Otkrivamo tajne usješnih biznisa!

    Banke moraju razvijati nove digitalne kanale

    Banke Moraju Razvijati Nove Digitalne Kanale

    Banke koje žele biti lideri moraju svojim klijentima ponuditi više od tradicionalnih finansijskih usluga. Vodeći industrijski igrači omogućavaju višestruke funkcionalnosti na digitalnim platformama kroz koje grade ekosistem rješenja koja se nude korisnicima.

    Napredak

    Prema Deloitteovom izvještaju o Zrelosti digitalnog bankarstva 2022. (Digital Banking Maturity), odabrane vodeće banke u našoj regiji pružaju globalno konkurentnu digitalnu ponudu svojim klijentima, dok većina banaka još ima prostor za napredak.

    Peto izdanje Deloitteovog izvještaja o Zrelosti digitalnog bankarstva, najveće svjetske ankete o digitalnom bankarstvu, obuhvatilo je 304 banke u 41 zemlji uključujući Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju, Sloveniju i Bugarsku. Stepen digitalizacije bankarskog sektora ocijenjen je na osnovu tri faktora: Analize preko 1.200 digitalnih funkcionalnosti koje su sačinjavale korisnikov digitalni put, Procjene korisnikovih preferencija u vezi sa 26 najpopularnijih bankarskih aktivnosti i Identifikacije najboljih praksi koje se odnose na korisničko iskustvo (UX).

    Da bi ostvarile konkurentsku prednost, banke moraju tražiti načine da pruže dodatne izvanbankarske usluge kako bi ostvarile istinske razlike

    – Naše istraživanje pokazuje da se isplati investirati u digitalizaciju, čak i za vodeće banke na tržištu, ukoliko se realizuje na pravi način. To pokazuju finansijski rezultati vodećih banaka koje su investirale u digitalizaciju, kao što je +1,5 procentnih poena viša vrijednost ROE ili za +5 pp viši udio neto naknade u ukupnom prihodu, poredeći sa ostatkom vodećih banaka u datoj državi, izjavio je Lan Filipič, direktor Odjela za savjetovanje u Deloitte Slovenija.

      Na Sarajevskoj berzi promet 369.959,81 KM

    Rezultati korisnikovih preferencija u upotrebi digitalnih kanala za obavljanje svakodnevnih bankarskih aktivnosti te traženje informacija su pokazali da su proizvodi poput kreditnih i debitnih kartica, otvaranje i upravljanje računom i bankarskim proizvodima bili segmenti koji su zabilježili najveći porast digitalizacije od 2020. godine.

    Stoga, nije iznenađujuće da banke postaju tržište krojeno za potrebe klijenta, nudeći netradicionalne bankarske usluge, kao što su kupovina karata za parking ili prevoz, dopuna za mobilne telefone, menadžer lozinki, pohrana na cloudu, specijalni popusti i promocije itd, koje pokreću angažman korisnika i obezbjeđuju poboljšano korisničko iskustvo.

    Od ukupno 40 anketiranih banaka širom regiona (Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Srbija i Slovenija), većina, tj. 88% se smatra digitalnim početnicima ili onim koji kasne u digitalnom razvoju. Međutim, preostalih 12% se smatraju digitalnim liderima ili pametnim sljedbenicima. Na osnovu Deloitte studije, pokazano je da pojedine banke u jugoistotočnoj Evropi već nude visoko konkurentne digitalne proizvode fizičkim licima (klijentima) u našoj regiji.

    Korisnici će rado koristiti online platforme jedino ako ih razumiju i ako trošak njihovog korištenja ne prelazi prednosti same upotrebe

    Digitalni lideri su na globalnom nivou od 2020. godine značajno investirali u bankoosiguranje, upravljanje karticama, autorizaciju i područje ekosistema. Ova područja predstavljaju segmente koje naše regionalne banke još moraju da sustignu kako bi premostile jaz do digitalnih lidera.

      Vlada FBiH: Općinama i gradovima 39 miliona KM

    Rezultati DBM izvještaja za BiH pokazuju da digitalizacija usluga bankarstva za fizička lica raste sa bankama koje nude internet-bankarstvo, mobilno ili bankarstvo putem obje pomenute platforme. Dostupnost informacija na internet- platformi i javnoj web stranici je visoka, gdje je 74% funkcionalnosti vezanih za prikupljanje podataka dostupno u istraženim bh. bankama, međutim, prostora za rast ima u pogledu dostupnosti informacija na mobilnoj platformi.

    Gledajući buduće investicije, najveći potencijal imaju naprednije funkcionalnosti u svakodnevnom bankarstvu te funkcionalnosti koji će omogućiti dalju gradnju odnosa sa klijentima.

    Lideri

    – Bankarski sektor je prepoznao vrijednost i potrebu investiranja u digitalizaciju bankarskih usluga, što je rezultiralo rastom raspoloživih funkcionalnosti na digitalnim platformama, kazala je Zerina Pačariz, menadžer Odjela za savjetovanja u Deloitte BiH.

    Put daljeg razvoja digitalnih kanala i transformacije poslovnog modela nije lak, a izazovi su brojni – od stabilnosti i sigurnosti sistema, dizajna korisničkog iskustva, do segmentacije i definisanja digitalne strategije oko prioritetnih klijenata za banku. Od digitalnih lidera očekuje se nova generacija proizvoda i usluga u kanalima, dok se od uspostavljenih banaka očekuje da u narednom periodu smanje uočene razlike. Jedno je sigurno, dalje i konstantno ulaganje u unapređenje digitalnih kanala i informacionih tehnologija za banke ostaje prioritet i srž poslovne strategije.

    www.oslobodjenje.ba

    Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

    Pratite nas na društvenim mrežama!

    Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

    Poboljšajmo ovaj post!

    Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?

    Supported by TNT Grupacija
    Mirko Mirko
    Mirko Mirkohttps://poslovne.com
    Mirko je živa enciklopedija. Voli historiju, puno istražuje. Njegove zanimljivosti ostavljaju bez daha. Vrhunski je novinar i istražvač. Dugogodišnji je član TNT grupacije.
    Supported by TNT Grupacija spot_img

    DRUGI UPRAVO ČITAJU