Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Domazet o vaučerima: Potrošiti 2 mil. KM za promet od 2,5 mil. je primjer neučinkovite politike

    Profesor ekonomije Anto Domazet ne misli da su turistički vaučeri u iznosu od po 200 KM za 10.000 građana, koje je osigurala Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, dobar primjer potrošnje budžetskog novca.

    Mađarsku i Srbiju je izdvojio kao države koje imaju višegodišnje iskustvo s ovim vaučerima te je napomenuo da je Republika Srpska prije dvije godine izdala 47.000 ovakvih vaučera u iznosu od po 100 KM.

    Za njega je neupitno da se vaučerima može podstaknuti potražnja za turističkim uslugama, ali da je pitanje koliko se može generirati prometa. Obrazložio je zašto smatra da je ova mjera primjer neučinkovite javne politike.

    “Na Googleu ne možete naći niti za jednog emitenta turističkih vaučera koliki su promet vaučeri generirali. U FBiH kažu da su vaučeri planuli, a kako vidimo, minimalna vrijednost turističkog aranžmana je 250 KM, što znači da bi vaučerom od 200 KM bilo pokriveno 80 posto aranžmana, a da bi se aktiviralo 50 KM dodatne tražnje građana ili 20 posto vrijednosti aranžmana. Priznat ćete da su to skromni ciljevi jedne mjere kojom se angažira javni novac za potrebe privatnog sektora, odnosno privatne turističke potrošnje. Tamo gdje se novac građana angažira za privatne potrebe trebalo bi postaviti ambicioznije ciljeve, jer potrošiti dva miliona KM javnog novca da bi se ostvario promet od 2,5 miliona KM je primjer neefektivnih javnih politika”, konstatovao je Domazet.

      ASA osiguranje: Dinamičan rast i najbrža isplata štete u 2021.

    Domazet O Vaučerima: Potrošiti 2 Mil. Km Za Promet Od 2,5 Mil. Je Primjer Neučinkovite Politike

    Poručio je da bi trebalo mijenjati kriterije vaučerskog poticanja turističke potrošnje. Insistira da se javno objave podaci o prometu ostvarenom izdatim vaučerima.

    “Recimo, za turistički aranžman minimalno tražiti da vaučer čini 50 posto vrijednosti, tj. koliko javnog, toliko i privatnog novca. No, sada je važno da što prije dobijemo podatke i da to bude javno dostupna informacija o tome koliki su turistički promet domaćih gostiju vaučeri generirali, odnosno koliki su multiplikator turističkog prometa ostvarili vaučeri u FBiH. To će biti poznato već onog dana kada se rasprodaju svi vaučeri. Dovoljno je sabrati vrijednost turističkih aranžmana za koje se koriste vaučeri. Osim toga, vanpansionska potrošnja može biti lako procijenjena”, istakao je.

    Prema Domazetovim riječima, iz toga bismo mogli mnogo saznati kako bi javne politike bile bolje i učinkovitije za poticanje turističkog prometa.

    Objava Domazet o vaučerima: Potrošiti 2 mil. KM za promet od 2,5 mil. je primjer neučinkovite politike pojavila se prvi puta na Business Magazine.



    business-magazine.ba

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU