back to top

Ekonomska diplomatija otvara tržište za bh. kompanije u cijelom svijetu

Stručnim i predanim radom zaposlenih u Ministarstvu vanjskih poslova BiH, zalaganjima kompanije koja je implementirala sam projekat, te predanim angažmanom tima projekta Digitalna transformacija u javnom sektoru u BiH, UNDP je, u saradnji sa MVP-om, uspješno implementirao web portal Ekonomska diplomatija koji će omogućiti i pojednostaviti rad diplomatsko-konzularnih odjela i otvoriti tržište za bh. kompanije u cijelom svijetu.

Ponude i mogućnosti

– U procesu razvoja kompleksnog sistema kao što je ovaj, svi izazovi su riješeni bez velikih poteškoća i zastoja zahvaljujući jasnoj viziji i zajedničkom radu članova projektnog tima Ministarstva vanjskih poslova BiH i UNDP-a. Posebno treba naglasiti uspješno uspostavljene funkcionalnosti za komunikaciju između svih diplomatsko-konzularnih predstavništava posredstvom sistema i automatizovano kreiranje velike količine sadržaja, te se nadamo da će ova aplikacija u značajnoj mjeri olakšati Ministarstvu vanjskih poslova BiH rad u oblasti ekonomske diplomatije, kazala nam je Ivana Šarić iz tima UNDP-ovog projekta Digitalna transformacija u javnom sektoru u BiH.

Podrška cjelokupnoj ekonomskoj međunarodnoj saradnji Bosne i Hercegovine, uključujući trgovinu, investicije i politike, a sve u cilju smanjenja trgovinskih barijera i izgradnje jedinstvenog ekonomskog tržišta

Dodala je kako je izradu portala iniciralo Ministarstvo vanjskih poslova BiH, u skladu sa aktivnostima na unapređenju ekonomskih potencijala BiH, kao i ispunjavanju strateških ciljeva digitalizacije javne uprave u BiH.

– Na inicijativu i u saradnji sa MVP-om BiH, UNDP je pružio podršku u automatizaciji i unapređenju postojećih procesa, odnosno stvaranju jedinstvene lokacije za pristup informacijama relevantnim za bh. kompanije, kao i za pristup podršci i uslugama koje MVP i bh. diplomatsko-konzularna mreža nude u tom segmentu, istakla je Šarić.

Prema njenim riječima, osnovna funkcija portala Ekonomska diplomatija jeste da prvenstveno omogući pravovremene i relevantne informacije bh. kompanijama o mogućnostima i prilikama za plasman svojih proizvoda i usluga na stranim tržištima, kao i ostvarivanje pomoći i podrške od MVP-a u oblasti ekonomske diplomatije.


Image

Ivana Šarić


– S druge strane, sistem podržava i dijelom automatizuje rad i komunikaciju između MVP-a kao sjedišta i bh. diplomatsko-konzularnih predstavništava širom svijeta. Najbitnije karakteristike portala Ekonomska diplomatija su podrška cjelokupnoj ekonomskoj međunarodnoj saradnji Bosne i Hercegovine, podrška diplomatskim misijama Bosne i Hercegovine, pružanje podrške bosanskohercegovačkim kompanijama u zemlji domaćinu, kao i podrška internom radu Odsjeka za ekonomsku diplomatiju MVP-a BiH, naglasila je Šarić te dodala da se nada da će se implementacijom ovog projekta pomoći kompanijama u BiH da plasiraju svoje usluge i proizvode na lakši način u inostranstvu.

Kako kaže, web portal Ekonomska diplomatija, kroz aktivnosti MVP-a BiH i diplomatsko-konzularne mreže, omogućit će kompanijama u Bosni i Hercegovini internacionalizaciju poslovanja, podršku izvoznim aktivnostima, podizanje svijesti o tržišnim prilikama u zemlji domaćinu, organiziranje virtuelnih i nevirtuelnih sastanaka između bosanskohercegovačkih kompanija i industrijskih udruženja u zemlji domaćinu, te promoviranje proizvoda, usluga i radova bh. kompanija.

– Jedan od segmenata portala Ekonomska diplomatija direktno se odnosi i na promociju turističkih potencijala BiH. Putem platforme i sadržaja koje je MVP objavljuje, strane kompanije i svi zainteresirani moći će pristupiti relevantnim informacijama o bh. turističkoj ponudi, kapacitetima i mogućnostima za investiranje ili korištenje istih, pojasnila je Šarić.

Također, kroz platformu je uspostavljena i elektronska razmjena informacija sa Upravom za neizravno oporezivanje BiH koja je omogućila MVP-u uvid u registar poslovnih subjekta kako bi imali mogućnost validacije podataka koje unose bosanskohercegovačke kompanije u procesu registracije.


Image

Jedan od segmenata portala odnosi se na promociju turističkih potencijala BiH/Belma Baralija


Ekonomsku diplomatiju mnogi smatraju neiskorištenim potencijalom, stoga se često postavlja pitanje kako je možemo više iskoristiti, a Šarić kaže kako je jedan od pravaca upravo aktivno učešće diplomatsko-konzularne mreže BiH u promociji privrednih potencijala kompanija iz BiH, kao i privlačenju stranih investicija.

Digitalizacija

– Bitan segment promocije privrede BiH je i direktno učešće kompanija iz privatnog sektora iz BiH i dijaspore u aktivnostima Ekonomske diplomatije, u čemu bi i ova platforma trebala pomoći. Sa aspekta digitalne transformacije, korištenje digitalnih alata i rješenja, koje vodi automatizaciji i većoj efikasnosti poslovnih procesa, sa jedne strane, te brzom pristupu informacijama i mogućnosti interakcije sa javnim sektorom i uslugama koje on nudi, sa druge, zasigurno je jedna od značajnih aktivnosti u ovom segmentu. Ovakvi kanali komunikacije pogotovo su značajni u nastupu na međunarodnom tržištu, ali i privlačenju stranih investicija i povećanju interesa stranih kompanija za ekonomiju Bosne i Hercegovine. Razvojni program Ujedinjenih nacija ostaje posvećen pružanju kontinuirane podrške vlastima u BiH u ostvarivanju održivog napretka, poručila je Šarić.

www.oslobodjenje.ba

Supported by TNT Grupacija

DRUGI UPRAVO ČITAJU