Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Nesklad na tržištu automobila u BiH ; Polovna vozila polako dostižu cijenu novih


    Nesklad Na Tržištu Automobila U Bih ; Polovna Vozila Polako Dostižu Cijenu Novih

    Svi oni koji su već duži vremenski period u potrazi za polovnim “limenim ljubimcem” nisu mogli da ne primijete nesklad koji vlada na tržištu prodaje automobila.

    Domino efekat poskupljenja krenuo je skokom cijena naftnih derivata, nakon čega je zahvatio sve pore našeg društva. Talas ekonomske krize koja je uslijed pandemije COVID-a 19 i rata u Ukrajini pogodila cijeli svijet, a nije zaobišla ni ovo tržište.

    Cijena “polovnjaka” tako je krenula da se penje prema gore početkom 2021., a novo poskupljenje, kao sol na ranu, uslijedilo je početkom 2022. godine.

    Statistika je tu kristalno jasna. Potražnja za polovnim automobilima raste iz dana u dan i ona već sada uveliko premašuje ponudu.

    Tako je cijena u Evropi u prosjeku po jednom vozilu u novembru iznosila astronomskih 24.772 eura. Prostom računicom to je skoro 12 posto više u odnosu na period od prije godinu dana. Čak i neko ko je laik u ovoj oblasti zna da je za taj novac moguće pronaći i više nego pristojan automobil novije proizvodnje.

    Slična je situacija sa autooglasima u Bosni i Hercegovini. Primjera radi, prosječna cijena dobro očuvanog automobila marke Golf 5 relativno mladog godišta, danas se kreće oko osam hiljada KM, što je za par hiljada više u odnosu na početak 2021. godine.

    Potvrdu toga dobili smo od Darija Grgića, prodajnog savjetnika iz “Porschea Sarajevo”, koji nam je pojasnio ovu pojavu. Kako kaže, “divljanje” cijena autoprodaje samo je logičan slijed događaja.

      Večeras počinje 5. AJB DOC: 25 filmova vrhunske produkcije o aktuelnim društvenim temama

    “Tržište reaguje na taj način iz razloga što se novi automobili dugo čekaju na isporuku (od 8 mjeseci do godinu dana) i to u najvećoj mjeri određuje cijenu. Inflacija je jednostavno odradila svoje. Ako uporedite skok cijena osnovnih životnih namjernica ovo nije iznenađenje. Osim toga, smanjena je i ponuda samih automobila zbog čega je ovaj nesklad i nastao”, objašnjava Grgić.

    “U jednom momentu u Njemačkoj je polovnjak bio skuplji za hiljadu-dvije eura od istog takvog novog”, dodao je.

    Istakao je kako se normalizacija isporuke “polovnjaka” očekuje u narednom periodu a samim tim i cijena istih. Kada tačno, nije mogao sa sigurnošću precizirati.

    Proces od trenutka narudžbe do trenutka isporuke automobila trebao biti gotov za otprilike četiri mjeseca. Poznato je da cijenu prije svega diktiraju godište, pređeni kilometri, limarija, dodatna oprema kao i sama očuvanost automobila.

    klix/press


    pressmediabih.com

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU