Kako provesti istraživanje tržišta ?!

()

Kako provesti istraživanje tržišta i šta ono podrazumjeva

Planiranje istraživanja tržišta podrazumijeva marketinšku aktivnost sa ciljevima, zadacima i ulaganjima u smislu prikupljanja, uređenja, obrade i upotrebe relevantnih tržišnih podataka u cilju upravljanja proizvodnjom i realizacijom proizvoda.

U nastavku saznajte kako provesti istraživanje tržišta i njegove osnovne karakteristike.

Praksa provođenja istraživanja

Plan istraživanja tržišta treba da sadrži sljedeće elemente:

  • predmet istraživanja
  • prostorne dimenzije istraživanja
  • period istraživanja
  • metoda istraživanja
  • predviđanje finansijskih sredstava za istraživanje
  • određivanje istraživačkog osoblja.

Predmet istraživanja su proizvodi i njihovi kupci. Prostornu dimenziju određuje tržište na kojem se očekuje da se promatrani proizvod plasira. Period istraživanja podrazumijeva određivanje vremena u kojem se očekuje realizacija određene količine posmatranih proizvoda. Za cjelokupnu aktivnost istraživanja tržišta potrebno je utvrditi finansijska sredstva i osoblje koje će obavljati djelatnost.

Kako provesti istraživanje tržišta
Kako provesti istraživanje tržišta

Metodološki okvir istraživanja

Metodološki postupak treba da obuhvati slijedeća područja:

  • istraživački proizvodi
  • istraživanje potrošača
  • istraživački prodajni kanali
  • istaživanje konkurencije.

Istraživanje proizvoda svodi se na istraživanje položaja proizvoda na tržištu, što će ovisiti o njegovim karakteristikama (općenito, osnovno, posebno), preko cijene njegovih usluga. Istraživanje potrošača trebalo bi obuhvatati ispitivanje potreba potrošača i njihove kupovne moći. Cilj istraživanja kanala prodaje je njihova optimizacija, jer je to u interesu i potrošača i proizvođača.

Istraživanje konkurencije

Istraživanje konkurencije uključuje istraživanje sa proizvođačima istih ili sličnih proizvoda, pri čemu treba uzeti u obzir mogućnosti njegove proizvodnje i prodaje, a proizvodne mogućnosti uključuju:

  • stanje proizvodnih kapaciteta, 
  • mogućnost isporuke sirovina, 
  • radnu sposobnost
  • sve karakteristike proizvoda. 

Mogućnosti prodaje uključuju cijenu proizvoda, prodaju, tržišta prodaje i ekonomsku propagandu.

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Za sada nema glasova! Budite prvi koji će ocijeniti ovaj post.

Kako vam se ovaj post učinio korisnim ...

Pratite nas na društvenim mrežama!

Žao nam je što vam ovaj post nije bio koristan!

Poboljšajmo ovaj post!

Recite nam kako možemo poboljšati ovaj post?