Mladi od 15 do 19 godina od 27. juna do 8. jula imaće priliku da ovladaju brojnim vještinama koje će im omogućiti bolju poziciju na tržištu rada. Naime, u ovom periodu održaće se prvi Youth Business Camp Adria – Sarajevo na kojem će mladi kroz 20 predavanja, radom s mentorima, posjetama kompanijama i razgovorom sa osobama poznatim po iznimnom poslovnom uspjehu iz prve ruke vidjeti kako određena zanimanja izgledaju. Kamp je nastao po franšiznom modelu Apriori World agencije iz Zagreba, koji je certificiran od World Innovation and Change Management Instituta iz Geneve. Nosilac franšize za BiH je Asja Dupanović, a implementing partner za BiH je agencija Bejtovic Communications.
Poduzetnički duh
– Možemo reći da obrazovni sistemi u regionu nisu orijentirani da potiču poduzetnički duh kod mladih, pa su čak i fakulteti više fokusirani na teoriju, te se u posljednje vrijeme pojavio takoreći problem kako da se aktivira taj poduzetnički duh kod mladih i kako da im se omogući da što brže i bolje ovladaju raznim vještinama. Stoga je ideja ovakvog kampa da se oni usmjeravaju ne da sutra budu samo poduzetnici, nego da nauče vještine koje će im pomoći u daljem školovanju i budućem poslu, kazala je na početku razgovora za Oslobođenje Una Bejtović, vlasnica agencije Bejtovic Communications.
Teme koje će na engleskom jeziku biti obrađene su osnove ekonomije, biznisa i finansija, projektni menadžment, startup, intelektualno vlasništvo, odnosi s javnošću, marketing, kulturološke razlike u biznisu, ali i neke od aktuelnijih tema u vezi sa digitalizacijom modernog doba kao što su: digitalni svijet, digitalne valute i online trgovanje, smjernice za kreiranje web stranica i biznisa. Mladi će također imati priliku čuti nešto o vođenju ličnih finansija, društveno odgovornom poslovanju, ljudskom kapitalu, te umijeću vođenja kompanije.
– Vjerujem da će kroz predavanja ljudi koji zaista dolaze iz prakse, ali i kroz studije slučaja polaznici kampa bolje shvatiti svaku od navedenih oblasti, ali možda i otkriti neke talente ili sklonost ka određenoj oblasti i možda će im se upravo u kampu probuditi želja da se u tom pravcu dalje školuju, kazala je Bejtović.
—
—
Youth Business Camp Adria prvi put je prošle godine održan u Zagrebu, a ove se u isto vrijeme održava u Zagrebu, Sarajevu i Ljubljani.
Kako je istakla, pored poslovnih vještina, predavači i predavačice su pažljivo birani jer nove generacije moraju naučiti nešto i o etici i integritetu kao važnim aspektima njihovog kompletnog profesionalnog bića.
– Iako želimo fokus staviti na znanja i vještine, ne možemo da se ne pohvalimo, ali i zahvalimo ljudima koji su prepoznali ideju kampa i odlučili podijeliti dio svog prebogatog znanja i iskustva. Roditelji mogu znati da su djeca u sigurnim rukama jer naši predavači i predavačice su: Melika Husić Mehmedović i Maja Arslanagić-Kalajdžić (Ekonomski fakultet Sarajevo), Amra Hašimbegović (Global Market Solutions), Vedad Halilović (AS Holding), Tatjana Vučić (Filantropski forum BiH), Aldina Hadžić (Starline Mercedes Benz), Ajla Delić (Wolf Theiss), Armin Ridžalović (Ernst & Young), Robert Pešić (Publicis Hrvatska), Suzana Tihi-Babić (Addiko Bank), Selma Riđanović-Kenović (UniCredit Bank), Vedran Tičić (ForFive dma), poručila je Bejtović.
Uz ove predavače, polaznike kampa će kroz njihove projektne zadatke do konačne prezentacije pred žirijem voditi dva mentora Mirza Rastoder i Edin Mehić. Također, u planu su i dvije studijske posjete i to kompaniji Ministry of Programming koja će mlade upoznati sa najaktuelnijim temama iz svijeta digitalnog poslovanja, te medijskoj kući Al Jazeera Balkans. Kako je kazala Bejtović, ovo je prilika mladima da vide kako ti biznisi funkcioniraju iza scene.
Znanje za cijeli život
Premium sponzor kampa je Jana, a projekat su podržali i BH Telecom, NLB banka, Sinkro.
– Podrška kampu je pozitivna priča za djecu, roditelje, sponzore, predavače i predavačice, za sve nas, jer ovim želimo dati dodatnu vrijednost našoj zemlji, pružiti mladima priliku i znanje, pokazati im da su uspješni biznisi i sjajni uspješni ljudi u BiH rame uz rame sa svjetskim kolegama i kolegicama. Ovdje je riječ o znanju koje djeci ostaje za cijeli život i sticanju poslovnih vještina koje će im biti od koristi bez obzira na to za koji posao da se opredijele, kazala je Bejtović, dodajući kako je Youth Business Camp Adria prilika da promijenimo poduzetničku kulturu u našoj zemlji.