Kako su nastala imena velikih brendova ? – TOP 7

()

Priče koje se kriju iza imena velikih brendova

Imena velikih brendova i kompanija možemo da poredimo sa tetovažama. Na više nivoa. Neke su duboke, sa veličanstvenom historijom, značenjem ili porukom, dok su s druge strane neke tu zato što je u datom trenutku dobro izgledalo/zvučalo.

Tu je još jedna stvar – kad jednom ostavi traga, rizično je mijenjati je. Ali ima i takvih (sretnih) slučajeva.

Lego

Lego – mnogima omiljena igračka (i to ne samo i djetinjstvu) nastala je u Danskoj 1934. godine. Vlasnik tada rastuće fabrike, Ol Kirk Kristijansen, sjedio je sa svojim zaposlenima i smišljao ime koje će odštampati na etiketi.

Držeći se principa koji su se pojavili mnogo prije nego što se neko drugi sjetio da ih primjeni, kolektiv je napravio složenicu od reči “leg” i “gotd” – “igrati se” i “dobro”.

Interesantno je da je “lego” i jedan od oblika latinskog glagola “skupljati”, što se pokazalo kao relevantno za sve one koji su se jednom poigrali legom (i zgazili na jednu od kockica, više puta).

Adidas

Adidas – Jedan od najpopularnijih urbanih brendova današnjice nosi ime svog osnivača, Adolfa Adija Daslera (Adi+Das). S obzirom na ciljnu grupu, zvuči prigodno.

Mnogo interesantnija je, međutim, činjenica da je Adolfov brat Rudolf Rudi Dasler takođe imao svoj biznis – njegova kompanija Ruda, na isti način sastavljenog imena, će kasnije promjeniti naziv u Puma.

imena velikih brendova

Reebok

Reebok – Grupi iznad moramo pridružiti još jednog proizvođača, najprije zbog toga što je priča jednako zanimljiva, a zatim jer je inspiracija takođe bila jedna divlja životinja.

Pune 53 godine prije nego što će dobiti ovo ime, kompanija je radila pod imenom J.W. Foster and Sons. A onda je jedan od nasljednika osnivača pronašao južnoafrički rječnik koji je dobio kao nagradu za pobjedu u trci kada je bio dječak.

Za oko mu je zapala (i vjerovatno podsjetila na nešto važno u njegovom životu) riječ “reebok”, što je bila južnoafrička verzija reči “rhebok” – vrsta antilope koja živi na tamošnjim prostorima. Ostalo je historija.

Coca-Cola

Coca-Cola – Kao i za samo piće, za ime najpoznatije kompanije na svijetu vezuju se mnoge kontroverze.

Pa da krenemo od početka: bivši vojnik i tadašnji farmaceut, Džon Pemberton, se poslje godina službe, kao i mnogi vojnici tog vremena, našao zavistan od morfina.

Zahvaljujući svojoj profesiji, posvetio se istraživanju adekvatne zamjene i “skidanja” sa istog. Prvo rješenje do kog je došao bilo je “vino od listova koke”, koje je čak i brendirao – “Pemberton’s French Wine Coca”, ali je na njegovu nesreću politika tog vremena u Americi nije dozvoljavala konzumiranje alkohola. 

Zato je došao do nove, bezalkoholne formule, mjenjajući vino šećerom i dodajući kiselu vodu koja je smatrana veoma zdravom i blagotvornom.

Tako dolazimo do crnog soka koji konzumiramo danas. Njegovo ime i logo je, međutim, došlo od knjigovođe izumitelja, Frenka Robinsona. Povezavši dva osnovna sastojka – list koke i afrički kola orah (izvor kolaina i kofeina), Robinson je osmislio i nacrtao ime koje će godinama kasnije biti poznato širom planete.

Sony

Sony – Nekada davno, Sony je bio još jedna telekompanija: “Tokijska telekomunikaciona inženjerska korporacija” (Tokyo Tsoshiu Kogyo KK).

Jednom kada su rješili da promjene ime, posegnuli su za inspiracijom u latinskom jeziku (sonus je latinska reč za zvuk), slengu tog doba (mladi intelektualci su se nazivali “sony” ekipom) i univerzalnošću – “sony” je lako pročitati i izgovoriti koji god da vam je maternji jezik.

Tako su mladi “soniji”, baveći se “sonusom” dali ime jednoj od najvećih kompanija ove vrste na svetu.

imena velikih brendova

Par najnasumičnijih sačuvali samo za kraj. Ako znate i neki domaći primjer, željno ga iščekujemo!

Nokia – Kada je osnovana, Nokia je bila daleko od tehnologije. Mala kompanija bavila se preradom piljevine i poslovala u nekoliko gradića u Finskoj, među kojima se jedan zvao – Nokia.

eBay – Prvobitno nazvana “Echo Bay Technology Group”, kompanija je pokušala da kupi domen za sebe, ali je echobay.com bio zauzet. S druge strane, eBay.com nije, pa su zahvaljujući njemu odlučili da skrate ime. Toliko.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

Pratite nas na društvenim mrežama!

Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

Poboljšajmo ovaj post!

Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

spot_img

POSLOVNI SERVIS

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

Pratite nas na društvenim mrežama!

Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

Poboljšajmo ovaj post!

Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?