Zuckerberg izgubio 3,3 milijarde dolara zbog promjena na Facebooku

Zuckerberg izgubio 3,3 milijarde dolara zbog promjena na Facebooku

Promjenama na ‘news feedu’ šef Facebooka želi pomoći oglašivačima, ali ta odluka je koštala i njega.

Odluka Marka Zuckerberga da promijeni način na koji funkcionira društvena mreža Facebook koštat će ga 3,3 milijarde dolara, a njegovo privatno bogatstvo će se umanjiti za 4,4 posto.

Facebook je promjene na ‘news feedu’ pokazao prošli četvrtak, a vrijednost dionica mreže pala je za skoro 4 posto prije no što se američko tržište otvorilo u petak.

Dionice Facebooka u petak su koštale 179.37 dolara, dok su u četvrtak bile 187.77 dolara, a Forbes magazin je izračunao kako je za suosnivača i direktora Facebooka to gubitak od 3,3 milijarde dolara, prenosi Express.hr.

Zuckerberg je na čelu kompanije od 2004. godine kada je osmislio Facebook kao 19-godišnjak, a dionice firme na tržište su izašle 2012. godine.

Objasnio je kako želi da Facebook ostane mjesto susreta porodice i prijatelja, a ne samo mjesto oglašavanja za brendove i kompanije.

Facebook smo sagradili kako bi ostali u kontaktu i blizu onih koji nam najviše znače. No u posljednje vrijeme korisnici nam govore kako je javni sadržaj – od kompanija, medija i brendova – pomalo zasjenio one stvari zbog kojih smo Facebook i pokrenuli i zavoljeli. Temeljem toga sa svojom ekipom želim da se svi zajedno fokusiramo da lakše uživate u socijalnim interakcijama, a manje u pretraživanju sadržaja , objasnio je Zuckerberg.

Neki kažu kako je to Facebookov pokušaj da se bori protiv pojave koju su nazvali ‘kolaps konteksta’ (context collapse), a riječ je o fenomenu kada korisnici prestanu dijeliti toliko informacija o privatnom životu kao nekada, te su manje korisni za pronaći prave i ciljane oglašivače od kojih Facebook generira profit.

‘Namještanje’ news feeda kako bi se korisnike ohrabrilo da dijele stvari o svom privatnom životu mogu se tumačiti i kao način ‘pumpanja’ komercijalne vrijednosti društvene mreže.

Tržišta su, barem kratkoročno, loše reagirala na promjene, no neki analitičari vjeruju kako će se na duge staze kompaniji ovaj potez isplatiti.

Feed će biti relevantniji za vas lično, to će pojačati korisničku angažiranost i vjernost i potaknuti razvoj, rekao je za Bloomberg analitičar Mark Mahaney.

Pitanje je treba li Zuckerberg uopće brinuti o kratkotrajnom ‘padu’ bogatstva s obzirom na to da je u ovo doba prošle godine dionica koštala 127 dolara, a usprkos gubitku od 3,3 milijarde dolara njegovo bogatstvo se procjenuje na 72,4 milijarde dolara.

Agencije/A.Š.

O autoru

Srodni članci