Apple petu godinu zaredom najvredniji brend na svijetu: Evo ko mu puše za vrat

Apple petu godinu zaredom najvredniji brend na svijetu: Evo ko mu puše za vrat

Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su Facebook (48 posto), Amazon (29 posto), Adobe (19 posto), Adidas (17 posto) i Starbucks (16 posto).

Apple je najvredniji svjetski brend, a slijede ga Google i Microsoft, pokazuje analiza međunarodne konsultantske kuće Interbrand, koja tradicionalno rangira najjače svjetske brendove.

Petu godinu zaredom Apple i Google zauzimaju prva dva mjesta, pri čemu je brend Apple u odnosu na prošlu godinu povećao vrijednost za tri posto, na 184,2 milijarde dolara, a Google za šest posto, na 141,7 milijardi dolara.

Microsoft se popeo na treće mjesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni međugodišnji rast vrijednosti. Četvrta je Coca Cola, a slijede Amazon, Samsung, Toyota, Facebook, Mercedes-Benz i IBM koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrijednosti.

Ove godine na listi najvrednijih 100 svjetskih brendova po prvi puta su se pojavili Ferrari (88 mjesto), Netflix (78) i Salesforce.com (84).

Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su Facebook (48 posto), Amazon (29 posto), Adobe (19 posto), Adidas (17 posto) i Starbucks (16 posto).

Više od polovine najvrednijih svjetskih brendova dolazi iz četiri sektora – automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9).

Maloprodaja je najbrže rastući sektor, promatra li se rast vrijednosti brendova u postocima (19 posto), a slijede sportske oprema (10 posto), tehnologija (8 posto), logistika (7 posto) i finansijske usluge (6 posto).

Ukupna vrijednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 posto, kaže se u Interbrandovoj analizi.

Interbrandova metodologija se temelji na tri ključne sastavnice: finansijskoj izvedbi robnih marki proizvoda i usluga, utjecaju branda na potrošački odabir i snazi kojom brend pridonosi stabilnosti i zaradi kompanije.

Agencije/V.P.

 

O autoru

Srodni članci