back to top

Da li e-trgovina doživljava uspon ili stagnaciju u našoj zemlji? Evo šta kažu istraživanja!

Nakon sveobuhvatne analize tržišta elektronske trgovine u Bosni i Hercegovini, otkriveni su ključni trendovi i perspektive koji oblikuju budućnost online kupovine u zemlji. Rezultati drugog nacionalnog istraživanja, provedenog pod pokroviteljstvom eCommerce asocijacije u BiH, predstavljeni su na prestižnom događaju.

„U današnjem brzom svijetu informacija, gdje se često gubi uvid u to šta je mišljenje a šta su činjenice, za nas u eCommerce asocijaciji BiH ključno je da se oslonimo na prave podatke. Zato sa ponosom dijelimo rezultate naših istraživanja, koji su plod mjeseci rada i posvećenosti. Sproveli smo dva paralelna istraživanja – jedno usmjereno na potrošače i njihove navike, a drugo na internet trgovine“, izjavila je ovim povodom, Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH.Da Li E-Trgovina Doživljava Uspon Ili Stagnaciju U Našoj Zemlji? Evo Šta Kažu Istraživanja!

Ovo istraživanje, koje daje duboke uvide u navike i preferencije bh. online kupaca i trgovaca, donijelo je zanimljive uvide, pa je tako pokazalo značajnu dominaciju mobilnih uređaja u e-trgovini. Impresivan podatak od 83.4% online kupovina realizovanih preko mobitela naglašava trend prema mobilnom eCommerce okruženju, ističući potrebu za mobilno optimizovanim web stranicama i aplikacijama kao neizostavnim dijelovima svake uspješne digitalne trgovinske strategije.

#td_uid_1_6615bca633f62 .td-doubleSlider-2 .td-item1 {
background: url(https://business-magazine.ba/wp-content/uploads/2024/04/6-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_6615bca633f62 .td-doubleSlider-2 .td-item2 {
background: url(https://business-magazine.ba/wp-content/uploads/2024/04/5-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_6615bca633f62 .td-doubleSlider-2 .td-item3 {
background: url(https://business-magazine.ba/wp-content/uploads/2024/04/4-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}

Dalje, istraživanje je otkrilo stabilan rast povjerenja u online tržište, sa gotovo 60% ispitanih kupaca koji su obavili između 2 i 5 kupovina online u posljednja tri mjeseca. Ovaj podatak potvrđuje da BiH potrošači sve više prepoznaju prednosti i sigurnost e-trgovine. Dodatno, 7.4% ispitanika, koji su obavili više od 10 kupovina u protekla tri mjeseca, svjedoči o rastućem segmentu “intenzivnih korisnika”, koji predstavljaju značajan potencijal za eCommerce platforme.

Izvještaj također ukazuje na jasnu preferenciju domaćeg tržišta, sa 43.4% online kupovina obavljenih na web stranicama unutar BiH, dok se kod međunarodnih kupovina najviše cijeni brza dostava na kućnu adresu, sa 60.2% preferencija. Ovo ukazuje na mogućnosti za unapređenje logističkih operacija i jačanje lokalnog eCommerce ekosistema.Da Li E-Trgovina Doživljava Uspon Ili Stagnaciju U Našoj Zemlji? Evo Šta Kažu Istraživanja!

Kartično plaćanje je metod koji preferira 32.8% ispitanika, dok su odjeća, obuća, kućanski aparati, kozmetika i knjige najčešće kupovani proizvodi online. Zanimljivo, preporuke prijatelja i pozitivne recenzije drugih kupaca imaju visoki uticaj na odluke potrošača, dok influenseri ostaju na nižim pozicijama uticaja, što potvrđuje važnost autentičnih preporuka i zadovoljstva kupaca.

Prema izvještaju, najveće prepreke sa kojima se susreću e-trgovci uključuju veličinu tržišta, navike kupaca, cijenu dostave, te nelojalnu konkurenciju. Ipak, oglašavanje putem društvenih mreža ističe se kao najefikasniji pristup promociji, sa 64.5% trgovaca koji ga preferiraju. Dodatno, samo 7.24% ispitanih online trgovaca su izrazili zadovoljstvo trenutno dostupnom kvalificiranom radnom snagom za eCommerce. Postaje očito da je hitno potrebno prilagođavanje obrazovnih kurikuluma stvarnim potrebama tržišta.Da Li E-Trgovina Doživljava Uspon Ili Stagnaciju U Našoj Zemlji? Evo Šta Kažu Istraživanja!

„Naša je namjera da ova istraživanja postanu tradicija koja će nam godišnje ukazivati na promjene i trendove u e-trgovini BiH. Veliku pažnju smo posvetili metodologiji i kvaliteti upitnika, kako bi rezultati bili što precizniji i reprezentativniji. Ovaj značajan zadatak smo uspješno realizovali uz podršku prof. dr. Almira Pešteka, redovnog profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu i član Savjetodavnog odbora asocijacije i mag. oec. Nikoline Čule Karačić, kojima smo iznimno zahvalni na neprocjenjivom doprinosu. Tokom realizacije istraživanja, kontaktirali smo oko 1000 web trgovina i prikupili odgovore od preko 1700 potrošača, čime smo osigurali reprezentativan uzorak i dubinu naših nalaza“, naglasio je Orhan Gazibegović, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH.Da Li E-Trgovina Doživljava Uspon Ili Stagnaciju U Našoj Zemlji? Evo Šta Kažu Istraživanja!

Ova sveobuhvatna analiza tržišta ne samo da pruža duboke uvide u stanje i trendove e-trgovine u Bosni i Hercegovini, već i postavlja temelje za strateško planiranje i razvoj sektora. Kroz ovakva istraživanja, eCommerce asocijacija u BiH nastoji ne samo da informiše tržište, već i da podstiče razvoj digitalne ekonomije, unapređujući poslovni ambijent i omogućavajući potrošačima sigurno i zadovoljavajuće online iskustvo kupovine.

Objava Da li e-trgovina doživljava uspon ili stagnaciju u našoj zemlji? Evo šta kažu istraživanja! pojavila se prvi puta na Business Magazine.

business-magazine.ba

Supported by TNT Grupacija

DRUGI UPRAVO ČITAJU