jutra treba da je na onim zadacima koji se trebaju završiti – ne na malim zadacima koje bi drugi voljeli da završite. Nabrzaka skenirajte e-mail listu kako biste provjerili da li ima nešto od velike važnosti, što bi moglo da utječe na Vaše ciljeve tokom dana. Nakon toga, nastavite dalje. Julie Morgenstern, autorica knjige Nikad ne provjeravajte mail ujutro, za Hugginton Post je izjavila kako su „ti zahtjevi i prekidi koje uzrokuje mali beskrajni…“. „Veoma je malo stvari koje ne mogu čekati jedan sahat da se završe“, smatra Morgenstern. Tako, ukoliko želite veću produktivnost, ujutro udaljite oko sa inboksa.

  1. Prođite kroz to-do listu

Pravljenje to-do liste može biti samo još jedan od zadataka koji se može naći na Vašoj to-do listi, ali radeći tako pravite sebi kompas koji će Vas voditi tokom dana.

Da biste odlučili šta ima prioritet, postavite pitanja koja predlaže Laura Vanderkam, ekspert za produktivnost i menadžment vremena,: da li je izvršenje zadatka korak više ka profesionalnom cilju, da li šef to smatra top prioritetom? Da li Vam donosi novac? Da li Vas prosvjetljuje? Da li je danas jedino vrijeme kada to može biti urađeno?

Jednom kada organizirate listu, napravite i listu koraka koje morate uraditi kako biste izvršili velike zadatke i bacite se na posao.

  1. Popričajte sa kolegama

Ovo možda i nije neki savjet, ali je itekako koristan. Pozdravite svoje kolege ujutro, popričajte sa njima. To će Vam pomoći ne samo da počnete dan u dobrom raspoloženju nego će koristiti i ukupnoj atmosferi u uredu, što je izuzetno važno ukoliko dođe do nepredvidivih i hitnih zadataka tokom dana.

Ova lista je izuzetno kratka, ali je i lahka za provjeru u primjeni. Popijte kahvu, spremite se mentalno i sažvačite svoju metaforičku žabu.

O autoru

Srodni članci