back to top

3 zanimljiva okršaja konkurentskih brendova

Da li bi pametno „prozivati” svoju konkurenciju? Ili je bolje ono čuveno „u se i u svoje kljuse”? Zavisi.

Ako ste, na primjer, Coca Cola ili Pepsi, onda imate šire polje za djelovanje nego kad ste mali poduzetnik. To, srećom, ne znači da od „velikih” ne možemo da učimo.

Danas vam donosimo 3 zanimljiva okršaja konkurentskih brendova.

Decenijama unazad veliki brendovi (Avis, pomenuti Pepsi, Audi) prozivaju svoju konkurenciju (Hertz, Coca Cola, BMW) i nerijetko time postižu velike uspjehe. Razlog je jednostavan: ovdje se ne radi o tome ko ima dovoljno novca da započne dugotrajniju ili efektniju kampanju, već se radi o spremnosti da se započne borba.

Evo tri zanimljiva primera takvih okršaja.

Avis i Hertz – nemanje prednosti je prednost?

Početkom šezdesetih godina prošlog vijeka, cijela Amerika željela je da iznajmljuje automobile u Hertzu. Glavni rival, Avis, bio je daleko iza njih po popularnosti.

3 Zanimljiva Okršaja Konkurentskih Brendova

Tadašnji direktor Avisa bio je Robert Townsend. Marketinška agencija čije su usluge koristili tada je bila u usponu, stvarajući reputaciju agencije koja ima promućurne kampanje – Doyle Dane Bernbach (skraćeno DDB).

Tokom sastanka s kreativnim timom ove agencije, Townsendu su postavljali pitanja o tome koje su prednosti Avisa u odnosu na Hertz. Da li ima bolje automobile? Da li ima više prodajnih mjesta? Da li je jeftiniji? Odgovor na sva tri pitanja bio je – ne. Na to „ne”, Townsend je dodao: „Ali mi se trudimo više.”

Kreativni tim DDB agencije se „uhvatio” za tu rečenicu i tako je nastao jedan od najpoznatijih slogana na svijetu: „Avis je samo drugi, jer se više trudimo”. Iskrenost i borbenost ovog slogana su ono što se dopalo ciljnoj publici, koja sa Avisom dijeli vrijednosti koje se tiču rada i truda. Također, Hertz je zbog ovoga izgledao kao surova, bezlična korporacija, dok je Avis simpatični, borbeni David koji će pobijediti ogromnog Golijata.

I – ovo je bilo uspješno. Avis je do 1962. bio neprofitan, a potom je porastao na 11 posto udjela na tržištu. Godinu dana nakon puštanja kampanje, postao je profitabilan. Do 1966, pokrivao je 35 posto tržišta.

Inače, Bil Bernbach, tvorac ove kampanje, savjetovao je Avis da ispuni svoja obećanja. Prije nego što je kampanja počela, on im je rekao da unaprijede svoje usluge i proizvode, rekavši da je pogrešno imati dobru reklamu za loš proizvod. I oni su ga poslušali.

Audi vs. BMW – rat billboardima

U Los Angelesu je 2009. godine bjesneo pravi mali rat između dva njemačka proizvođača automobila. To nije bio bilo kakav rat, već – rat billboardima. Sve je počelo tako što je BMW objavio poster kojim najavljuje svoj reli, na kom je pisalo: „BMW reli s dva servisna centra u blizini. Šta je sljedeće, bolničari na šahovskom turniru?”

3 Zanimljiva Okršaja Konkurentskih Brendova

Rat zvanično počinje Audijevim „odgovorom” putem billboarda u Los Angelesu, na kom je, pored slike novog A4 modela, stajalo: „Šah? Ne, hvala, radije ću da vozim.” Valjda plašeći se da ih BMW nije dobro razumio, marketinški tim Audija odlučuje da bude malo precizniji; tačnije, da direktno „prozove” BMW.  Tako je sljedeći billboard Audija izazivao BMW odgovori, riječima: „Tvoj potez, BMW”.

BMW je, naravno, odgovorio na izazov, tri puta većim billboardom s druge strane ulice u odnosu na Audijev, sa slikom svoje Serije 3, uz: „Šah-mat.”

Potom Audi uvećava svoj billboard i mijenja copy u „Tvoj pijun se ne može porediti s našim kraljem”. U ovom trenutku se o ovom ratu billboardima uveliko priča ne samo u Kaliforniji, već u cijelom svetu. BMW je taj koji je na kraju odustao, odnosno nije odgovorio na posljednju „prozivku”, već je pomjerio svoj novi billbord malo dalje i tako je ovaj rat okončan.

Volkswagenova „Buba” i američka automobilska industrija

Zamislite u kakvom problemu se našao onaj ko je imao zadatak da u Americi, 15 godina nakon završetka Drugog svjetkog rata, osmisli marketinšku kampanju za njemački automobil koji se dopadao Hitleru.

To možda ne bi bio problem da je riječ o kakvim moćnim ljepotanima poput ovih automobila pomenutih iznad. Međutim, „caka” je bila u tome što je ovdje riječ o izuzetno malom automobilu, koji treba prodavati u zemlji koja je oduvijek voljela velika kola.

Isti onaj Dojl Dejn Bernbak iz primjera sa Avisom i Hertzom, osnivač istoimene firme, imao je glavobolje nad ovim zadatkom. Međutim, ne samo da je uspio da potakne prodaju Beetle modela na globalnom nivou, već je i ovom marketinškom kampanjom ušao u historiju.

Umjesto sakrivanja ili prećutkivanja činjenice (tačnije, slona u prostoriji) da je ovo mali automobil, njegova ideja je bila da se „misli na malo”. Jer, u ovom kontekstu, malo zaista ima prednosti, u smislu da je malo vozilo jeftinije, štedljivije, lakše za parkiranje.

3 Zanimljiva Okršaja Konkurentskih Brendova

Riječima „Think small”, uz odličan, jednostavan dizajn i zanimljiv tekst ispod, ovaj oglas je odjeknuo. Ciljna grupa ga je čula na pravi način.

Sljedeća kampanja za isto vozilo je jedno od najhrabrijih marketinških djela ikada. Naime, na posteru se nalazila slika „Bube”, uz naslov „Limun”, što je moglo da ukazuje na to da je ovo vozilo „kiselih” kvaliteta.

Ovaj oglas je bio intrigantan, a u to vrijeme se podrazumijevalo da se o onome što se reklamira pričaju samo hvalospjevi. Šta bi onda ovo moglo da znači? Prvi korak je već sproveden – pažnja je privučena, a kasnije se zapravo piše o tome kako Volkswagen ima visoke standarde, uz riječi „Mi jedemo limun, šljive su za vas” na kraju.

Dvanaest godina kasnije VW je postao jedan od najpoznatijih svjetskih proizvođača automobila – isti onaj čija vozila prije samo deceniju američka automobilska industrija nije željela da proizvodi.

I zato je možda najprikladniji način da se ovaj tekst završi citat Dojla Dejna Bernbaka

„Možete reći pravu stvar o proizvodu i niko neće slušati. Morate je reći na takav način da ljudi to čuju u svom stomaku. Zato što, ako ne osjećaju, onda od toga nema ništa.”

Supported by TNT Grupacija

DRUGI UPRAVO ČITAJU