Pandemija Covid-19 je dodatno povećala potražnju za halal-proizvodima i uslugama u cijelom svijetu, čime se otvaraju brojna tržišta i poslovne mogućnosti. Zašto i kako se razvija halal-tržište, koji su izazovi i perspektive, koja je uloga halala u certificiranju i standardizaciji, koliko i kako doprinosi izvozu i turizmu, te kakva su inozemna halal iskustva, bilo je riječi na prvom Halal Business Forumu Croatia 2021, održanom u utorak, 21. septembra u zagrebačkom hotelu Westin.
Na Forumu su održana 4 panela – diplomatski, na kojem su ambasadori govorili o najboljem pristupu i mogućnostima saradnje na njihovim tržištima, panel o halal tržištu i trendovima, kao i panel o povezivanju halal tržišta na području Jugoistočne Evrope na kojem su učestvovali predstavnici Bosna Bank International i AS Holdinga.
„BBI banka je prepoznala potencijal halal-industrije za razvoj bh. privrede i prije pandemije smo organizovali dva Sarajevo Halal Faira (SHF). BiH ima prirodni potencijal da bude platforma za proizvodnju halal-proizvoda i da postane centar halal industrije u Evropi“, istakao je na panelu Dino Selimović, direktor Marketinga i komunikacija BBI banke, posebno pohvaliviši Agenciju za certificiranje halal-kvalitete u Tuzli i Centar za certificiranje halal-kvalitete u Zagrebu, čiji se halal-certifikati priznaju širom svijeta i na najzahtjevnijim tržištima.
Zaključni panel bio je posvećen halal-turizmu, na kojem su svoja iskustva podijelili predstavnici Hotel Europe Group iz Sarajeva.
Bosna i Hercegovina trenutno ima najveći broj halal-certifikovanih proizvođača i proizvoda, odnosno pružatelja halal-usluga u regionu i nužno je da u se u privrednu i BH strategiju razvoja turizma – industrije koja je prepoznata i ocijenjena s velikim potencijalnom za razvoj – uvrsti i razvoj halal-turističke ponude, slično kako se susjedna Hrvatska već brendirala kao halal-friendly destinacija i koja posljednjih godina privlači sve veći broj turista koji zahtjevaju halal-proizvode u hotelima i restoranima širom BiH, ali i regiona.