Kako provesti istraživanje tržišta i šta ono podrazumjeva
Sadržaj članka (otvori)
Planiranje istraživanja tržišta podrazumijeva marketinšku aktivnost sa ciljevima, zadacima i ulaganjima u smislu prikupljanja, uređenja, obrade i upotrebe relevantnih tržišnih podataka u cilju upravljanja proizvodnjom i realizacijom proizvoda.
U nastavku saznajte kako provesti istraživanje tržišta i njegove osnovne karakteristike.
Praksa provođenja istraživanja
Plan istraživanja tržišta treba da sadrži sljedeće elemente:
- predmet istraživanja
- prostorne dimenzije istraživanja
- period istraživanja
- metoda istraživanja
- predviđanje finansijskih sredstava za istraživanje
- određivanje istraživačkog osoblja.
Predmet istraživanja su proizvodi i njihovi kupci. Prostornu dimenziju određuje tržište na kojem se očekuje da se promatrani proizvod plasira. Period istraživanja podrazumijeva određivanje vremena u kojem se očekuje realizacija određene količine posmatranih proizvoda. Za cjelokupnu aktivnost istraživanja tržišta potrebno je utvrditi finansijska sredstva i osoblje koje će obavljati djelatnost.

Metodološki okvir istraživanja
Metodološki postupak treba da obuhvati slijedeća područja:
- istraživački proizvodi
- istraživanje potrošača
- istraživački prodajni kanali
- istaživanje konkurencije.
Istraživanje proizvoda svodi se na istraživanje položaja proizvoda na tržištu, što će ovisiti o njegovim karakteristikama (općenito, osnovno, posebno), preko cijene njegovih usluga. Istraživanje potrošača trebalo bi obuhvatati ispitivanje potreba potrošača i njihove kupovne moći. Cilj istraživanja kanala prodaje je njihova optimizacija, jer je to u interesu i potrošača i proizvođača.
Istraživanje konkurencije
Istraživanje konkurencije uključuje istraživanje sa proizvođačima istih ili sličnih proizvoda, pri čemu treba uzeti u obzir mogućnosti njegove proizvodnje i prodaje, a proizvodne mogućnosti uključuju:
- stanje proizvodnih kapaciteta,
- mogućnost isporuke sirovina,
- radnu sposobnost
- sve karakteristike proizvoda.
Mogućnosti prodaje uključuju cijenu proizvoda, prodaju, tržišta prodaje i ekonomsku propagandu.