Aktuelno:
Uvodi se elektronski potpis u BiH

Uvodi se elektronski potpis u BiH

Nakon nešto više od deset godina na vidiku je rješenje glede primjene Zakona o elektronskom potpisu, čija bi primjena u praksi olakšala živote građana, vlasnika privatnih firmi te stranih investitora koji su radi rješavanja papirologije danima čekali pred šalterima različitih administrativnih službi, piše Večernji list BiH.

Vijeće ministara BiH je dostavilo zastupnicima Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH odgovor u kojem se, između ostalog, spominje kako je riješen dugogodišnji pronalazak stručnjaka koji bi pratili izdavanje certifikata za elektroničko predstavljanje. Radi se o šefu Ureda za nadzor i akreditaciju te stručnom savjetniku za nadzor i akreditaciju.

“Ured je počeo s radom 15. januara 2018, čime su se stekli”, kako stoji u saopštenju, “uslovi za primjenu Zakona o elektronskom potpisu. Ako primjena Zakona na svim nivoima vlasti započne tokom ove godine, razne administrativne službe, odjeli, sudovi, uredi… izvan upotrebe stavit će pečat koji je služio građanima i pravnim osobama za ovjeru raznih dokumenata, a uvest će, po uzoru na zemlje EU-a, elektronski potpis.

Ukidanje pečata i uvođenje elektronskog potpisa, pojednostavljenim rječnikom, znači manje čekanja na šalterima, manje administracije, birokratije, eliminiranje nepotrebnih birokratskih procedura i u konačnici brže dobivanje traženih dokumenata.

Zapravo se radi o univerzalnom elektronskom dokumentu koji kroz kompjuterski sistem stvara elektroničko poslovno okruženje za promet elektronskog dokumenta u državnoj upravi, pravosuđu, privredi i drugim oblastima. Tako se stvaraju uslovi za razvoj konkurentne ekonomije i učinkovitije i racionalnije državne uprave, a kroz uspostavljanje e-Servisa ostvaruje se bolja međusobna komunikacija između poslovnih subjekata, državne uprave i građana jer smanjuje troškove poslovanja, doprinosi uštedama, stvara veću dodatnu vrijednost, smanjuje “sivu ekonomiju” i minimalizira korupciju.

Prema objašnjenju Federalnog ministarstva prometa i veza, Zakon o elektronskom potpisu, zajedno s već usvojenim Zakonom o elektronskom dokumentu, predstavlja cjelinu koja omogućava primjenu najviših i najboljih tehničkih, tehnoloških, informacionih i komunikacijskih dostignuća u pravnim sistemima EU i svijeta. Usvajanjem ovog zakona građanima, poslovnim i drugim subjektima se omogućava da svoje obaveze ili zahtjeve prema upravi obavljaju na učinkovitiji način uz minimalne troškove i manji broj fizičkih kontakata s tijelima uprave, i to preko više različitih elektronički baziranih kanala za isporuku servisa (web, mobilni telefon…).

U Ministarstvu prometa i veza BiH više puta su istakli kako će uvođenje elektronskog predstavljanja omogućiti drastično smanjenje operativnih troškova firmi ili fizičkih osoba, osigurati digitalne preslike za sve stranke, a svi aktivni dokumenti bit će lako dostupni i na jednom mjestu.

 

Agencije/L.Đ

O autoru

Srodni članci