back to top

Google Analitika: 10 načina kako je iskoristiti za unaprijeđenje web stranice

Google Analitika pomaže vam da mjerite uspjeh vaše web stranice

Google Analitika – sve što trebate znati. Lijepo je da imate fantastično napisane materijale, profesionalne slike i tim koji se bavi vašim poslom. Kada ste na početku, sve mora biti dovoljno dobro i ne bi smjelo da bude savršeno.

Mnogo vremena ćete potrošiti u jurenju savršenog i propustićete talas klijenata ili kupaca. Ako bih mogli da biramo gdje bi usmjerili više pažnje ili vremena, to bi bilo mjerenje uspjeha.

Kako znati da li je nešto uspješno ili ne? Na raspolaganju nam je Google Analitika koja može da vam odgovori na mnogo pitanja koja imate na temu vaših posjetioca, kupaca, klijenata, njihovog ponašanja, ali kao i svaki alat morali biste da znate kako on funkcioniše.

U većini slučajeva, sam alat na prvi pogled izgleda jednostavan i prikazuje neke jednostavne grafikone.

Nemojte biti zavedeni jednostavnošću i jeftinim informacijama. Svaki sistem da bi funkcionisao i da bi odgovarao na pitanja koje preduzetnik ima mora biti “nahranjen” kako treba.

Google Analitika

Šta je Google Analitika ?

Google Analitika daje informacije o tome ko su ljudi koji su došli na web stranicu, putem kog kanala komunikacije, šta su radili na toj stranici i da li su izvršili akciju ili aktivnost koja preduzetniku ili vlasniku web sajta nešto znači (da li se ispunjava cilj posla).

Spominjali smo “hranjenje” sistema – i zaista smo mislili na to. Ako sistem zatrpate sa jeftinim kalorijama tj posjetama koje ništa ne znače i na osnovu kojih ne možete da zaključite puno korist analitike se svodi na gledanje lijepih grafikona.

Ukoliko definišete ciljeve koje vaš posao treba da ispuni i ukoliko ih prenesete u internet formu, čak i mali broj ljudi, koji ispunjava vaše ciljeve može da ispriča priču.

Drugim riječima, ako “nahranite” sistem sa kvalitetnim informacijama tj šta su vaši ciljevi, i sa malo saobraćaja (ljudi koji dolaze na vaš web stranicu) i ispunjavaju vaše ciljeve vi ćete znati puno.

Shvatićete zbog čega su ti ljudi došli do vas i uradili ono što vam je cilj.

Pet ciljeva koje može svaki biznis da postavi i prati

  1. Onda kada vam neko ostavi svoju e – mail adresu
  2. Onda kada neko doda nešto u korpu (čak i ako nemate ecommerce)
  3. Onda kada neko kreira nalog ili se uloguje na vašem web sajtu (login/registracija)
  4. Onda kada neko klikne na dugmiće društvenih mreža (tweet, share, follow…)
  5. Onda kada neko “skine” dokument sa vašeg websajta

I to je to. Bez mnogo filozofije i mnogo muke. Pet ciljeva koje svaki biznis može da prati i na osnovu kog može da izmjeri i shvati koja demografija sa kog kanala zaista “radi”.

Definisanje ciljeva može da bude i komplikovanije ali je ovih 5 lako implementirati i postaviti.

Kako podići kvalitet praćenja ciljeva na viši nivo?

Da biste iskoristili mogućnost Google Analitike do maksimuma idealno bi bilo kada biste za svaki od ovih pet ciljeva definisali kolika je vrijednost ispunjenja svakog cilja.

Šta?! Kako mogu da odredim vrijednost “skidanja” dokumenta sa mog web sajta?! Ili onoga ko ostavi e – mail?

Istina je veoma jednostavna. Vrijednost cilja je uvijek drugačija za svaki biznis i web sajt. Zavisi od toga koliko vlasniku biznisa vrijedi taj e – mail ili “skidanje” dokumenta. Ali i dalje koja je to vrijednost?

Uvijek je promjenjiva tj mijenja se tokom vremena. Zavisi od historijskih podataka.

Na primjeru koliko vrijedi e – mail adresa saznat ćete kako se određuje vrijednost cilja.

Na osnovu historijskih vrijednosti:

  • Od 1000 pretplatnika na newsletter (1000 email adresa)
  • 5% je konvertovalo u kupce (50 ljudi)
  • Prosječna vrijednost narudžbine svih tih 50 ljudi je bila 43 eura

Vrijednost jednog pretplatnika (e – mail adrese) bi bila 2 eura (5% od 43 eura)

Google Analitika

Šta to znači na kraju?

To znači da kada ulažete u digitalni marketing (recimo Google AdWords) vi dobijate unutar analitike informacije o rezultatima vaše kampanje koja je trebala da dovede ljude koje interesuje vaš proizvod ili usluga.

Sa druge strane ako nemate ecommerce gdje su stvari veoma jasne, morali biste da imate praćenje ciljeva.

Kada vam je cilj npr e – mail adresa i znate da vam vrijedi 2 eura svaka nova e – mail adresa vi možete da uporedite vaše troškove sa ciljevima.

Ako ste potrošili 8 eura i dobili 2000 ljudi na web sajtu i svaki 20ti je ostavio e – mail adresu (2000/20 = 100 e – mail adresa) što predstavlja očekivanu vrijednost od 212 eura (100 e – mail adresa x 2 eura procijenjena vrijednost) možete reći da su rezultati oglašavanja uspjeli.

Za uloženih 8 eura ste dobili 100 e – mail adresa (0,85 eura po e – mailu) koje za vas vrijede 212 eura.

Na kraju sve zavisi od vaše računice tj šta su ciljevi vašeg posla.

Kakve sve izvještaje možemo dobiti iz Google Analitike?

Sjećate se prvog prikaza korisničkog puta tj kako se ljudi kreću ka i kroz web stranicu kako ispunjavaju određene ciljeve?

Svi izveštaji u analitici se grupišu po istom principu.

Sve je vezano za ljude i njihovo ponašanje u korisničkom putu. Google Analitika odgovara kroz izvještaje na pitanja

  • Ko su ljudi koji su došli na web stranicu?
  • Kako su došli i zbog čega?
  • Šta su radili na web stranici?
  • Kakvi su rezultati i da li su ispunili naša očekivanja?

Tako da ako se ikada budete pitali gdje se nalazi neki izvještaj, upitajte sebe šta u stvari želite da vidite.

Ne trudite se da imate savršenu analitiku i mjerenje ciljeva – koncept mjerenja na web stranicama ne podrazumijeva savršenost u mjerenju već veoma dobru kalkulaciju – kako previše stvari može da krene po zlu u toku mjerenja.

Usredočite se da pratite ciljeve i da odredite vrijednost istih. Time ćete dobiti pravi pogleda na ljude koji dolaze kod vas i doprinose vašem poslu i ispunjavaju ciljeve koje imate ispred sebe.

DRUGI UPRAVO ČITAJU