back to top

Digitalno bankarstvo osvaja BiH: Lični kontakt će biti smanjen, ali neće nestati


Digitalno bankarstvo osvaja BiH: Lični kontakt će biti smanjen, ali neće nestati

Digitalno bankarstvo u dobroj velikoj mjeri je zaživjelo u Bosni i Hercegovini, te uveliko promijenilo način na koji banke posluju, a građani obavljaju svoje privatne i poslovne transakcije.

Stvari će se i u budućnosti nastaviti kretati u tom smjeru, ističu sagovornici našeg portala.

Iz Udruženja banaka BiH za BiznisInfo su kazali da su sve poslovne linije banaka u određenoj mjeri zahvaćene digitalizacijom, a banke poseban naglasak stavljaju na razvoj i što širu primjenu mobilnog bankarstva, te na poboljšanje korisničkog iskustva kroz pružanje kvalitetnije i jednostavnije usluge, razvoj inovativnih proizvoda te jednostavan prelaz sa jednog na drugi kanal prodaje bankarskih proizvoda.

– Jasno je da je pandemija i potreba ograničavanja i izbjegavanja bliskog fizičkog kontakta dodatno ubrzala digitalne inicijative i već pokrenute aktivnosti u bankama, ali obzirom na različite prioritete i pristupe digitalizaciji banke su u različitim fazama digitalizacije. Lični kontakt će u budućnosti biti smanjen, ali neće nestati, a poslovnice će nuditi atraktivnije i interaktivnije okruženje – kazali su nam.

Digitalizacija poslovanja je identifikovana kao značajan proces ne samo za bankarski sektor nego i društvo u cijelosti, a izostanak odgovarajućih rješenja dovodi cjelokupnu privredu i društvo u podređen položaj u smislu efikasnosti izvršavanja aktivnosti u odnosu na ostale zemlje u Evropi kao i u okruženju.

– Digitalizacija je već dugo u fokusu Udruženja banaka BiH i aktivno radimo na implementaciji. U našoj Bijeloj knjizi koju smo objavili neposredno pred Covid pandemiju, digitalizaciju smo istakli kao prvi prioritet bankarskoj sektora, a u skladu s poslovnim praksama koje se već duže vrijeme primjenjuju u regionu i Evropskoj uniji – navode.

Na pitanje koje su glavne karakteristike i prednosti za korisnike digitalnog bankarstva, kažu da su to značajna ušteda vremena, obavljanje bankarskih poslova “iz fotelje” i ekološka osviještenost.

Velika ušteda vremena

– Udruženje banaka BiH naročito je aktivno na implementaciji elektronskog potpisa. Njegove prednosti su brojne. Sam čin potpisivanja traje 10-ak sekundi, veoma je jednostavan za korištenje. Elektronski potpis dodaje novu dimenziju sigurnosti Vašem potpisu jer ga je mnogo teže falsifikovati. Štedi vrijeme jer sada niko ne mora štampati dokument, nositi na potpis, čekati dok se potpiše, par puta provjeravati da li je ili nije potpisano, onda taj potpisani dokument skenirati i original odlagati u registrator – ističu iz Udruženja.

Također, pretraga arhive elektronski potpisanih odluka u slučaju potrebe je znatno brža i lakša, a smanjuje se i potrošnja papira. Korištenje elektronskog potpisa također omogućava da sve poslove, pa i zaključenje ugovora završite sa bilo koje lokacije.

Korištenje digitalnih bankarskih usluga je u stalnom porastu iz godine u godinu.

– Međutim opšte je poznato da je stepen digitalne pismenosti u BiH na izuzetno niskom nivou, te smatramo da je potrebna bolja i sistematičnija finansijska edukacija svih dobnih skupina kako bi se smanjio otpor i strah prema “novoj tehnologiji”, a fokus stavio na prednosti njihovog korištenja – kazali su za naš portal.

Ekonomski analitičar Eldar Dizdarević također kaže da je digitalno bankarstvo, bar u uvjetima u kojima se Bosna i Hercegovina trenutno nalazi, prilično zaživjelo.

– Svjedoci smo činjenice, recimo, da svaka komercijalna banka u BiH ima u ponudi neku opciju digitalnog ili elektronskog bankarstva. Najnovija istraživanja kažu da svaki četvrti ispitanik u BiH ima u novčaniku neku od platnih kartica, a u posljednje vrijeme imamo i sve jaču online trgovinu – kaže Dizdarević za BiznisInfo.

Mnogi ljudi nisu upoznati s prednostima

Broj aktivnih platnih kartica prema podacima Centralne banke BiH prije par godina prešao je iznos od dva miliona, a godišnja vrijednost transakcija prešla je prije par godina iznos od deset milijardi KM.

– Nažalost, većina tih aktivnosti se i dalje odnosi na, recimo, podizanje novca na ATM uređajima, ali s druge strane moramo uvažiti i činjenicu da Bosna i Hercegovina zaista nema pretjerano razvijenu digitalnu infrastrukturu te da ima prilično veliki broj ljudi koji još uvijek nisu u potpunosti upoznati sa korištenjem takvih usluga – smarta naš sagovornik.

