Tesla predstavio električni šleper, proizvodnja počinje 2020. godine

Tesla predstavio električni šleper, proizvodnja počinje 2020. godine

Poslije revolucionarnih električnih automobila, američka kompanija “Tesla” je postavila novu granicu “zelenog” drumskog prevoza predstavljajući futuristički oblikovan kamion šleper poluprikolicu.

Prototip predstavljen u četvrtak s jednim punjenjem baterija i s potpuno natovarenom prikolicom ima radijus kretanja do 800 kilometara. Trebalo bi da bude na tržištu od 2020. godine.

“Pošto je 80 posto putovanja kamiona kraće od 400 kilometara, možete otići do odredišta i vratiti se bez ponovnog punjenja baterija”, rekao je Elon Musk, vlasnik i šef “Tesle”.

Kamion može da ubrza od nule do 100 kilometara na sat za samo pet sekundi.

“Oblikovali smo kamion kao metak”, rekao je Musk na zabavi u Hotornu, predgrađu LA, gdje je projektantski biro i sjedište graditelja koji prave i svemirske letelice SpaceX.

Novi šleper s dvoosovinskim pogonom i s četiri nezavisna pogonska točka i četiri elektro-motora razlikuje se od tradicionalnih kamiona čistim linijama i izduženim, aerodinamičnim prednjim dijelom koji podsjeća na super brze vozove, a obojen je u mat i metalik boje.

“Cijena kamiona je izuzetno važna”, rekao je Musk, uvjeravajući da su nabavka i korištenje šlepera na dizel “20 posto skuplji od Tesle” uključujući sve troškove, osiguranje i gorivo.

Daimler, Volkswagen, Nikola, Einride su već odmakli u razvoju električnih šlepera, od kojih neki imaju funkciju autonomne vožnje bez angažovanja vozača, i također imaju futuristički dizajn.

Stručnjaci primećuju da već postoje kamioni i autobusi na alternativne izvore energije, kao što su vodonične gorivne ćelije i komprimovani prirodni gas.

“Tesla” nije dostavio podatke o troškovima i mjestu proizvodnje. Cilj je da proizvodnja počne krajem 2019. godine, ali “Elon Musk nije dobar u pridržavanju rokova”, kaže Rebeka Lindland, analitičarka ključne američke konsultantske kompanije za vozila Kelley Blue Book.

Tako proizvodnja novog automobila “Tesla model 3” veoma kasni, i dotigla je svega 500 do 1.000 nedjeljno, a cilj je bio 5.000.

Za Rebeku Lindland, električni šleperi, a još više oni sa autonomnom vožnjom, posebno su atraktivni za korištenje u gradovima i predgradjima, za kompanije koje učestalo prevoze istim putanjama kao što su pošta, ekspresne kurirske službe i čak i opštinske službe za odnošenje smeća, a takvoj upotrebi su bliski i školski autobusi.

“Tesla” je potvrdio plan za izgradnju fabrike u Kini “gdje postoje velike mogućnosti”, i gdje se veliki gradovi bore protiv smoga, dodala je ona.

Musk je u četvrtak predstavio i prototip sportskog automobila dvosjeda Roadster, koji će biti “prvi automobil industrijske proizvodnje koji ubrzava za manje od dvije sekunde od nule do 100 kilometara na sat”.

Prototip Roadster će koštati najmanje 200.000 dolara i, s jednim punjenjem baterija, ima radijus kretanja od 1.000 kilometara. Trebalo bi da na tržištu bude, također, od 2020. godine.

Novi proizvodi te firme koja krajem ove godine treba da pokrene i proizvodnju solarnih krovova, uz tri modela automobila (S, X, 3), treba da “Teslu” konačno dovedu do profitabilnosti.

Agencije/V.P.

O autoru

Srodni članci