15 C
Sarajevo
NaslovnicaPoslovni savjetiŠta je SEO Optimizacija

Šta je SEO Optimizacija

()

SEO predstavlja Search Engine Optimization, odnosno Optimizacija stranice za pretraživanje. SEO Optimizacija podrazumijeva proces koji objedinjuje sve aktivnosti koje imaju za cilj da pozicioniraju vašu web stranicu na što višu poziciji u organiskim rezultatima pretrage Google pretraživača.

Iako danas svi znamo za SEO malo ljudi zna tačno odrediti šta je SEO i kako ispravno koristiti SEO u vlastitu korist. Ovaj tekst će pokušati da vam što bolje približi SEO, zašto je on koristan, vezu između Google – a i SEO, šta je to organska SEO optimizacija i koji su najbitniji faktori SEO optimizacije.

Žašto je SEO optimizacija web stranice toliko bitna

Kao što smo govorili svi znaju za SEO, ali smisao i bit SEO optimizacije bi trebala znati bilo koja osoba koja pokreće svoju web stranicu ili pravi internet blog. Sama bit SEO optimizacije je u tome da se vaša web stranica bolje pozicionira na rezultatima pretraživaća i na taj način privuče nove korisnike i nove mušterije.

Danas je potrebno da u samom početku dobro poznajete SEO optimizaciju, upravo zbog ogromne konkurencije koja se nalazi na tržišu. Svakodnevno stotine hiljada novih web stranica i blogova se kreira u nadi da će oni biti nešto posebno i odskočiti iz gomile. U većini slučajeva im to ne pođe za rukom, a upravo zbog toga što nisu bili upoznati sa SEO optimizacijom.

Sa popularizacijom interneta milioni korisnika svakodnevno traže odgovore na mnogobrojna pitanja i probleme. Upravo je vaš zadatak da sa što boljom optimizacijom sadržaja budete najbolje riješenje i najbolji odgovor na korisničke probleme.

Ključne riječi su presudne kada je riječ o bilo kakvom obliku optimizacije na internetu. Uz pomoć ključnih riječi Google, a i ostali internet pretraživači rangiraju vašu web stranicu, naravno tu su i ostali mnogobrojni faktori koji utiču na rangiranje, ali bez ključne riječi cijeli proces SEO optimizacije ne može početi.

Kakvu vezu imaju Google i SEO

Dugo godina Google drži mjesto kao najbolji i najznačajniji pretraživač na internetu. Fascinantan podatak je da Google predstavlja 90 % internetskog tržišta kada je riječ o pretraživačima.

Mnogo kompanija i velikih blogera svoje su poslovanje već davno prebacili ekskluzivno na Google, zato što su uvidjeli da je Google budućnost i da će gotovo za par godina Google držati skoro cijelo tržište. Upravo to se i dogodilo i danas osobe koje su znale barem nešto o SEO optimizaciji i kvalitetnom dizajnu web stranice su uspješni bloger ili imaju uspješne web prodavnice.

SEO Optimizacija
Google i SEO

Stručnjaci za SEO su se apsolutno bazirali na Google i sve svoje napore i trud ulagaju u istraživanje Google – ovog algoritma kako bi ostvarili prednost i bolju poziciju u odnosu na konkurenciju. Google naravno ne želi da otkrije tajnu svog algoritma da ne bi ugrozili svoje poslovanje, te zbog toga sturčnjaci za SEO moraju duplo više raditi i ulagati u SEO analizu kako bi svojim klijentima dali što bolje informacije.

Naravno vi ne morate biti stručnjak za SEO u samom početku, dovoljno je da poznajete osnove i da se znate koristiti alatima kao što su Google Keywords kako bi pronašli što bolje i kvalitetnije ključne riječi koje će vam donijeti više saobraćaja na vašu stranicu.

