Pariz i Rim pregovaraju o vojnom brodogradilištu

Pariz i Rim pregovaraju o vojnom brodogradilištu

Francuska vlada ne odustaje od ideje o držanju polovine vlasništva nad STX-om, a da drugu polovinu posjeduje italijanska državna kompanija.

Francuska vlada i dalje traži načina kako opravdati de facto nacionalizaciju brodogradilišta STX i uskraćivanje vlasništva italijanskom Fincantieriju što se odrazilo i na političke odnose između Pariza i Rima.

Francuski ministar finansija Bruno Le Maire u intervjuu za italijanski dnevnik Corriere della Sera izjavio je kako Francuska želi privatnog investitora u STX-u i Fincantieri jeste najbolja opcija, ali će vlada biti prisiljena potražiti alternative ako pregovori s italijanskim škverom propadnu. “STX Saint Nazaire brodogradilište ne smije biti upravljano od francuske države”, izjavio je Le Maire u intervjuu objavljenom u utorak.

Razgovor je objavljen uoči početka pregovora između Francuske i Italije o statusu francuskog brodogradilišta, vodećeg u svijetu u gradnji kruzera, ali i jedinog koje može graditi velike vojne brodove. Le Maire je izrazio nadu kako dvije strane u sljedećim sedmicama mogu naći rješenje. A njega treba tražiti nakon “privremene nacionalizacije” STX-a, kako je to slikovito definirala francuska vlada.

Naime, nacionalizacija je uslijedila nakon što Fincantieri – inače u vlasništvu italijanske države – prošle sedmice nije pristao na prijedlog Pariza da se vlasništvo nad STX-om podijeli na pola. Podsjetimo, Fincantieri je u maju pristao platiti 79,5 miliona eura za gotovo 55 posto udjela nad STX-om koje je tražilo novog vlasnika nakon što je prijašnji vlasnik, korejska kompanija STX, propao.

Međutim, ulazak Italijana nije po volji francuskoj vladi koja škver u Saint Nazaireu smatra strateškom kompanijom. Zanimljivo, takvu je odluku donijela administracija Emmanuela Macrona koji se načelno zalaže za ekonomske slobode i eliminaciju države iz ekonomskih tokova. Bruno Le Maire tvrdi kako odluka o STX-u nije usmjerena protiv Italije te kako bi Fincantieri imao pravo imenovanja čelnog čovjeka brodogradilišta ako pristane na opciju vlasništva 50:50.

Agencije/A.Š.

O autoru

Srodni članci