Zašto pametni satovi ne uspijevaju naći put do kupaca?

Zašto pametni satovi ne uspijevaju naći put do kupaca?

Trebalo je da pametni satovi postanu hit u 2015. godini jer se pojavio Apple Watch, dok su nosivi (engl. wearable) uređaji u globalu trebali u 2016. biti nešto potpuno normalno, nešto bez čega niko ne može. No, taj “balon” nerealnih očekivanja je pukao vrlo brzo i realnost je razne proizvođače pogodila poput munje. Naravno, odmah su uslijedile crne prognoze, ali situacija ipak nije toliko loša, za neke, izvještava ictbusiness.info.

Zapravo, nazovimo trenutnu wearable situaciju “pričom dviju kompanija” – Fitbit i Apple. Riječ je o jednoj koja se bavi pametnim narukvicama za fitness, a druga pametnim satovima. I jedine su koje kvartalno isporučuju milion ili više uređaja. Jedine! Ostali ne stoje najbolje i nadaju se nekakvom čudesnom preokretu koji se ne zbiva. Recimo, Fitbit je u drugom kvartalu ove godine zabilježio 3,4 miliona isporuka širom svijeta, što jeste slabije od 5,7 miliona prije godinu dana, ali svejedno je izuzetan rezultat. Apple je isporučio 2,8 miliona i to je 50 posto bolji rezultat nego lani.

Dakle, jedna se kompanija na vrhu muči i nije našla načina kako zaustaviti pad, a druga je krenula prema naprijed spuštanjem cijena koje su od samog starta bile karakterisane prvenstveno jer su nerealne. Zato će Apple uskoro dostići Fitbit, a očekuje se da bi to moglo biti već ove godine. Samim tim, Fitbit će smanjiti cijene još malo kako bi ostao konkurentniji i na primjeru njih ponašat će se drugi proizvođači. Dakle, tržište će odgovoriti potrebama korisnika, stabilisat će se pa bi dogodine trebali imati potpuno realnu sliku vezanu uz wearable uređaje.

No, ono što već sad znamo jeste da ljude wearable uređaji ne zanimaju. Posebno ne pametni satovi. Oni žele ili fitness narukvicu koju sebi lahko priušte te je nose nekoliko mjeseci, ili žele Apple Watch. To je prava istina. Samsung, LG, Huawei, Sony… uvjerili su se na teži način da pametne satove ljudi ne misle da kupuju.

Kako god, Fitbit je najavio da će ove godine izbaciti na tržište upravo pametni sat. Kao da je 2014. godina, tako se ponašaju u Fitbitu i ni najveći optimisti ne predviđaju uspjeh toj ideji.

Agencije/V.P.

O autoru

Srodni članci