Nove tehnologije će poticati ubrzanje rasta ICT potrošnje

Nove tehnologije će poticati ubrzanje rasta ICT potrošnje

Potrošnja na ICT usluge diljem svijeta će ubrzati u sljedećih pet godina zahvaljujući novim tehnologijama popu IoT-a, robotike, proširene i virtuelne stvarnosti, kognitivnog računarstva i umjetne inteligencije.

IDC prognozira da će potrošnja na tradicionalna ICT rješenja do 2020. kaskati za rastom svjetskog BDP-a, ukupna ulaganja zajedno s novim tehnologijama vratit će se stopama rasta koje će biti dvostruko veće od rasta globalne ekonomije. Ukupna ICT potrošnja na tradicionalni IT, telekomunikacijske usluge i nove tehnologije rast će s 4,3 biliona, koliko je iznosila u 2016, na 5,6 biliona koliko se očekuje u 2021.

To će predstavljati prosječan rast na godišnjem nivou od šest posto, a rast po pojedinim godinama će se polagano ubrzavati.

Tako se do kraja 2017. očekuje povećanje u odnosu na prethodnu godinu od 5,5 posto dok bi u 2021. godini, zahvaljujući sve većoj zastupljenosti spomenutih novih tehnologija, rast trebao iznositi 6,5 posto.

Nove prilike za rast su se pojavile u međuvremenu, a IDC ih naziva akceleratorima inovacija. Riječ je o IoT-u, kognitivnoj umjetnoj inteligenciji, robotici, proširenoj i virtuelnoj stvarnosti, 3D printanju i sigurnosnim rješenjima nove generacije. Nova potrošnja koju generiraju te kategorije ove će godine ostvariti rast od 17 posto i nastavit će ubrzano rasti u sljedećih pet godina s povećavanjem njihove prihvaćenosti u praktičnoj upotrebi diljem svijeta.

IoT, proširena i virtuelna stvarnost te robotika do 2021. godine će zauzimati značajniji dio ukupne ICT potrošnje.

Još prije nekoliko godina IDC je najavio dramatičan rast takozvane treće platforme oblaka, mobilnih rješenja, big data i analitike te društvenih mreža koji su ubrzo počeli dominirati industrijskim prihodima.

Akceleratori inovacija će predvoditi sljedeći val rasta treće platforme što će rezultirati time da će ona dominirati u ukupnim prihodima ostvarenim od ICT-a  sa 75 posto do 2021. godine.

 

Agencije/L.Đ

O autoru

Srodni članci