Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Prosječna potrošnja kućanstva u BiH 1.778,76 maraka, a od toga čak 30 posto ode za hranu i bezalkoholna pića

    Piše: Dragan Bradvica

    Prosječna potrošnja po kućanstvu u Bosni i Hercegovini prema Anketi o potrošnji kućanstva u 2021/2022. godini bila je 1.778,76 maraka. Izdaci za hranu, bezalkoholna pića, stanovanje i energente činili su preko 54 posto ukupne potrošnje u BiH, podaci su Agencije za statistiku BiH.

    Na ovaj način e samo još jednom pokazalo u kakvom siromaštvu živi bh. društvo, a to su i do sada pokazivala sva relevantna domaća i međunarodna istraživanja.

    – Prosječno kućanstvo u 2021./2022. trošilo je mjesečno 1778,76 maraka, od toga 548,59 maraka za hranu i pića i 1230,17 maraka za neprehrambene proizvode i usluge. Prosječna veličina kućanstva u BiH je 2,8 člana, u gradskom području 2,6 a u negradskom 2,9. Najveće sudjelovanje u prosječnoj mjesečnoj potrošnji kućanstava prema glavnim skupinama izdataka imali su hrana i bezalkoholna pića (30 posto) i stanovanje, električna energija, plin i ostali energenti (24,1 posto). Ostali veliki izdaci odnosili su se na prijevoz (14,3 posto) i informacije i komunikacije (6,5 posto), podaci su iz Ankete.

    Usporedbe radi, u razvijenim zemljama Zapada na hranu i bezalkoholna pića ide tek oko 12 posto mjesečne potrošnje.

    Gradska i negradska kućanstva

    Nadalje, navodi se kako gradska kućanstava u prosjeku troše nešto manje od negradskih (1.776,41 maraka prema 1.780,79 maraka). Prosječna mjesečna potrošnja gradskih i negradskih kućanstava je gotovo identična, sa nešto većim vrijednostima potrošnje u negradskim kućanstvima.

    – Prema definiciji izdataka za finalnu potrošnju kućanstava, u njihov sastav se uključuju i dvije stavke koje ne predstavljaju stvarnu kupovinu, ni stvarne izdatke, a odnose se na imputiranu rentu i potrošnju iz vlastite proizvodnje. One u prosjeku čine oko šestine ukupne potrošnje kućanstava (17 posto), tako da prosječan mjesečni izdatak za potrošnju kućanstava u BiH u 2021./2022., koji se odnosi na stvarnu kupovinu proizvoda i usluga, iznosi 1477,15 maraka, stoji u priopćenju.

    Četveročlana kućanstva u prosjeku troše 2,3 puta više nego jednočlana

    Jednočlana kućanstva u prosjeku troše mjesečno 1012,44 maraka, najviše za stanovanje i energente (32,8 posto) i hranu i bezalkoholna pića (29,8 posto). Dvočlana (bračni par bez djece) kućanstva u prosjeku troše mjesečno 1524,31 maraka ili 1,5 puta više od jednočlanih i to uglavnom na hranu i bezalkoholna pića (31,07 posto), stanovanje i energente (26,28 posto) i prijevoz (13,0 posto). Tročlana kućanstva u prosjeku troše mjesečno 1999,61 maraka ili 1,97 puta više od jednočlanih i to pretežno na hranu i bezalkoholna pića (29,4 posto), stanovanje i energente (23,06 posto) i prijevoz (15,6 posto). Četveročlana kućanstva u prosjeku troše mjesečno 2.311,79 maraka ili 2,3 puta više od jednočlanih, pretežno na hranu i bezalkoholna pića (28,8 posto), stanovanje i energente (20,8 posto) i prijevoz (16,8 posto). Kućanstva sa pet ili više članova u prosjeku troše 2.715,95 maraka ili 2,68 puta više od jednočlanih, pretežno na hranu i bezalkoholna pića (31,0 posto), stanovanje i energente (20,5 posto) i prijevoz (15,2 posto).

    The post Prosječna potrošnja kućanstva u BiH 1.778,76 maraka, a od toga čak 30 posto ode za hranu i bezalkoholna pića appeared first on Dnevni.ba.

    dnevni.ba

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija
    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU