Od sirovine do bh. brenda – Dawood

Od sirovine do bh. brenda – Dawood

Mnogi ljudi imaju ideje, ali ih rijetki sprovedu u djelo jer se boje neuspjeha. Kaže se da se jedna ideja može pretvoriti u prašinu ili magiju, u zavisnosti od talenta i truda koji je brusi. Da je to uistinu tako potvrđuje uspješna poslovna priča Damira Bajraktarevića.

Poznatiji kao gitarista benda Emir & Frozen Camels, Damir Bajraktarević je odlučio da se upusti u svijet izrade predmeta od drveta. Njegova izrada okvira za naočale posebno je privukla pažnju javnosti, pa je količina narudžbi dosegla nivo da je potrebno da proširi svoje poslovanje.

Za Poslovni svijet Bajraktarević je ispričao kako je došlo do izrade predmeta od drveta: „Možda početak odgovora na Vaše prvo pitanje naizgled nema smisla; muzika je ta koja me je uvela u svijet drveta. Sviram gitaru 20 godina, a posljednjih deset se bavim profesionalno. Oduvijek me zanimao način izrade gitare i godinama pratim forume izrade instrumenata, a prije tri godine sam odlučio napraviti sebi električnu gitaru. Tako je i nastala ljubav prema drvetu.“

dawood

Nakon uspješno napravljene električne gitare, Bajraktarević je odlučio da kreira nešto što bi mnogima bilo privlačno i potrebno, a u konačnici i da donosi zaradu. U svom radu koristio je skoro sve vrste domaćeg drveta, ali i egzotičnog. Kako kaže, najčešće koristi orah, javor, rebrasti javor, jasen, šljivu, trešnju, a od egzotičnih vrsta rosewood, wenge, spalted i burl maple te ebanovinu.

„Nakon što se zaljubite u drvo i napravite nešto, svaki proizvod od drveta koji vidite postaje vam izazov. Prije nekoliko godina na internetu sam vidio drvene naočale i zacrtao sam sebi da to bude jedan od narednih “drvenih” projekata. Trebalo je mnogo vremena i bačenih drvenih okvira da izradim prvi funkcionalan okvir za naočale“, ističe Bajraktarević.

Dawood sarađuje sa optičarskom radnjom Opticom

U konačnici, Bajraktarević je uspio u svojoj ideji i lansirao je liniju okvira za naočale pod imenom Dawood.

„U industriji izrade drvenih naočala dva su načina na koje se prave drveni okviri; slaganjem i ljepljenjem drvenog furnira (većina brendova izrađuje na ovaj način zbog uštede troškova i jednostavnijeg procesa izrade), te izradom od punog drveta. Dawood naočale se izrađuju od punog drveta. Proces izrade počinje obradom isključivo suhog drveta, Drvo je po svojoj prirodi “živo”, i ako se pri izradi koristi drvo sa većim procentom vlage od 7 do 10% vlažnosti, taj drveni proizvod će u budućnosti imati tendenciju savijanja. Dawood proizvodi se izrađuju isključivo od prirodno sušenog drveta (5 i više godina). Pri izradi okvira za naočale daske određene debljine se režu prema obliku modela, a onda se urezuje utor za stakla koja će se postavljati na kraju procesa. Nakon rezanja, izrezani okviri se krive u određeni radius tehnikom parenja drveta i kalupa. Slijedeći korak je ručno brušenje u nekoliko faza. Kada je okvir izbrušen toliko da ima teksturu skoro kao plastika, onda se završava zaštitnim premazima. Za svaki Dawood modeli dvije su opcije zaštite. Jadna je lakiranje, a druga je uljani premaz za zaštitu. U oba slučaja drvo je zaštićeno od eksternih faktora, samo pri lakiranju, okvir ima sjaj, dok pri uljenju okvira drvo je matirano, odnosno daje satenski ili polusjaj. Na isti način se prave i ručkice. Posljednji korak u izradi je skeniranje utora za stakla i mašinsko brušenje stakla prema modelu za koji se pravi. Posljednji korak u izradi je prepušten stručnjacima iz renomirane sarajevske optičarske radnje Opticom“, naglašava Bajraktarević.

Web-stranica Dawood je u fazi izrade, pa se Dawood proizvodi trenutno ne mogu kupiti online, ali se mogu naručiti putem Facebook stranice. Drvene naočale će se uskoro naći i na policama pojedinih optičarskih radnji u Bosni i Hercegovini, a sve detaljne informacije će biti objavljene na Dawood Facebook stranici.

dawood1

Bajraktarević već ima seriju unikatnog drvenog nakita, a uskoro će izaći i kolekcija Dawood drvenih ručnih satova. „Moram napomenuti da je u pitanju ručna izrada, a ne serijska proizvodnja, pa će serije biti limitirane“, tvrdi Bajraktarević.

Za kraj našeg razgovora Bajraktarević je istakao da postoje ponude da Dawood proizvodi budu na nekim tržištima izvan BiH, „ali za to je potrebno više ljudi, a to je već nešto što zahtijeva ozbiljnu poslovnu strategiju, čime će se Dawood pozabaviti u skorije vrijeme“, zaključio je Bajraktarević.

O autoru

Novinar portala Poslovnisvijet.ba

Srodni članci