Aktuelno:
Od virtuelne organizacije do biznis transformacije

Od virtuelne organizacije do biznis transformacije

Virtuelni svijet nudi beskonačne mogućnosti, a njegov su potencijal prepoznali biznismeni. Virtuelne organizacije odličan su način da se realizuje uspješan posao u kratkom vremenskom periodu sa malim ulaganjem, a velikom zaradom. Kada je riječ o organizaciji, najbolje ju je opisao Max Weber: “trajno djelovanje, trajan rad određene vrste sa određenim ciljem“.

Pojava virtuelnih organizacija kao nove organizacione forme vezana je za razvoj IT-a i prilagođavanje organizacija savremenim uvjetima i načinima poslovanja. Ključne karakteristike virtuelnih organizacija su formiranje zajedničkog lanca i distribucija IT-a za podršku poslovnom procesu.

Kao i kod svih organizacija, i kod virtuelnih organizacija postoji menadžment, timovi, radna mjesta i zadaci. Kancelarija virtuelnih organizacija smještena je na mrežnoj platformi gdje ljudi međusobno kontaktiraju, razmjenjuju ideje i održavaju cijeli sistem ažuriranim. Glavni cilj virtuelne organizacije je da dozvoli organizacijama učesnicama da ubrzano razviju svoje radno okruženje.

Čini se da virtualne organizacije imaju više mogućnosti nego što ih zapravo i posjeduju.

Stručnjaci smatraju da će buduće kompanije sve više  biti virtuelne. Krajnji cilj ovog sistema je pružiti inovativne, visokokvalitetne proizvode, odmah na zahtjeve kupaca.

Ovakav način poslovanja sve je više ovisan o programerskom znanju, a manje o postrojenjima i strojevima. Hollywood se često navodi kao primjer za virtuelne organizacije. Način na koji su filmovi napravljeni doprinio je popularnosti fikcije i virtuelnog svijeta, prenosi The Economist.

Prednost virtuelnog poslovanja jeste mogućnost biranja mjesta za rad, ušteda na računima i kancelarijskom prostoru, ali mu je s druge strane mana što je nemoguće formirati tim ljudi koji će se poznavati i imati blizak kolegijalan odnos.

5

AT&T, američka telekomunikacijska kompanija, uštedjela je oko 500 miliona dolara od 1991. godine do 1998. godine kada je reorganizovala svoj prostor u virtuelne linije, ističe magazin The Economist. Virtuelne organizacije danas su u stanju utjecati na jezgru u gotovo svakom industrijskom sektoru.

Najveća aukcijska internet platforma za prodaju svih vrsta roba je kompanija eBay čiji je profit u 2014. godini dostigao 676 miliona dolara, a prihodi su iznosili 4,3 milijarde dolara, prenosi telegraf.rs. Vrijednost virtuelnih kompanija danas prelazi milijarde dolara, pa se tako najpoznatija kompanija – Amazon procjenjuje na 200 milijardi dolara, a najpopularnija virtuelna mreža Facebook na 250 milijardi dolara.

Jedan od primjera uspješne virtuelne organizacije je i Benetton čija mrežna struktura pokriva čitav lanac od proizvođača sirovina do krajnjeg potrošača.

Ovaj prepoznatljiv brend dizajnira nove proizvode, organizira i optimizira lanac stvaranja vrijednosti te svojim imenom garantira kvalitet proizvoda širom Europe. Da bi se uspjelo u virtuelnom svijetu, potrebno je razviti strategiju; od povećanja tržišnog udjela, stepena umreženosti, fleksibilnosti, porasta aktivnosti do kvaliteta proizvoda i usluga.

Značaj elektronskih trgovinskih centara na tržištu zavisi od samog tržišta, od ponude i potražnje. Ukoliko na nekom tržištu preovladavaju potrošači koji već imaju određena znanja o elektronskim maloprodajnim transakcijama, veća je mogućnost uspjeha i opstanka.

Najvažnije je imati jasnu viziju i želju za pokretanjem vlastitog posla. Nijedna realizacija ideje nije moguća, ako se dovoljno ne zalaže da ona postane stvarnost.

O autoru

Novinar portala Poslovnisvijet.ba

Srodni članci