back to top

Hamdija Hadžić / Addiko Banka u 2022. želi nadmašiti ostvareno u prethodnoj godini

O poslovanju Addiko Banke govorio je direktor Odjela upravljanja prodajom ove finansijske institucije Hamdija Hadžić.

  1. Godina iza nas bila je izazovna za bankarski sektor, kako je ocjenjuju u Addiko banci?

Ocjenjujemo je uspješnom. Iako je prethodna godina bila izuzetno izazovna za cijeli sektor, pa tako i za Addiko banku, rekao bih da smo uspješno realizovali ciljeve koje smo zacrtali za 2021 godinu.

Ti su ciljevi nekako bili „izjednačeni“ sa ostvarenjima iz 2019 (godina prije COVID-a, koja se po brojnim parametara uzima kao najuspješnija) i u tome smo uspjeli, te smo ponosni na ostvareno.

  • Konkretno, kakvi su rezultati ostvareni?

Prije svega, zabilježli smo rast našeg portfolija nenamjenskih kredita za 8,5% u godini kada je tržište raslo manje od 4%. Ovaj veći rast u odnosu na tržište je u skladu sa našim strateškim opredjeljenjem, a to su upravo brzi nenamjenski gotovinski krediti stanovništvu u čemu je Addiko zaista specijalist.

Značajan iskorak smo tokom prošle godine napravili i u poslovanju sa stanovništvom, na području digitalizacije procesa, što nam je također jedno od ključnih strateških opredjeljenja. Rezultat tih aktivnosti je „web kredit“, koji je daleko ispred drugih rješenja na tržištu i zahvaljujući kojem klijenti mogu dobiti preliminarno odobrenje za kredit za svega par minuta od podnošenja zahtjeva. Za razliku od drugih rješenja koja se nude na tržištu, naš „web kredit“ u potpunosti analizu klijenta i proces odobrenja realizuje u online okruženju i to za nekoliko minuta, u svega tri klika. Zbog zakonske regulative proces nije do kraja online, iako smo tehnološki spremni i na tu opciju, već klijenti moraju doći u poslovnicu radi dodatne provjere identiteta i potpisivanja dokumentacije. Paralelno sa ovim, u okviru Addiko Mobile aplikacije, tj. aplikacije mobilnog bankarstva, razvili smo slično rješenje – mKredit, koji klijentima omogućava realizaciju kredita kroz ovu aplikaciju.    

Naša pozitivna iskustva iz poslovanja sa stanovništvom, prije svega jednostavnost i brzinu, nastojimo prenijeti u segment pravih lica. Za početak smo krenuli od kompanija sa kojima već sarađujemo, kod kojih smo se fokusirali na brzinu, te radimo na automatizaciji odobrenja uz što manje dokumentacije. Vjerujemo da u ovom području možemo napraviti znatna poboljšanja, te ćemo se ovim klijentima,  mislim prije svega na klijente sa godišnjim prihodom do 1,5 miliona EUR, značajnije posvetiti u narednom periodu. Ovim kompanijama su, imajući u vidu njihovu fleksibilnost, brzina i jednostavnost korištenja proizvoda veoma bitni, a mi im zaista to možemo ponuditi u svakodnevnom poslovanju.

Našim klijentima pružamo zaista brzu i efikasnu podršku za sve njihove potrebe, što nam je i potvrđeno kroz relevantna istraživanja, ali i svakodnevnu komunikaciju koju imamo sa klijentima.

Radimo na još puno unaprjeđenja kojima ćemo našim klijentima omogućiti jednostavnije i brže korištenje  naših usluga, a kako bismo i na ovaj način potvrdili da smo stabilan i pouzdan partner za sve svoje klijente.

  • Šta je najviše doprinijelo ostvarenju ciljeva, odnosno uspješnoj godini?

Pa zasigurno puno povoljniji uslovi u odnosu na 2020 koji su vezani za COVID pandemiju. Iako je pandemija još uvijek tu, mislim da smo se nekako na navikli, jer smo bili prinuđeni na to.

Na drugom bih mjestu rekao da je to naša vizija, odnosno strateška opredjeljenost. U Addiko banci imamo jasne fokuse, jedinstvenu korporativnu kulturu i sve nam to olakšava naš posao.

Ipak, kao najvažniju stavku bih bez razmišljanja istakao sve kolege, koji su uvijek bili na usluzi našim klijentima, bez obzira na sve teškoće koje je godina sa sobom imala.

  • Koji su planovi za ovu 2022. godinu i s čime bi u Addiku bili zadovoljni?

Prirodno je da sve organizacije u bilo kojoj industriji žele da iz godine u godinu rastu. Tako i mi u Addiko-u imamo ambiciju da u 2022 nadmašimo poslovne rezultate iz prethodne godine.

Pored toga, nastavit ćemo ulagati u naše procese, koje želimo pojednostaviti i učiniti da prema našim postojećim i novim klijentima pružimo zaista izvrsno iskustvo.

Želimo biti tamo gdje nas klijenti trebaju i u vrijeme kada im je to potrebno na najjednostavniji mogući način.

  • Koji su najveći izazovi za Addiko i bh. bankarstvo u ovoj godini?

Rekao bih na prvom mjestu sporiji ekonomski razvoj naše zemlje. Nažalost, to u velikoj mjeri negativno utiče na našu privredu. Opčenito na sve industrije, pa tako i bankarski sektor. Posljedično, svjedoci smo da dosta mladih odlučuju napustiti BiH, što je također veliki izazov, jer svi gubimo naš najvažniji resurs, a to su ljudi.

I na trećem mjestu zasigurno moramo napomenuti COVID pandemiju. Iako je situacija puno povoljnija nego što je bila ranije, COVID je itekako prisutan i svakako utiče na sve nas, posebno kada uzmemo mali procenat vakcinisanih osoba.

  • Koliko ova politička nestabilnost odmaže bankama?

Kao što sam rekao u prethodnom pitanju, ova nestabilnost ne odmaže samo bankama, već svim industrijama. Našoj privredi uopšte. Nažalost, trenutno nismo atraktivno tržište za nove investicije. Iskreno se nadam da će se to promijeniti u skorije vrijeme, kako bismo ubrzali ekonomski razvoj, od čega bismo svakako posljedično svi imali koristi.

Supported by TNT Grupacija

DRUGI UPRAVO ČITAJU