Hoće li spajanje Facebookovih chat servisa biti dobar ili loš potez za korisnike? Saznaje biznis portal poslovne.com
Kako će funkcionirati zajednička chat platforma za Facebook i Instagram te što će se sve povezati u jedan sustav? Može li jedinstveni chat servis otvoriti priliku za razvoj novih digitalnih biznisa ili poboljšanje postojećih?
Mediji su posljednjih dana razotkrili kako je Facebook napokon krenuo u realizaciju jedinstvenog chat servisa za sve svoje platforme, odnosno aplikacije. Na taj način Facebook će povezati razne chat servise te će korisnicima omogućiti lakšu i bržu komunikaciju. No, spajanje raznih sustava u jedan vrlo je zanimljivih , težak, ali i “opasan” posao – jer svašta može poći u neželjenom smjeru.
Spajanje više chat servisa u jedan moglo bi biti iznimno pozitivno novo iskustvo za Facebookove korisnike, no isto tako moglo bi se pretvoriti u fijasko zbog kojeg će korisnici negodovati. No, proces prelaska na jedinstveni chat sustav je započeo – pa valja razmotriti što sve takav prelazak donosi i može li se otvoriti nova prilika za neki inovativni digitalni biznis.
Facebook spaja sve svoje aplikacije
Prve najave o razvoju jedinstvenog chat servisa Facebooka pojavile su se već početkom godine, a tada se spominjalo kako bi do kraja godine cjelokupni posao trebao biti završen. No, prema prvih rezultatima čini se da razvoj jedinstvene platforme kasni – pa nećemo ove godine vrlo vjerojatno dočekati punu realizaciju projekta.
Facebook je odlučio korisnicima popularnih platformi koje ima u vlasništu znatno olakšati i ubrzati proces komunikacije. Do sada su korisnici za komunikaciju zasebno koristili Facebook, Instagram, Whatsapp i Messenger – a novi bi sustav sve to trebao objediniti u jedno napredno rješenje.
Umjesto svih iznad navedenih aplikacija i sustava trebali bismo dobiti jedinstven sustav komunikacije koji će omogućavati unakrsnu komnikaciju između različitih mreža i aplikacija. Konkreno, u budućnosti ćete moći slati poruke s Instagrama na Facebook ili primjerice s Whatsappa na Instagram. Iako ideja u teoriji zvuči prilično jednostavno i odlično, činjenica je da će realizaciju ideje biti puno teže sprovesti. Naime, potrebno je povezati razne sustave i zahtjeve u jedno rješenje – koje će obuhvaćati sve različite elemente nabrojanih sustava.
Kako će teći proces prelaska na jedinstveno rješenje?
Prema planovima s početka godine, do kraja ove godine trebali smo imati gotovo jedinstveno rješenje koje bi obuhvačalo komunikacijska rješenja svih navedenih platformi. No, prvi rezultati projekta objedinjavanja vidljivi su tek ovih dana tako da mnogu sumnjanju u mogućnost završavanja projekta do kraja godine. Dakle, cijela stvar vjerojatno će kasniti nekoliko mjeseci – no to nas ne bi trebalo previše uznemiravati,
Dio korisnika Instagrama ovih je dana dobio mogućnost nadogradnje aplikacije unutar koje im je omogućeno korištenje novog sustava komunikacije koji je identičan Messenger aplikaciji. Dakle, putem Instagrama ti korisnici sada mogu slati napredne poruke kao na Messengeru sa svim opcijama kao što su reakcije emotikonima na objave i sl.
No, ovo je samo prva faza projekta objedinjavanja. U drugoj fazi koja će vrlo vjerojatno uslijediti uskoro omogućiti će se komunikacija korisnika između Instagrama i Facebooka. Dakle, više neće biti potrebno pisati zasebne poruke u jednoj ili drugoj aplikaciji već biste trebali imati mogućnost slanja poruka s jedne aplikacije na drugu. Treća faza projekta trebala bi donijeti još veći napredak jer će sebcijeloj igri priključiti i WhatsApp. Činjenica je da je Whatsapp trenutno najbolja aplikacija Facebooka za komunikaciju te će priključenje ove platforme postojećem sustavu vrlo vjerojatno donijeti mnoge benefite. Kako će cijeli sustav u konačnici izgledati – mogli bismo vidjeti već za koji mjesec, ali vrlo vjerojatno iduće godine.
Donosi li takvo spajanje priliku za nove digitalne biznise?
Svaka novost u digitalnom svijetu ujedno zatvara neka stara te otvara nova vrata. E sad, pitanje je kako će ovo objedinjvanje chat sustava utjecati na razvoj novih biznisa. Činjenica je da bismo ovim potezom mogli dobiti jedan novi jedistveni sustav komunikacije koje će ujedno biti i jednistven sustav oglašavanja. Buduće oglase na tim platformama u budućnosti ćete vrlo vjerojatno voditi i optimizirati s jednog zajedničkog mjesta.
Brendovima koji koriste sva tri sustava za približavanje korisnicima sada će biti lakše upravljati komunikacijom jer će s jednog mjesta moći voditi i pratiti sve što korisnici pitaju ili komentiraju. Ujedno će se olakšati promotivne aktivnosti do krajnih korisnika pa bi i samo oglašavanje moglo postati optimalnije i smislenije.
Potez Facebooka definitivno ide u dobrom smjeru, no vidjet ćemo kako će se cijela priča završiti. Naime, radi se o kompleksnom zadatku koji treba spojiti razne sustave koji su građeni godinama. Povrh svega treba uvesti jedinstven sustav enkripcije koji će štiti korisničke podatke te pružiti sve potrebne uvjete za nesmetan i kvalitetan rad.
Vidite li objedinjavanje Facebookovih chat aplikacija kao priliku ili problem? Može li se na temelju ovog roditi neki novi uspješan digitalni biznis? Napišite u komentare.