Soichiro Honda – entuzijast i utemeljitelj japanskog autodiva

Soichiro Honda – entuzijast i utemeljitelj japanskog autodiva

Poratni Japan je bio razoren i nije imao javnog prijevoza zbog čega su se Hondini motori prodavali u velikom broju. Rastom kompanije poslovanje se proširilo i van granica države.

Iako je kraj Drugog svjetskog rata donio propast japanske imperije, u Zemlji izlazećeg sunca stasavala je jedna od danas najsnažnijih kompanija u svijetu – Honda. Nazvana je po inžinjeru Soichirou Hondi koji je osnivao Honda tehničko-istraživački institut blizu Hamamatsua 1946. godine kako bi razvio male ali efikasne motore s unutrašnjim sagorijevanjem.

Iz instituta je izrasla Honda Motor Company 1948. godine koja je počela sastavljati motocikle 1949. Uspjeh koji će uslijediti u poratnim godinama u srušenom Japanu rezultat je marljivog rada inžinjera Honde koji je bio izuzetan biznismen.

Hondine poduzetničke sanjarije

Prije nego što je Soichiro Honda osnovao kompaniju koja nosi njegovo ime imao je različite entuzijastične poduzetničke vizije. Radio je raznorazne mehaničarske poslove, bio je babysitter i vozač sportskih automobila. Njegova supruga ga je opisala kao “čarobnjaka kada je riječ o marljivosti”.

Honda je 1946. preuzeo staru fabriku koja je bila u ruševinama uslijed teškog bombardiranja iako nije tačno znao šta će proizvoditi u njoj. Prvo je pokušao napraviti ono što je on nazvao “rotacijskim strojem za tkanje”. Nakon toga se okušao i u masovnoj proizvodnji prozora i nekih građevinskih materijala. Na kraju je došao do ideje pravljenja motocikala koja ga je posve okupirala i donijela mu uspjeh. Poratni Japan bio je razoren i nije imao javnog prijevoza zbog čega su se Hondini motori prodavali u velikom broju. Rastom kompanije poslovanje se proširilo i van granica države.

LEADPHOTO

Tako je Honda C-100, motocikl sa malim motorom koji je predstavljen 1953. godine, do 1959. postao najprodavaniji motocikl u svijetu. Početkom 60-ih kompanija je napravila određeni broj malih racers automobila, ali se zvanični ulazak na tržište automobila nije desio do 1973. kada je predstavljen model Civic.

Kraj pedesetih donio je i osnivanje podružnice u SAD-u pod nazivom American Honda Motor Company, koja je počela proizvodnju motocikala 1979. i automobila 1982. godine.

Iako je Honda svjetski lider u proizvodnji motora, veći dio godišnje prodaje kompanije dolazi od automobila. Danas ovo japansko preduzeće upošljava 29.500 ljudi i vrijedi 51,1 milijardu dolara.

Druge važne proizvodne oblasti Honde uključuju poljoprivredne mašine i male motore. Zbog toga je kompanija glavni japanski izvoznik u SAD i ostale zemlje svijeta.

O autoru

Srodni članci