Razgovarali smo sa Suzanom Tihi-Babić, Direktorom Odjela Upravljanja ljudskim resursima Addiko banke Sarajevo, o poslovnim projektima koji su im u fokusu za naredni period, prednostima Addiko banke…
Addiko banka Sarajevo pod ovim imenom, i kao dio Addiko Grupacije, na bosanskohercegovačkom tržištu djeluje petu godinu zaredom, nudeći i promovirajući straightforward pristup bankarstvu, što je prilično neuobičajen pristup, kako na lokalnom, tako i na regionalnom tržištu. Njihov cilj je osigurati jasno i jednostavno bankarstvo. Ističu da su sposobni, predani i stručni da ključne proizvode i usluge Banke pružaju na najjednostavniji način. Fokusiraju se na bitno i radije manje stvari rade perfektno, nego više toga korektno. Naglašavaju da to znači da su im bitni samo ključni proizvodi koji klijentima pružaju najveću vrijednost, te da su efikasni i usmjeravaju svoju energiju u praktičnost i udobnost za klijenta. U komunikaciji je Addiko banka jednostavna, i koristi najjednostavnije termine za svoje proizvode i procedure kako bi osigurala da ju svi jednako razumiju. Dakle, po mnogočemu je riječ o posebnoj banci na bosanskohercegovačkom tržištu.
Prva ste banka u Bosni i Hercegovini s certifikatom Poslodavac Partner (CEP-om). Koje su ključne prednosti Addiko banke kao poslodavca i što za vas kao banku znači ovo priznanje?
Izuzetno smo ponosni što smo prvi u bankarskom sektoru dobili certifikat Poslodavac partner i time potvrdili kvalitetu našeg pristupa ljudima. Doživljavamo ovo priznanje kao potvrdu naših višegodišnjih napora da budemo drugačiji i bolji. Naš pristup je, barem kada ga definiramo, vrlo jednostavan. On u suštini glasi da su ljudi početak i kraj svega, o njima ovisi i strategija i rezultati i cjelokupno poslovanje. Samo sretni i zadovoljni zaposlenici mogu uspješno raditi na dobrobiti kompanije u kojoj rade. Iako ovo u teoriji zvuči jednostavno i lako, u praksi je to mnogo teže provesti. Ipak, ulažemo značajne napore da naši zaposlenici budu sretni i zadovoljni na svom radnom mjestu i da nas doživljavaju kao partnera na kojeg se mogu osloniti u svakom trenutku.
Što biste savjetovali potencijalnim kandidatima za posao u Addiko banci? Koje su neke ključne karakteristike koje uvijek tražite kod kandidata kada zapošljavate?
Kada biramo buduće kolegice ili kolege važno nam je da se naše organizacijske vrijednosti podudaraju s vrijednostima kandidata. Pored toga što kandidat treba posjedovati tražena funkcionalna znanja i vještine, od ključne je važnosti, rekla bih, presudno, integritet i karakter. Iskustvo nam govori da one koji žele naučiti možete razvijati, a da je, nažalost, problem s integritetom, neprihvatljivim stavovima i karakterom najčešće teško rješiv.
Potencijalnim kandidatima bih savjetovala da budu iskreni na intervjuu, da se pripreme za razgovor na način da barem osnovne informacije javno dostupne o kompaniji znaju. Tražimo kandidate koji su odgovorni, spremni na suradnju i efikasno izvršavaju zadatke.
Kao tvrtka posvećujete puno pažnje promicanju dobrobiti zaposlenika. Možete li nam reći nešto više o vašim inicijativama iz tog područja te objasniti kako osiguravate dobrobit zaposlenika u ovim pandemijskim uvjetima?
Zaštita i zdravlje zaposlenika je naš apsolutni prioritet. Konkretno, u ovim pandemijskim uvjetima poduzeli smo odmah na početku sve moguće aktivnosti u smislu nabavke pregrada od pleksiglasa za kolege u podružnicama, zaštitne maske, rukavice, dezinfekcijska sredstva, timovi su radili u smjenama, skraćivali smo radno vrijeme – ukratko prilagođavali se epidemiološkoj situaciji.
Kolegama koje rade u centrali Banke omogućen je rad od kuće s ciljem minimiziranja rizika zaraze. Intenzivirali smo komunikaciju putem maila zajedno s kolegama iz Korporativnih komunikacija s ciljem pravovremene informiranosti, ali smo pripremali i dosta motivirajućeg i zabavnog sadržaja da olakšamo kolegama ovaj izazovni period. S obzirom da ova COVID-19 situacija nosi i svoj rizik u psihološkom smislu, angažiramo smo i niz predavanja psihologa i drugih stručnjaka što je izazvalo veoma pozitivnu reakciju zaposlenih. Kolegama u podružnicama smo omogućili zdrave obroke i napitke, a kolegama koji su nažalost oboljeli od COVIDA-19 smo dostavljali zdrave poklone.
Na koje ste HR projekte iz protekle godine najviše ponosni, a koji su se pokazali kao najizazovniji? Što će vam, kao HR odjelu, biti u fokusu u 2021. i što smatrate da će ove godine biti najveći izazovi za HR odjele generalno?
Protekla godina je bila godina u kojoj su se svi planovi promijenili i godina u kojoj smo preispitali svoju sposobnost prilagođavanja promjenama i upravljanje u kriznim situacijama. Ne bih izdvojila nijedan projekt, rekla bih da sam najponosnija na čitav tim Addiko Banke jer smo uspjeli u tim izvanrednim okolnostima održati sve poslovne aktivnosti, biti na raspolaganju našim klijentima, a mi u HR timu na raspolaganju našim zaposlenicima.
U 2021. imamo niz aktivnosti, godina je počela uspješnim završetkom certificiranja za Poslodavac Partner, nastavljamo s programom Internog transfera znanja, generalno ćemo se ove godine fokusirati na aktivnosti treninga i razvoja, pri kraju smo ciklusa upravljanja učinkom, ukoliko nam epidemiološka situacija dopusti, planiramo još niz aktivnosti kojima ćemo dodatno ojačati timski rad i komunikaciju.
A kada su u pitanju izazovi za HR odjele, generalno rekla bih da je to organizacija rada i komunikacija o uvjetima rada od kuće, digitalizacija, privlačenje i zadržavanje talenata i employer branding.
U kojem smjeru mislite da će se HR razvijati u budućnosti? Koje su neke ključne promjene koje biste u sljedećih par godina očekivali u načinima rada i u načinima upravljanja zaposlenicima?
Promjene su već počele i očekujem nastavak i u sljedećim godinama u smislu organizacije rada od kuće, fleksibilnosti, agilnosti, poslodavci će se i dalje truditi da kreiraju najbolje „iskustvo zaposlenika“, da privuku i zadrže najbolje talente, vodit će se sve više računa o mentalnom zdravlju zaposlenih, ono što mene posebno raduje jedan novi leadership, koji trebamo i mi u HR podržavamo i razvijati. Dodatno, očekujem i snažniju ulogu HR kao business partnera generalno.