Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Šprajc nikad oštrije prozvao Rimca: Ko će odgovarati? Mate sigurno ne. Njemu naše pare, nama obećanja


    Šprajc Nikad Oštrije Prozvao Rimca: Ko Će Odgovarati? Mate Sigurno Ne. Njemu Naše Pare, Nama Obećanja

    Nakon što je hrvatska vlada u četvrtak zatražila od Evropske komisije da produži rok za jednu od faza u razvoju robotaksija poduzetnika i inovatora Mate RimcaZoran Šprajc u svojoj je satiričkoj TV emisiji Stanje nacije podsjetio na Rimčeve izjave u kojima najavljuje da će robotaksiji na ulicama Zagreba biti 2024. godine.

    Radi se o projektu koji bi, barem prema najavama, trebao preobraziti javni prijevoz u Zagrebu. Traži se odgoda od godinu dana za jedan segment projekta poznatog kao “Istraživanje, razvoj i proizvodnja vozila nove mobilnosti i prateće infrastrukture”, podsjeća Direktno.

    Prije dvije godine dogovoreno je s EU da će do prvog kvartala 2024. biti gotova proizvodnja 60 verifikacijskih prototipova robotaksija. Ovo uključuje razvoj platforme za autonomna vozila, baterijske sustave i testiranje prototipova. No, sada vlada predlaže da se taj rok pomakne za godinu dana, na prvi kvartal 2025.

    Projekt je dio izmijenjenog Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) i sufinansiran je iz EU fondova. Evropska komisija je u maju ove godine potvrdila da projekt ima pravo na potporu u iznosu od 179.5 miliona eura.

    Rimac: Robotaksiji u Zagrebu do 2024.

    Kako sada podsjeća Šprajc, sredinom 2021. godine Rimac je u RTL Direktu uvjeravao da imaju već prototipove robotaksija. “Htjeli smo doći do jednog određenog nivoa i onda ga pokazati, što će biti početkom sljedeće godine. Vjerujte mi, bit ćete oduševljeni. U Hrvatskoj ćemo raditi nešto za cijeli svijet, bit će veće i od Rimac automobila i od Bugattija”, rekao je Rimac tada i dodao da će prvi robotaksiji ulicama Zagreba voziti 2024. godine.

    Tako je Rimac još 2021. najavio projekt robotaksija, prema kojem bi Zagreb trebao biti jedan od prvih gradova na svijetu u kojem će se od 2024. javni prijevoz odvijati autonomnim električnim vozilima bez vozača. Planirano je da će Zagrebom voziti oko 700 takvih vozila. Europska komisija odobrila je za taj projekt 180 miliona eura bespovratnih sredstava. Vlada je Rimcu odmah dala 160 miliona kuna za tzv. mostno finansiranje.

    “Ideja nam je da 2024. godine krećemo s vožnjama po Zagrebu i to uključuje i infrastrukturu gdje se ti auti dolaze prati, servisirati i puniti. Početkom sljedeće godine ćemo vidjeti projekt, a na ulicama Zagreba 2024.”, rekao je Rimac na konferenciji za medije 8. jula 2021. kojoj je prisustvovala i predsjednica EK Ursula von der Leyen.

    Ne spominje rokove

    Zatim je Šprajc podsjetio i kako je došla 2022. godina, a Rimac nije pokazao projekt, iako je to obećao. “Njemu naše pare, a nama njegova obećanja”, komentira Šprajc, koji podsjeća i da je Rimac u razgovoru za RTL s početka avgusta ove godine prestao spominjati ikakve rokove.

    Na pitanje novinarke kada bi robotaksiji mogli zaživjeti na hrvatskim ulicama, Rimac je rekao: “Kada sam krenuo raditi auto, rekli su mi da je u Hrvatskoj nemoguće napraviti auto, da što prije odustanem, manje će ljudi potonuti sa mnom. Tako i za sve, nije uobičajeno ono što radimo, ja vjerujem u taj projekt”. Na pitanje hoće li to biti u dogledno vrijeme, samo je odgovorio da se nada da hoće i da će u Zagrebu proizvoditi jako puno tih automobila koje će izvoziti u svijetu.

    “Ne da više ne možemo doznati godinu, nego se ne zna hoće li to biti, kako je pitala kolegica, makar u dogledno vrijeme. Ali vjera još postoji, kako kaže Rimac”, komentirao je Šprajc te se zatim osvrnuo na činjenicu da je čak i vlada od EK tražila odgodu projekta te da se ispostava prvih 60 vozila odgodi za 2025.

    Šprajc: ‘Vlada je Mati odmah isplatila 160 miliona eura, dok se ne snađe’

    “Razlog je, kažu u vladi, birokratska sporost EK zbog koje je kasnila isplata sredstava. U to se uopće ne treba sumnjati, ako je koja birokracija gora od hrvatske onda je to europska, o čemu govori i informacija da je naša vlada Mati odmah isplatila onih 160 miliona eura, dok se ne snađe. Iz Rimčeve kompanije saopćili su pak da pomicanje roka za razvoj robotaksija neće utjecati na finalni cilj projekta, a taj je da do kraja 2025. Zagreb ima punu uslugu robotaksija.

    Grad u kojem se ni odvoz smeća ne može organizirati kako treba, grad u kojem svako malo pucaju cijevi, pa jedan dio grada ostane bez vode i grijanja, e taj će grad za dvije godine imati tako organiziranu infrastrukturu i po cijelom gradu postavljene senzore po kojima bi se trebali kretati robotaksiji.

    ‘Rimac nije pokazao ništa od onoga na što je prisegnuo meni i Ursuli 2021.’

    Neko će dakle u te dvije godine morati napisati i propisati etički i pravni okvir prema kojemu će se podesiti software autonomnog vozila i regulirati odgovornost u prometu. Drugim riječima, PlenkovićButković Tomašević trebali bi sjest s Matom Rimcem i odlučiti kao će taj taksi reagirati u kriznim situacijama”, rekao je Šprajc te dodaje:

    “Hoće li u slučaju naleta kamiona ostati u svojoj traci i riskirati smrt svog putnika, ili će skrenuti lijevo ili desno, na pješačku stazu, na kojoj se u tom trenutku kreće druga osoba i time spasiti putnika ali riskirati smrt pješaka. Ko će biti odgovoran za povredu ili smrt osobe u autonomnom vozilu? Za štetu na drugom autu? Mate Rimac sigurno neće. Hoće li Zagreb ili vlada na sebe preuzeti odgovornost?

    Ali ako zanemarimo etička pitanja, ko će biti odgovoran ako se to vozilo samozapali, kako se znaju samozapaliti takva električna vozila? U San Franciscu, gdje već tri kompanije eksperimentiraju s robotaksijima, lani se zapalilo 50 autonomnih električnih vozila.

    Dakle, u San Franciscu, gdje Google, Amazon i General Motors već neko vrijeme razvijaju tehnologiju i eksperimentiraju s autonomnim vozilima, zaključili su da još uvijek nisu spremi za te goruće kočije. Ali mi u raspadajućem Zagrebu vjerujemo da će se organizirati mreža samovozećih automobila i da ćemo se voziti po Slavonskoj aveniji zavezanih očiju”.

    “Rimac nije pokazao ništa od onoga na što je prisegnuo meni i Ursuli 2021. Nit’ projekta, nit’ servisa, nit’ punjača, nit’ parkinga, nit’ garaže. Ali budimo iskreni – niko ga ništa o tome više nije ni pitao pa je tako i ostalo. Njemu naše pare, a nama njegova obećanja”, zaključio je Šprajc u svojoj emisiji.


    pressmediabih.com

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija
    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU