Pada prodaja pametnih telefona, ali se sve više kupuju skuplji modeli

Pada prodaja pametnih telefona, ali se sve više kupuju skuplji modeli

Proizvođači pametnih telefona stvaraju sve veći prihod sa svojim uređajima uprkos tome što se potražnja za njima smanjuje, rezultati su istraživanja koje je proveo Njemački institut za istraživanje tržišta GfK.

Institut je prikupio podatke o prodaji pametnih telefona širom svijeta u prvom tromjesečju ove godine i, kako se pokazalo, potražnja za takvim uređajima pala je za dva posto na 347 miliona jedinica u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ipak, prihodi proizvođača porasli su za čak 18 posto.

Razlozi za to su očiti: cijene pametnih telefona povećane su u prvom tromjesečju za jakih 21 posto u odnosu na prvi kvartal 2017. – u prosjeku 374 dolara. Istovremeno, sve više ljudi spremno je dati više novca za skuplje modele, navodi njemačka novinska agencija dpa.

Stručnjak za telekomunikacije pri GfK Arndt Polifke je takva kretanja komentirao riječima: “U usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine, potražnja za pametnim telefonima u prvom tromjesečju 2018. je smanjena. To zapravo nije iznenađenje, jer na sve više tržišta dolazi do zasićenja. S druge strane, potrošači prihvaćaju najnovije inovacije pomoću kojih proizvođači opremaju svoje pametne telefone, te sada nastoje kupiti modele s višim cijenama”.

Proizvođači se raduju rastu prodaje posebno u Srednjoj i Istočnoj Europi. U prvom tromjesečju ove godine povećana je za 35 posto na 5,9 milijardi dolara. To nije samo zbog značajnog porasta prosječne prodajne cijene (za 29%) nego i porasta potražnje od 5% do 19,7 miliona jedinica.

U zapadnoj Europi prodaja je porasla za 23%, uz prosječnu prodajnu cijenu kupljenog uređaja za 26%. Međutim, potražnja sye smanjila za 2%, a u prva tri mjeseca prodano je 28,3 miliona pametnih telefona.

Velika tržišta za proizvođače pametnih telefona su Kina i Sjeverna Amerika. U Kini je prodaja u prvom tromjesečju 2018. vrijednosno porasla za 14 posto, dok je količina smanjena za 6 posto na 109,6 miliona primjeraka. Prema riječima GfK, “domaći i inostrani proizvođači uvjeravali su kineske potrošače da se odluče za kvalitetnije uređaje”. U Sjevernoj Americi potražnja za pametnim telefonima pala je za 5% na 35,8 miliona jedinica.

Podaci GfK temelje se na stvarnim kupnjama krajnjih potrošača, a ne na brojkama proizvođača. Za potrebe istraživanja, analizirani su podaci o prodaji u više od 75 zemalja.

O autoru

Srodni članci