Air Serbia u 2016. ostvarila neto profit od 900.000 eura

Air Serbia u 2016. ostvarila neto profit od 900.000 eura

Aviokompanija Air Serbia je zabilježila u 2016. neto profit od 900.000 eura, saopštio je danas srpski nacionalni avioprevoznik.

“Ukupni operativni prihodi porasli su za pet odsto na 320 miliona evra, a prihodi od code-share sporazuma povećani su za 24 odsto na 26,7 miliona evra”, navodi se u saopštenju i dodaje da je Air Serbia ostvarila neto profit treću godinu zaredom.

Air Serbia navodi da je profit ostvaren u godini u kojoj su pokrenuti prekookeanski letovi ka SAD, dok je u flotu uveden prvi širokotrupni avion Airbus A330.

Dobrim rezultatima su doprinijeli novi sporazumi, koje je kompanija potpisala s aviokompanijama Air Seychelles i Montenegro Airlines, što je dovelo do povećanja ukupnog broja partnerstava na ukupno 19, kao i jačanje postojećih sporazuma, posebno sa kompanijama Air Berlin i Etihad, navodi se u saopštenju.

Ove rezultate prati i porast broja putnika na 2,62 miliona, što je rast od tri posto, kao i porast ukupnog kargo prevoza, koji je povećan na 4.913 tona, što je rast od 31 posto.

Generalni direktor Air Serbie Dane Kondić izjavio je da je zadovoljan neto profitom i pored značajnih investicija u poslovanje.

“Ove godine usmereni smo na jačanje naših komercijalnih rezultata, unapredjenje efikasnosti našeg poslovanja, kao i na kontrolu troškova i stabilnost bilansa stanja. Početkom 2017. prešli smo na Sabre sistem za rezervacije i prijavljivanja na let, koji je omogućio Air Serbiji da uvede nove personalizovane usluge i podstakne povećanje prihoda, pružajući istovremeno značajan potencijal za digitalizaciju naših usluga”, kazao je Kondić, navodi se u saopštenju.

On je rekao da je nedavno preuređena flota uskotrupnih aviona Airbus A319 i A320 sa 1.500 novih rekaro sjedišta, što je povećalo kapacitet na mreži letova na kratkim linijama, a rezultat toga je veća konkurentnost Air Srbije.

“Da bismo osigurali postizanje pozitivnih rezultata i u budućnosti, moramo da nastavimo da odgovaramo zahtevima tržišta i da se prilagodjavamo u našem poslovanju. S jedne strane to znači da iskoristimo naše investicije u tehnologiju da bismo ostvarili prihod i ponudili putnicima veći izbor, dok s druge strane istovremeno poslujemo uspešnije i efikasnije da bismo smanjili troškove”, rekao je Kondić.

Agencije/A.Š.

O autoru

Srodni članci