Šta predstavlja organska SEO optimizacija

Organska SEO optimizacija predstavlja proces osiguravanja prirodnog plasmana web stranice na regularnom rezultatu pretraživanja. Dakle ova vrsta optimizacije podrazumijeva što bolje rangiranje vašeg teksta ili web stranice bez da plaćate Google – u da vas reklamira. Glavne karakteristike organske optimizacije teksta podrazumijeva korištenje kvalitetnih ključnih riječi koje su tražene, izgradnju linkovne mreže, te da se sadržaj piše prirodno.

Možda ćete se pitati zašto da se mučite i pišete tekstove, te kvalitetno radite  SEO optimizaciju, kad možete za određenu količinu novca bez bilo kakvog truda doći na prvu stranicu Google – ovih rezultata pretraživanja. Bitno je da shvatite da i jedna i druga strana imaju svoje prednosti i mane, a samo je na vama da odlučite koja vama strana više odgovara u zavisnosti od opisa vašeg poslovanja.

Iskusni SEO stručnjaci će uvijek koristiti miks obe oblasti kako bi izvukli maksimalnu korist. Da pojednostavimo, plaćeni oglasi su tu da vaš tekst bude viđen i da što više ljudi klikne na vaš tekst, međutim to ne mora značiti da će se ti isti korisnici zadržati na vašoj web stranici. Dok recimo kod organske optimizacije, vi se trudite da kreirate što kvalitetniji sadržaj koji Google voli i na taj način besplatno dobijete prvu stranicu rezultata pretraživanja, a pri tom imate kvalitetan sadržaj koji će zadržati nove korisnike na vašoj stranici.

Tri najbitnija faktora kod SEO optimizacije

Postoji mnogo faktora koji utiču na optimizaciju teksta, međutim danas vam donosimo tri ključna elementa koja morate poštovati kada radite SEO optimizaciju.

Slika ima prazan alternativni atribut; njen naziv fajla je seo-seo-2.jpg
Elementi SEO optimizacije
  1. Sadržaj

Kvalitetan sadržaj je presudan faktor kada govorimo o SEO optimizaciji. Kada govorimo sadržaj ne mislimo samo na tekst, već i na slike, video zapise, crteže, grafikone, gifove i mnoge ostale oblike multimedije koje daju vašem tekstu kredibilitet i profesionalni izgled.

Kada imate kvalitetan sadržaj istovremeno informišete i komunicirate sa vašom publikom. Donosite aktuelne informacije koje su korisne konzumentima i zbog toga će oni konstatno dolaziti nazad po još više kvalitetnog sadržaja.  Bez kvalitetnog sadržaja dakle nema ni optimizacije, zbog toga svaki bloger bi trebao sadržaju posvećivati što više pažnje kako bi ostvario što bolji SEO rezultat.

  1. Info arhitektura

Drugi faktori koji je od velike važnosti je informaciona arhitektura koja okružuje vašu web stranicu. Predstavlja dakle organizovanu i označenu mrežu informacija koje se nalaze unutar vaše web stranice. Informaciona arhitektura ima posao da kvalitetno raspoređuje elemente vaše web stranice kako bi ona izgledala što profesionalnija i korisnija za publiku.

Cilj se postiže uz pomoć linkova kako unutrašnjih tako vanjskih koji doprinose poboljšanju optimizacije, a na taj način čini vašu web stranicu profesionalnijom što daje bolje rangiranje na rezultatu pretraživanja.

  1. Sama infrastruktura web stranice

Treći faktor predstavlja infrastrukturu web stranice koja označava skup svih resursa koji podržavaju njegovo okruženje sve od servera pa do funkcionalnih podataka. Ova infrastruktura se odnosi kako na hardverske tako i na softverske kao i na mrežne komponentne. Sve ove elemente ujedinjuje i kreira jednu savršenu cjelinu koja doprinosi SEO optimizaciji i boljem rangiranju vaše stranice. Dakle profesionalan i kvalitetan dizajn, te osiguravanje da vaša stranica bude brza i da se ne dešavaju neočekivani padovi je osnova svakog početnika koji želi da započne blog ili pokrene svoju web stranicu.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

Pratite nas na društvenim mrežama!

Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

Poboljšajmo ovaj post!

Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

spot_img

najnovije biznis vijesti

možda vas zanima