PwC: broj automobila do 2030. bit će radikalno smanjen

PwC: broj automobila do 2030. bit će radikalno smanjen

PwC u novom istraživanju ističe kako će se automobilsko tržište 2030. suočiti s radikalnim promjenama.

Kao rezultat novih koncepata dijeljenja, broj automobila bi mogao pasti s 280 na 200 miliona u Europi te s 270 na 212 miliona u Sjedinjenim Američkim Državama. Nasuprot tome, očekuje se da će u Kini broj vozila porasti s današnjih 180 na 280 miliona.

Izvještaj „eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije“ donosi niz naizgled kontradiktornih nalaza. Tako bi, primjera radi, prema njihovoj prognozi 2030. broj vozila u Europi i SAD-u mogao dramatično pasti, ali će promet na cestama postati gušći. Iako će broj novih registracija znatno porasti, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači bit će pod pritiskom. Istraživanje predviđa da će 2030. više od jednog od tri prevezena kilometra biti u nekom od mnogih oblika dijeljenja vozila.

Trend dijeljenja će se kombinirati s dva mega trenda u automobilskoj tehnologiji, odnosno elektrifikacijom voznih sistema i velikom napretku u razvoju samovozećih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55% svih novih vozila bi mogli biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim sagorijevanjem polagano izumirati. Očekuje se da će se ti događaji u Europi i SAD-u odvijati uglavnom paralelno. Nasuprot tome, u Kini će do prodora dijeljene i autonomne mobilnosti doći brže nego na Zapadu. To bi moglo Kinu učiniti vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije.

Povezivanje mega trendova će značiti da će se cestovni promet u cjelini radikalno promijeniti. Uz sve veći broj ljudi koji se okreću modelima dijeljenja automobila, vjerovatno će do 2030. godine biti značajno manje vlasnika automobila. Istovremeno će se individualni promet masovno povećati. Lična kilometraža u Europi bi mogla narasti za 23% na 5,88 milijardi kilometara. Prognoze predviđaju povećanje od 24% u SAD-u i 183% u Kini.

Uz rast stanovništva, jedan od razloga za to je i prognoza da će samovozeće automobile koristiti i ljudi koji danas ne voze. Još jedan razlog je to što razvoj potpuno autonomnih automobila znači da će vjerovatno postojati i prazne vožnje, jer je jasno da će „robotaxiji“ morati putovati od tačke A do tačke B kako bi preuzeli nove putnike.

Scenarij PwC-a pretpostavlja da bi se broj novih registracija godišnje u Europi mogao povećati za jednu trećinu na više od 24 miliona automobila do 2030. To je jedini način kompenziranja veće istrošenosti automobila kao posljedica koncepata dijeljenja.

Za SAD PwC Autofacts pretpostavlja da bi moglo doći do rasta od 20%, dok bi on u Kini mogao biti preko 30%. Velika količina zahtijeva od proizvođača i dobavljača automobila dodatna ulaganja u nove kapacitete za proizvodnju i razvoj. Istovremeno, novi konkurenti iz tehnološkog sektora će tražiti prilike da se probiju na tržište.

 

 

L.Đ

O autoru

Srodni članci