Start-upi koje su osnovale žene imaju dvostruko veći povrat ulaganja

Start-upi koje su osnovale žene imaju dvostruko veći povrat ulaganja

Novo istraživanje The Boston Consulting Group i MassChallengea otkriva da kompanije koje vode žene dobivaju daleko manje novca od investitora nego one pod vođstvom muškaraca. Ipak, firme koje su osnovale ili suosnovale žene imaju bolje poslovne rezultate.

Studija sadrži rezultate istraživanja podataka o poslovanju 350 kompanija koje su sudjelovale u MassChallenge programu. Ta globalna mreža start-up akceleratora omogućava podršku kompanijama u ranoj fazi poslovanja koje uđu u njihov program, a posebno su dizajnirani i kako bi pomogli poduzetnicama. Istraživanje je otkrilo nekoliko iznenađujućih činjenica.

Tako se navodi da prosječna start-up kompanija koju je osnovala ili suosnovala žena dobila je 935 hiljada, odnosno manje od polovine od prosječnih 2,12 miliona dolara koliko su od investitora dobili muški osnivači kompanija. Ipak, unatoč tom jazu u finansiranju, kompanije koje su osnovale žene su u petogodišnjem periodu generisale više prihoda, 730 hiljada u odnosu na 662 hiljade dolara.

Također, ističe se kako su za svaki dolar dobiven od investitora, start-up firme koje su osnovale žene donijele 78 centi prihoda, a kompanije koje su osnovali muškarci generirale su tek 31 cent.

Na uzorku iz istraživanja, ako bi u start-upe koji su osnovale žene investitori uložili isti iznos kao u one koje su osnovali muškarci, generiralo bi se 85 miliona dolara prihoda više u promatranom petogodišnjem periodu.

„U poslovnom svijetu, pa tako i u start-up zajednici i danas je puno predrasuda i stereotipa. Kako su devetorica od deset investitora rizičnog kapitala muškarci, kad žena dolazi na pitch, već se na početku susreće s tim da ona izgleda drugačije od njih, drugačije prezentira svoj biznis i realističnija je u očekivanjima. Muškarcima je zbog sličnog životnog iskustva i sličnih interesa lakše razumjeti druge muškarce“, tumači partnerica i menadžerica The Boston Consulting Group u jugoistočnoj Europi Melanie Seier Larsen.

Uz kvantitativnu analizu, autori studije su odradili cijeli niz razgovora s osnivačicama i osnivačima kompanija kako bi prepoznali razloge jaza u finansiranju.

Istraživanje je otkrilo kako su žene izložene većem propitivanju i negativnim stavovima kada prezentiraju poslovne ideje investitorima, posebno u pogledu tehničkih aspekata svojih biznisa.

Žene češće realno ili čak konzervativno prikazuju predviđanja budućeg poslovanja, dok su muškarci skloniji preuveličavanju.

 

www.ictbusiness.info

O autoru

Srodni članci