Kako odabrati pravu osobu za prodavača

Kako odabrati pravu osobu za prodavača

Nemojte se ustezati da zamijenite osobu koja se nije dobro snašla na poziciji prodavača. Neki ljudi ostave dobar dojam na intervjuu, ali podbace na radnom mjestu.

U poznatom filmu “Fight Club” lik, kojeg utjelovljava Brad Pitt, Tyler Durden ima jedinstven način odabira kandidata u svoj klub. Stalno im ponavlja da odlaze.

Kandidati koji se uporno vraćaju i ne prihvataju „ne“ na kraju postaju članovi kluba. Iako nikome ne bismo preporučili ovaj metod za odabir prodavača, postoji zrnce mudrosti u njemu. Morate poduzeti određene mjere koje će kreirati svojevrsni filter koji treba zadržati sve one osobe koje se prijave na oglas za posao koji ste dali, a da pri tome nemaju ono što Vama treba.

Budući da će od Vašeg izbora kandidata uveliko zavisiti i rast Vašeg biznisa, bilo bi dobro da prije postavljanja oglasa za posao razmotrite naredne savjete.

Izbor treba biti u skladu s ciljem koji želite ostvariti

Ukoliko namjeravate proširiti svoje poslovanje i obezbijediti rast prihoda, onda iskusan ali stariji prodavač definitivno nije rješenje. Za ispunjavanje takvog cilja treba Vam mlađa i energičnija osoba koja nije „istrošena“ dugogodišnjim radom. Naravno, određeno iskustvo u prodaji je neophodno.

Neko mlađi ko je radio u dvije-tri kompanije koje se razlikuju po prihodima i veličini mogao bi biti dobar izbor zbog različitih vještina koje je stekao, ali i zbog dinamičnosti koju podrazumijeva rast prodaje.

S druge strane, ukoliko ne pokušavate proširiti poslovanje već stvoriti lojalnost kod postojećih kupaca, treba Vam neko uporan, strpljiv i ko će biti spreman na obavljanje mnogo telefonskih poziva. Svakako da nekadašnji menadžer prodaje ne vidi sebe na takvom radnom mjestu. Njegov angažman trebat će Vam kasnije kada već oformite prodajni tim kojim treba neko upravljati.

Razmislite o omjeru između sume koju dajete kao plaću i one za procenat

Prodavači često osim plaće imaju i određeni postotak koji dobiju u skladu s ostvarenim rezultatima prodaje. Kako onda napraviti savršen omjer između tih kompenzacija za rad?

Ne postoji idealna formula za takvo nešto, ali postoji nekoliko studija koje govore kako primanje prodavača koje sačinjava 20% plaće i 80% procenta predstavlja najpopularniji spoj.

Ukoliko Vam je namjera povećati prodaju, onda trebate dati važnu ulogu procentu kako bi prodavač bio motiviran. Opet, ne možete pretjerivati i reći nekome da će zaraditi onoliko koliko proda.

Sami prodajite

Mnogi poduzetnici su na početku bili prodavači kako bi imali što manje troškove, ili jednostavno nisu mogli plaćati prodavača. Iskustvo koje ćete dobiti prodajom koristit će Vam kasnije prilikom kreiranja prodajnog tima.

Tražite „pravu“ osobu ukoliko se postojeća ne pokaže adekvatnom

Nemojte se ustezati da zamijenite osobu koja se nije dobro snašla na poziciji prodavača. Neki ljudi ostave dobar dojam na intervjuu, ali podbace na radnom mjestu. Tu je i dobar procenat onih koji pokušavaju radom u Vašoj kompaniji premostiti neki krizni period u svom životu, odnosno ne vide se uopće na poziciji prodavača koju su prihvatili.

 www.entrepreneur.com

O autoru

Srodni članci