Danas smo svi svjedoci velikog rasta aktivnosti na društvenim mrežama.
Iako je ova aktivnost počela prije nekoliko godina, postali smo je svjesni u trenutku kada smo gotovo svi prinuđeni da najviše vremena provodimo sa svojim kućnim tehnološkim ljubimcima – telefonima, tabletima i računarima.
U svoje slobodno vrijeme često posjećujemo Facebook pokušavajući da pronađemo nešto interesantno, a da nije osvojena medalja dalekog rođaka u kvizu inteligencije. Vikendom objavljujemo fotografije sa izleta u prirodi trudeći se da uhvatimo taj neki čarobni zen (da ne kažem Đoković) momentum koji će dobiti veliki broj lajkova.
Za sve to vrijeme gotovo neprimjetno nam “smetaju” reklame, od zanimljivih i nikad pristupačnijih proizvoda (ponuda važi još samo danas) do lijepih fotografija neodoljive palačinke i sočnog burgera skoro otvorenih restorana iz komšiluka.
Sve je to super, divno, bajno i krasno, ali da li ste se ikada zaustavili na nekoj od tih reklama ili bolje da kažem kupili proizvod koji se reklamira na taj način? Ovo nije pitanje iako na kraju rečenice stoji upitni znak. Zapravo smo htjeli da se sami istinski zapitate poslije male dramske pauze. Pauza. Razmišljate. E sad možemo dalje.
Zašto je to tako, jednostavno zato što se danas marketingom usuđuje da bavi svako, jer šta im teško. Ne osuđujemo nikoga, ali stav “ajde mali ti napravi nešto za onaj Fejs-buk i iMstagram pa nas promoviši za 5 dolara” je doveo do toga da su vlasnici preduzeća (bilo kojeg tipa) kreirali marketing stručnjake koji misle da se bave marketingom ukoliko stisnu dugme “Boost post”.
Onda su drugi marketing stručnjaci, uvidjevši povoljnu situaciju, kreirali kurseve koji uče ove prve da budu malo bolji stručnjaci i pri tome zaradili fine novce. I to ne bi bio problem, da ti kursevi vrijede tog novca i da su ti “učitelji” iskusni marketari sa dobrim portfolijom i provjerenim uspjesima…
Ima tu dosta tema za razgovor i fokus se ponovo vraća na gazde pa opet na stručnjake gdje dolazimo na pitanje: Šta je starije Gazda ili Stručnjak? (shvatili ste opet da je pitanje hipotetičko i ima onaj momenat koka ili jaje… elem…)
E sada vi očekujete da kažemo, mi smo rješenje za sve vaše probleme, mi smo bolji od njih, mi pravimo najbolje sajtove po najpristupačnijim cijenama, vodimo ti instagram profil skoro za DŽ, imamo dron za snimanje, imamo dizajnere za CV, pravimo logotipe bla, bla…
Ne.
Mi smo ekipa koja radi stvari malo drugačije, kreativnije na nesvakidašnji način (vidite da nismo normalni čim smo agenciji dali ime KRAVA).Da se ne lažemo, svi smo krenuli od dugmeta Boost, ali se nismo tu zaustavili i nismo upisivali kurseve. Uradili smo ono što amerikanci kažu DYOR ili Do Your Own Research.
Tako je, istraživali smo.
Shvatili smo da sam proizvod nije dovoljan sam po sebi da privukao kupce (u moru svega što je plasirano i što nam tržište nudi), nego reklama (inače riječ reklama znači reklamacija nečega, dok je promocija u stvari reklama… ali to znaju samo zaluđenici u marketingu kao što smo mi).
Cilj “reklame” nije da se napravi, već da ostavi utisak i da se zapamti. Da bi reklamu zapamtili postoje dva načina, skuplji i jeftiniji. Skuplji način je da svakog Božića vrtite reklamu sa Deda Mrazom koji vozi kamion i donosi koka kolu koja će vas s vremenom asocirati na to da su praznici i praznična veselja sinonim za koka kolu. Kada dođete u prodavnicu da nabavite namirnice za kuću, šta mislite koji ćete sok najvjerovatnije kupiti? Pogađajte… To je sve super, ali vi ili vaša firma nemate budžet kao što ima jedna Koka Kola, a ni 25. godina vremena za reklamu (već 25. punih godina gledamo ovu reklamu svake godine pred praznike).
Znamo da čekate recept za drugi, jeftiniji način. E pa za njega imate naš email , Web adresu krava.ba i Instagram profil.. Pa izvol’te!
Pravimo mi i ove reklame tipa “Najbolje cijene, najkvalitetnija usluga, dođite i uvjerite se” jer nam treba lova, pogotovo sada u koroni…
Šalimo se, ne pravimo.
Kreativna.Radio.Advertajzing.Video.Agencija