Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Ekonomska diplomatija otvara tržište za bh. kompanije u cijelom svijetu

    Stručnim i predanim radom zaposlenih u Ministarstvu vanjskih poslova BiH, zalaganjima kompanije koja je implementirala sam projekat, te predanim angažmanom tima projekta Digitalna transformacija u javnom sektoru u BiH, UNDP je, u saradnji sa MVP-om, uspješno implementirao web portal Ekonomska diplomatija koji će omogućiti i pojednostaviti rad diplomatsko-konzularnih odjela i otvoriti tržište za bh. kompanije u cijelom svijetu.

    Ponude i mogućnosti

    – U procesu razvoja kompleksnog sistema kao što je ovaj, svi izazovi su riješeni bez velikih poteškoća i zastoja zahvaljujući jasnoj viziji i zajedničkom radu članova projektnog tima Ministarstva vanjskih poslova BiH i UNDP-a. Posebno treba naglasiti uspješno uspostavljene funkcionalnosti za komunikaciju između svih diplomatsko-konzularnih predstavništava posredstvom sistema i automatizovano kreiranje velike količine sadržaja, te se nadamo da će ova aplikacija u značajnoj mjeri olakšati Ministarstvu vanjskih poslova BiH rad u oblasti ekonomske diplomatije, kazala nam je Ivana Šarić iz tima UNDP-ovog projekta Digitalna transformacija u javnom sektoru u BiH.

    Podrška cjelokupnoj ekonomskoj međunarodnoj saradnji Bosne i Hercegovine, uključujući trgovinu, investicije i politike, a sve u cilju smanjenja trgovinskih barijera i izgradnje jedinstvenog ekonomskog tržišta

    Dodala je kako je izradu portala iniciralo Ministarstvo vanjskih poslova BiH, u skladu sa aktivnostima na unapređenju ekonomskih potencijala BiH, kao i ispunjavanju strateških ciljeva digitalizacije javne uprave u BiH.

    – Na inicijativu i u saradnji sa MVP-om BiH, UNDP je pružio podršku u automatizaciji i unapređenju postojećih procesa, odnosno stvaranju jedinstvene lokacije za pristup informacijama relevantnim za bh. kompanije, kao i za pristup podršci i uslugama koje MVP i bh. diplomatsko-konzularna mreža nude u tom segmentu, istakla je Šarić.

    Prema njenim riječima, osnovna funkcija portala Ekonomska diplomatija jeste da prvenstveno omogući pravovremene i relevantne informacije bh. kompanijama o mogućnostima i prilikama za plasman svojih proizvoda i usluga na stranim tržištima, kao i ostvarivanje pomoći i podrške od MVP-a u oblasti ekonomske diplomatije.


    Image

    Ivana Šarić


    – S druge strane, sistem podržava i dijelom automatizuje rad i komunikaciju između MVP-a kao sjedišta i bh. diplomatsko-konzularnih predstavništava širom svijeta. Najbitnije karakteristike portala Ekonomska diplomatija su podrška cjelokupnoj ekonomskoj međunarodnoj saradnji Bosne i Hercegovine, podrška diplomatskim misijama Bosne i Hercegovine, pružanje podrške bosanskohercegovačkim kompanijama u zemlji domaćinu, kao i podrška internom radu Odsjeka za ekonomsku diplomatiju MVP-a BiH, naglasila je Šarić te dodala da se nada da će se implementacijom ovog projekta pomoći kompanijama u BiH da plasiraju svoje usluge i proizvode na lakši način u inostranstvu.

    Kako kaže, web portal Ekonomska diplomatija, kroz aktivnosti MVP-a BiH i diplomatsko-konzularne mreže, omogućit će kompanijama u Bosni i Hercegovini internacionalizaciju poslovanja, podršku izvoznim aktivnostima, podizanje svijesti o tržišnim prilikama u zemlji domaćinu, organiziranje virtuelnih i nevirtuelnih sastanaka između bosanskohercegovačkih kompanija i industrijskih udruženja u zemlji domaćinu, te promoviranje proizvoda, usluga i radova bh. kompanija.

    – Jedan od segmenata portala Ekonomska diplomatija direktno se odnosi i na promociju turističkih potencijala BiH. Putem platforme i sadržaja koje je MVP objavljuje, strane kompanije i svi zainteresirani moći će pristupiti relevantnim informacijama o bh. turističkoj ponudi, kapacitetima i mogućnostima za investiranje ili korištenje istih, pojasnila je Šarić.

    Također, kroz platformu je uspostavljena i elektronska razmjena informacija sa Upravom za neizravno oporezivanje BiH koja je omogućila MVP-u uvid u registar poslovnih subjekta kako bi imali mogućnost validacije podataka koje unose bosanskohercegovačke kompanije u procesu registracije.


    Image

    Jedan od segmenata portala odnosi se na promociju turističkih potencijala BiH/Belma Baralija


    Ekonomsku diplomatiju mnogi smatraju neiskorištenim potencijalom, stoga se često postavlja pitanje kako je možemo više iskoristiti, a Šarić kaže kako je jedan od pravaca upravo aktivno učešće diplomatsko-konzularne mreže BiH u promociji privrednih potencijala kompanija iz BiH, kao i privlačenju stranih investicija.

    Digitalizacija

    – Bitan segment promocije privrede BiH je i direktno učešće kompanija iz privatnog sektora iz BiH i dijaspore u aktivnostima Ekonomske diplomatije, u čemu bi i ova platforma trebala pomoći. Sa aspekta digitalne transformacije, korištenje digitalnih alata i rješenja, koje vodi automatizaciji i većoj efikasnosti poslovnih procesa, sa jedne strane, te brzom pristupu informacijama i mogućnosti interakcije sa javnim sektorom i uslugama koje on nudi, sa druge, zasigurno je jedna od značajnih aktivnosti u ovom segmentu. Ovakvi kanali komunikacije pogotovo su značajni u nastupu na međunarodnom tržištu, ali i privlačenju stranih investicija i povećanju interesa stranih kompanija za ekonomiju Bosne i Hercegovine. Razvojni program Ujedinjenih nacija ostaje posvećen pružanju kontinuirane podrške vlastima u BiH u ostvarivanju održivog napretka, poručila je Šarić.

    www.oslobodjenje.ba

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija

    DRUGI UPRAVO ČITAJU