Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Počiteljski most – zanimljiv i inženjerima i turistima

    Spojnim segmentom rasponske konstrukcije između stupova S3 visokog 92 metra i S4 koji je metar niži, spojile su se, kažu inženjeri, konzole sa stubovima u jedan raspon, duljine 147 metara.

    “Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji. Most je napravljen s jednim setom stubova i cijela rasponska konstrukcija saničastog poprečnog presjeka se nalazi na jednom stubu”, objašnjava Sanjin Jahić, inženjer za mostove i konstrukcije.

    Radovi na spajanju trajali su oko 150 dana. Izvođač će, doznajemo, nabaviti još opreme za konzolnu gradnju, što će ubrzati radove i spajanje ostalih stubova. Ovakav most rijetko se gradi, naglašavaju stručnjaci, jer je s 22 metra poprečnog presjeka jako zahtjevan. Slični postoje samo u Crnoj Gori i Sloveniji. Počiteljski most nije zanimljiv samo inženjerima nego i turistima, koji nerijetko svrate na gradilište.

    “Vidjeli su ovakve objekte, međutim, nikada u izgradnji. Neki dan smo imali turiste iz Holandije koji su svratili na gradilište, raspitivali se, interesovalo ih je kako se sve ovo izvodi”, priča Jahić.

    Globalna kriza uzrokovana pandemijom odrazila se i na cestogradnju. To je, kažu nam u Federalnom ministarstvu prometa i veza, jedan od uzroka kašnjenja.

    “Imamo sve veći problem s izvođačima, odnosno, cijenama materijala i one su dosta poskupjele u posljednje vrijeme, tako da zajedno u suradnji s bankama gledamo na neki način normalizirati taj odnos, odnosno, da sve strane budu zadovoljne”, kaže Denis Lasić, ministar prometa i veza FBiH.

    U Federaciji se gradi trenutačno 37 kilometara autoputa. Za iduću godinu, doznajemo, planira se graditi 85.

    “To je, prije svega, tunel Prenj, odnosno Mostar sjever – Mostar jug, kao dva najteža projekta koja nas čekaju. U globalu to su Ovčari – Mostar Jug. Isto tako planiramo Medakovo-Ozimice, Ozimice-Poprikuše granica s entitetom RS na sjeveru. To je novih milijardu i po ulaganja”, ističe Lasić.

    Iako su na izgradnji koridora evidentna kašnjenja, u Ministarstvu vjeruju kako će se poštovati rok od planiranih pet godina. U gradnju koridora 5c u Federaciji do sada je uloženo 2,65 milijardi maraka, a za izgradnju preostalih gotovo 124 kilometra autoceste bit će potrebno dodatnih 3,5 milijardi.

    Objava Počiteljski most – zanimljiv i inženjerima i turistima pojavila se prvi puta na Business Magazine.

    business-magazine.ba

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija
    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU