Poslujete sa strancima – pazite na bonton!

Poslujete sa strancima – pazite na bonton!

U biznisu, koliko god mislili da ste uspješni ili dobri, uglavnom će Vas ljudi cijeniti prema ponašanju.

Pola posla ste već završili ako znate poslovni bonton. Poznavajući pravila svojih potencijalnih poslovnih partnera, nećete doći u neugodnu situaciju.

Poslovna komunikacija obuhvaća elemente kao što su poslovno odijevanje, pravila ophođenja s drugim ljudima, poslovno dopisivanje, ton glasa i govor tijela, upotreba riječi i pravila vođenja razgovora u raznim poslovnim situacijama, kao i ponašanje pri poslovnim ručkovima.

Nema ništa što se izvan retorike događa u poslovnoj komunikaciji. Bonton nam pritom služi da postavi standarde i da bismo se u razgovoru osjećali ugodno. U poslovnom razgovoru je važno biti uljudan i pokazivati poštovanje prema poslovnom partneru/klijentu/kupcu.

To pokazujemo pažljivim, aktivnim slušanjem, gledanjem sagovornika u oči, postavljanjem pitanja. Vedar izraz lica s osmijehom, također, pokazuje spremnost na komunikaciju i prihvaćanje druge osobe i njenih stavova. Svakako da ćemo naklonost sugovornika pridobiti i korištenjem njegova imena/prezimena, čime mu dajemo na važnosti.

Postoje određene norme kojih se u principu svi pridržavaju u poslovnom svijetu, no važno je znati poslovni bonton drugih zemalja sa kojim bismo možda mogli sarađivati.

U infografici pogledajte na šta morate obratiti pažnju kada dogovorite poslovni sastanak sa strancima.

O autoru

Novinar portala Poslovnisvijet.ba

Srodni članci