Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Poreski skandal u Japanu: Profit 46 milijardi dolara – porez nula

    Štaviše, u jednoj od tih godina, fiskalnoj 2020. „Softbank“ je ostvario najveći profit za jednog privrednog subjekta u istoriji japanske ekonomije, u iznosu od čak pet biliona jena (46 milijardi američkih dolara).

    Poreske uplate te kompanije koja je u dalekoistočnoj carevini i vlasnik šampionskog bejzbol tima a u SAD većinski vlasnik telefonskog operatora „Sprint“ do sada su bile nepoznate javnosti.

    Japanski mediji javljaju da je konglomerat poslednjih godina pod lupom poreskih vlasti, čiji su činovnici putovali i u inostranstvo kako bi obavili inspekciju njegovog poslovanja, ali da nisu pronađene nepravilnosti.

    To znači da je kompanija djelovala u skladu sa zakonom, vješto koristeći rupe u njemu, zbog čega se već izvjesno vrijeme od Vlade traži da parlamentu predloži reformu poreskog sistema koji bi spriječio paradoks u kojem svaki pojedinac, radnik preduzeća, godišnje plati hiljade dolara poreza, dok privredni subjekti koji zarađuju desetine milijardi prolaze bez ijednog jena državnog nameta.

    Smatra se da je tajna u tome što „Softbank“ poreskim vlastima, s jedne strane, tradicionalno prijavljuje velike gubitke, neke realne a mnoge samo formalne i generisane svjesnim transakcijama usmjerenim da iskoriste slabosti u zakonskom okviru, a sa druge strane uživa olakšice koje se odnose na prihod stečen na dividende isplaćene na vlasnički udeao u stranim preduzećima, odakle dolazi veliki deo njegovih prihoda.

    Osramoćeni biznis inovator

    Novinarsko otkriće o poreskim (ne)obavezama „Softbanka“ baca drugačije svijetlo na tu kompaniju, koja je u Japanu do sada važila za jednu vrstu idealne kapitalističke bajke – megakorporacija koja se kupa u novcu i ima moć da osjetno mijenja društvo, a koja je počela kao skromni privatni biznis jednog jedinog čovjeka u njegovom sopstvenom domu. Jer, „Softbank“, koji je u prvoj godini ovog vijeka postao druga najvrednija kompanija u Zemlji izlazećeg sunca te i sada vrijedi više desetina milijardi dolara, osnovan je u gradu Fukuoka na ostrvu Kjušu 1981. godine kao mali lični biznis Masajoši Sona, koji je tada bio u ranim dvadesetim, i koji se sastojao u prodaji kompjutera sklopljenih od nabavljenih dijelova.

    Kompanija je naročito postala poznata u Japanu kada je preuzela domaći ogranak američke internet kompanije „Jahu“ i otkupila lokalni bejzbol tim u Fukuoki, koji je svojom ekonomskog snagom kasnije učinila višestrukim uzastopnim šampionom i dominantnim klubom u tom u Japanu decenijama najpopularnijem sportu.

    Probivši se iz kompjuterskog u telekomunikacioni sektor, „Softbank“ je u Japanu stekao ogromne prihode kada je prvi uveo u prodaju pametne telefone američke kompanije „Epl“ i tako duboko transformisao tu industriju u kojoj su do tada skoro sto posto tržišta držali domaći proizvođači tradicionalnih telefona kao što su „Soni“, „Panasonik“ i „Šarp“.

    „Softbank“ je poznat i po tome što je na skromnoj investiciji od dvadeset miliona dolara u kinesku internet kompaniju „Ali Baba“ sedam godina kasnije nakon kupovine tih dionica njihovom prodajom zaradio nevjerovatnih deset milijardi dolara.

    Javni dug u Japanu 263 posto

    Taj konglomerat čije je sjedište danas u Tokiju je u 2017. godini oformio fond za investicije u startapove, težak čak 100 milijardi dolara, te poseduje dionice mnoštva kompanija iz oblasti elektronske trgovine, proizvodnje čipova i telekomunikacija, među kojima je i britanska fabrika poluprovodnika „ARM“. Njegov osnivač i većinski vlasnik Masajoši Son je figura koja se zbog svoje hrabrosti i vizionarskog ulaganja u informacione tehnologije u Japanu poredi sa Stivom Džobsom.

    Međutim, u Japanu krupne kompanije tradicionalno, iz kulturoloških i moralnih razloga, ne nastoje da iskoriste svaku zakonsku povoljnost da bi u potpunosti umakle oporezivanju, pa će činjenice koje je o „Softbanku“ domaćoj i svjetskoj javnosti otkrio ekonomski dnevnik Nikei sigurno baciti veliku sjenku na ugled kompanije i njenog osnivača, japanskog biznismena korejskog porijekla.

    One će vjerovatno i ubrzati izmjene poreskog sistema, pogotovo što je japanskoj državi, u kojoj javni dug u odnosu na bruto društveni proizvod iznosi nevjerovatnih 263 posto, u vitalnom interesu da poveća prihode od poreza, naročito u kontekstu povećane potrošnje i zaduživanja radi davanja subvencija privredi i stanovništvu zbog gubitaka koje su pretrpjeli usljed epidemije novog koronavirusa i poskupljenja struje i energenata prouzrokovanog krizom u Ukrajini.

    Objava Poreski skandal u Japanu: Profit 46 milijardi dolara – porez nula pojavila se prvi puta na Business Magazine.

    business-magazine.ba

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija
    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU