Žensko poduzetništvo u svijetu: Najbolji uslovi u Novom Zelandu, Kanadi i SAD-u

Žensko poduzetništvo u svijetu: Najbolji uslovi u Novom Zelandu, Kanadi i SAD-u

Žensko poduzetništvo se temelji ponajprije na dvjema platformama – želji za uspjehom ili potrebi za preživljavanjem, a pristup finansijskim uslugama i lahkoća poslovanja su uslovi koji otvaraju put za napredak preduzeća u vlasništvu žena – pokazuje studija Mastercard Index of Women Entrepreneurs.

Istovremeno, glavne zapreke koje mogu obeshrabriti žene da postanu poduzetnice su društvene predrasude i slabije mogućnosti napredovanja, a za njihovo svladavanje ključna je podrška iz okruženja.

Zemlje koje najviše podržavaju žensko poduzetništvo

Razvijena tržišta su na vrhu ovog indeksa žena poduzetnica, predvođena Novim Zelandom (74,4, prvo mjesto), Kanadom (72,4, drugo mjesto) i Sjedinjenim Američkim Državama (69,9, treće mjesto). Ove zemlje imaju najbolje uslove koji podržavaju žensko poduzetništvo, poput malih i srednjih preduzeća, te osiguravaju visok kvalitet upravljanja i lahkoću samog poslovanja.

S druge strane, u zemljama s nižim dohotkom, kao što su Uganda (34,8%), Bangladeš (31,6%) i Vijetnam (31,4%), najviše je žena poduzetnica koje se za to odlučuju iz nužde, a ne zbog toga što su motivirane dobrom poslovnom prilikom.

Također, utvrđena su vodeća tržišta na kojima je udio žena koje su vlasnice preduzeća najveći u odnosu na ukupan broj svih vlasnika preduzeća: Uganda (34,8%), Bocvana (34,6%) i Novi Zeland (33,3%).

“Povećanjem pristupa kritičnim mrežama, naša studija pokazuje kako žene sve više prepoznaju svoj puni potencijal, ostvaruju svoje ciljeve te time ubrzavaju uključiv rast. Imamo sjajnu priliku da se suočimo s društvenim i organizacijskim problemima te dodatno osnažimo žene na vodećim pozicijama, rekla je Ann Cairns”, predsjednica za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard.

Prema indeksu, neke od najvećih prepreka koje sprečavaju da se žene uključe u poslovanje su nedostatak finansijskih sredstava (poduzetničkog kapitala), zakonodavna ograničenja, institucionalna neučinkovitost, strah od neuspjeha te nedostatak obuke i obrazovanja. U 54 tržišta koja su pokrivena istraživanjem, barem jedan ili više navedenih faktora koče napredak žena kao poduzetnica.

Agencije/L.Đ

O autoru

Srodni članci