Kako osiguranje naplaćuje štetu

()

Ako imate sreće, možda nikada nećete morati podnijeti zahtjev za osiguranje, ali za svaki slučaj pogledajte kako osiguranje naplaćuje štetu

Međutim, kada stvari krenu po zlu i ako sudjelujete u neočekivanoj nesreći, katastrofi ili drugom gubitku pokrivenom Vašom policom osiguranja, možete podnijeti zahtjev kod svog osiguravatelja, odnosno kod svog osiguranja. Kako osiguranje naplaćuje štetu ?

Nakon nesreće naravno da se želite što prije vratite standardnoj kolotečini, a to želi i Vaše osiguranje. Od osiguravatelja možete dobiti višestruke čekove dok obavljate privremene popravke, trajne popravke i zamjenjujete oštećene stvari. Pa da odgovorimo na pitanje kako osiguranje naplaćuje štetu?

Postupak osiguranja obično uključuje pet glavnih faza, od trenutka kada prijavite nesreću do rješenja Vašeg zahtjeva. Za postupak se možete pripremiti prikupljanjem relevantnih dokumenata (razmislite o  originalnim računima i dokazima o vlasništvu), prikupljanjem fotografija i računa događaja.

Kako osiguranje naplaćuje štetu
Kako osiguranje naplaćuje štetu

Uplata nije konačna

U većini slučajeva, osiguranje će pregledati štetu na Vašem domu i ponuditi vam određenu svotu novca za popravak. Prvi ček koji dobijete od osiguravajućeg društva često je predujam u odnosu na ukupan iznos namire, a ne konačna uplata.

Ako vam se ponudi poravnanje na licu mjesta, možete odmah prihvatiti ček. Kasnije, ako utvrdite drugu štetu, možete ponovno otvoriti zahtjev i podnijeti dodatni iznos. Većina pravila zahtijeva podnošenje zahtjeva u roku od jedne godine od datuma nesreće ili katastrofe koja Vas je zadesila; provjerite kod državnog odjela za osiguranje zakone koji vrijede za Vaše područje. Zakoni se mogu razlikovati od područja do područja.

Možete primiti višestruke čekove

Kad su oštećeni i struktura Vašeg doma i Vaše osobne stvari, od svog osiguravajućeg društva obično dobivate dva odvojena čeka, po jedan za svaku kategoriju štete. Ako je Vaš dom nenastanjiv, dobit ćete i ček za dodatne životne troškove  koji nastanu ako ne možete živjeti u svom domu dok se popravlja. Ako imate osiguranje od poplave i imate štetu od poplave, to znači i zasebnu provjeru.

Ako imate hipoteku na svojoj kući, ček za popravak obično se izdaje i Vama i hipotekarnom zajmodavcu. Kao uvjet odobravanja hipoteke, zajmodavci obično zahtijevaju da budu navedeni u pravilima vlasnika kuća i da budu stranka u svim uplatama osiguranja koje se odnose na strukturu. Slično tome, ako živite u kooperaciji ili u vlasništvu etažne kuće, Vaše je društvo za upravljanje možda zahtijevalo da se financijski subjekt zgrade imenuje suosiguranikom.

Kako osiguranje naplaćuje štetu
Kako osiguranje naplaćuje štetu

Dakle nakon štete, slijedi poziv da Vaše osiguranje izađe na uviđaj.

Počinje istraga. Nakon prijave štete, morat će je istražiti prilagoditelj kako bi se utvrdio iznos gubitka ili štete pokrivene Vašom policom osiguranja. Osiguranje će također identificirati sve odgovorne strane, a vi možete pomoći procesu pružanjem bilo kakvih podataka o svjedocima ili kontaktnih podataka drugih strana.

 Nakon završetka istrage, osiguranje će pažljivo proći kroz vašu politiku kako bi utvrdio što obuhvata i što nije obuhvaćeno Vašom policom osiguranja, te Vas obavijestiti o svim primjenjivim odbitcima koji se mogu primijeniti na Vaš slučaj.

Provodi se procjena štete. Kako bi precizno procijenio opseg štete, Vaše osiguranje može angažovati procjenitelje, inženjere ili dobavljače koji će im pružiti stručni savjet. Nakon završetka ocjenjivanja, Vaš će vam osiguranik dostaviti popis preferiranih dobavljača koji će Vam pomoći u popravcima. Niste dužni angažirati ove „majstore“, ali to Vam može uštedjeti puno vremena i istraživanja.

Neki ugovarači mogu zatražiti od Vas da potpišete obrazac “Uputa za plaćanje” koji Vašem osiguravajućem društvu omogućuje izravno plaćanje kompanijama. Ovaj obrazac je pravni dokument, pa biste ga trebali pažljivo pročitati kako biste bili sigurni da cijelu tužbu ne ustupate i dobavljaču. Ako sumnjate, nazovite svog stručnjaka za osiguranje prije nego što potpišete. Dodjeljivanje cijelog zahtjeva za osiguranje trećoj strani izvlači Vas iz postupka i pruža nadzor nad Vašim zahtjevom dobavljaču.

Kako osiguranje naplaćuje štetu
Kako osiguranje naplaćuje štetu

Kada su radovi na obnovi Vaše imovine dovršeni, pobrinite se da je posao završen na Vaše zadovoljstvo prije nego što dopustite svom osiguravatelju da izvrši konačnu uplatu dobavljaču.

Ugovorena Vam je isplata osiguranja.

Nakon završetka popravaka i zamjene izgubljenih ili oštećenih predmeta, Vaše će Vas osiguranje kontaktirati u vezi s podmirivanjem Vašeg zahtjeva i plaćanjem. Količina vremena koja je potrebna za primanje uplate ovisit će o složenosti i ozbiljnosti Vaše situacije. Što je šteta veća, to će nažalost trebati više vremena.

Kako osiguranje naplaćuje štetu
Kako osiguranje naplaćuje štetu

Razgovarajte sa svojim osiguranjem o privremenim popravcima

Razgovarajte sa svojim osiguravateljem prije nego što potrošite novac na privremene popravke nakon incidenta. Neki popravci mogu biti hitni i neophodni – poput sprečavanja prodora vode kroz oštećeni krov – ali nemojte previše trošiti.

Mnoga osiguranja preferiraju servisere i dobavljače i mogu Vam organizovati odgovarajuće hitne popravke. Kako je gore i navedeno.

Ne zaboravite čuvati račune za sve troškove koji nastanu iz Vašeg džepa.

Poziv, provjera štete, procjena i ostalo je na Vašem osiguranju. Prije nego što odaberete osiguravajuću kuću provjerite i raspitajte se koje su najbolje u Vašem okruženju. Svako od nas je barem jednom susreo se sa prijateljem ili komšijom koji je imao iskustva i dobrog i lošeg sa određenim osiguranjima. Prije nego se odlučite na određeno osiguranje budite sigurni da Vam ono u potpunosti odgovara, da u potpunosti odgovara Vašim potrebama.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

Pratite nas na društvenim mrežama!

Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

Poboljšajmo ovaj post!

Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

spot_img

POSLOVNI SERVIS

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

Pratite nas na društvenim mrežama!

Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

Poboljšajmo ovaj post!

Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?