Elektronsko bankarstvo, kako navodi, građanima znatno pojednostavljuje proces plaćanja.

Možete, recimo, izvršiti plaćanje u bilo koje vrijeme, bez odlaska u bilo koju finansijsku instituciju, a i samo plaćanje je jeftinije nego klasično gotovinsko plaćanje. Elektronsko bankarstvo kompanijama znatno pojednostavljuje bilo kakve isplate drugim kompanijama, uposlenicima ili plaćanja obaveza prema državi. S druge strane, bankama je daleko jednostavnije knjižiti i arhivirati dokumentaciju o tim aktivnostima. Nažalost, svjedoci smo također da veliki broj kompanija u BiH i dalje ne koristi usluge elektronskog bankarstva, iako su im prednosti brojne – ističe Dizdrević.

Smatra da su građani u Bosni i Hercegovini – a pogotovo mladi ljudi kojima su Informacione tehnologije zapravo nešto s čim odrastaju – dosta dobro prihvatili elektronsko bankarstvo ili elektronsko plaćanje, dok taj proces ide dosta sporije kod starijih građana.

– Također, ni prilično veliki broj pravnih subjekata u BiH, dakle kompanija, nije u potpunosti prihvatio elektronsko bankarstvo, iako imaju brojne prednosti. Mislim da se tu u prvom redu radi o nekom iracionalnom “strahu” od Informacionih tehnologija i nesnalaženju u korištenju. Međutim, svjedoci smo također sve većem pritisku u svijetu poslovnih elita za prelazak na digitalne valute, čime bi fizički, papirnati novac potpuno nestao. Ako taj proces zaživi u svijetu – a pri tome moram istaći i da ima dosta otpora širom planete tom procesu prevashodno zbog potpunog nestanka privatnosti – onda će se i građani u BiH, htjeli ili ne htjeli, jednostavno morati prilagoditi tome – zaključio je Dizdarević.

Može li poslovanje biti jeftinije a efikasnije?

Jedna od banaka koja je u potpunosti shvatila važnost digitalnog bankarstva koje za poslovnu zajednicu znači ne samo pojednostavljenje nego i jeftinije i efikasnije poslovanje je ProCredit Bank koja je još 2015. počela s pripremama za digitalizaciju.

Svim klijentima ProCredit Bank je, u okvirima dosadašnjih promjena, već omogućila korištenje usluga digitalnog bankarstva, poput Zone 24/7 i elektronskog i mobilnog bankarstva. Ova je usluga, kao i sve ostale u ProCredit poslovnom portfoliju, pažljivo dizajnirana da klijentima omogući i osigura jednostavnost, sigurnost i dostupnost bankarskih usluga u svakom trenutku, rekli su iz ProCredit banke.

U sklopu Zone 24/7 nalaze se mašine za podizanje i polaganje sredstava u domaćoj valuti. Bitno je istaći da Zona 24/7 pruža i usluge mjenjačnice, tako da klijenti ProCredit banke mogu položiti ili podići EUR valutu u bilo koje vrijeme i to sve sa jednom karticom.

Pored toga, savjetnici ProCredit Bank su informisani, obučeni i spremni da klijentima koji imaju potrebu ili interes za digitalnim načinom poslovanja pruže integrisanu, holističku podršku. Pažljivo prateći dešavanja i praktične primjene u procesu digitalizacije, strategija banke je da uvođenjem novih, prilagođenih alata i kontinuiranom obukom zaposlenih svaku promjenu dočeka u potpunosti operativna i spremna.

„Etički stubovi na kojima počiva poslovanje ProCredit Bank BiH sa privrednicima u BiH od samog početka, prije više od 24 godine, podrazumijevaju upravo ove značajke:  jednostavnost, lakoću, efikasnost, brzinu. Mi smo opredijeljeni kao digitalna banka i snažno se zalažemo za primjenu svih mehanizama koji doprinose osnaživanju poslovanja privrednih subjekata, u potpunosti svjesni činjenice da su njihova dobrobit i ekonomski napredak države u direktnoj vezi u najvećoj mogućoj mjeri“, rekao je ranije Amir Salkanović, predsjednik Uprave ProCredit Bank BiH.

Tehnologija koju ProCredit Bank BH, kao prva digitalna banka u BiH,  pruža klijentima je već provjerena i poznata, a platforma za elektronsko bankarstvo se redovno nadograđuje kako bi adekvatno ispratila svaku promjenu koja će, sada je već izvjesno, uslijediti u bliskoj budućnosti. Spremnost i brzina kojom se ProCredit Bank prilagođava svim promjenama objašnjava činjenicu da je već dugi niz godina upravo ova banka prvi izbor privrednika u Bosni i Hercegovini, kazali su iz ProCredit banke.


pressmediabih.com

DRUGI UPRAVO ČITAJU