Aktuelno:
Luka u Neumu se neće graditi, BiH nema nikakve planove za taj projekat

Luka u Neumu se neće graditi, BiH nema nikakve planove za taj projekat

U izmišljanju razloga bošnjačkih i dijela srpskih političara kojima žele spriječiti projekat Pelješkog mosta, navodi se i projekat luke u Neumu. Iako ta priča nema nikakve veze s realnim događajima, sada se pokušava nametnuti kao pitanje koje će prisiliti Europsku uniju blokirati sredstva koja su odobrena Hrvatskoj za Pelješki most, a ona iznose 357 miliona eura. Ipak, dokumenti iz Brisela govore drukčije.

Šta piše u dokumentima? U njima jasno stoji odgovor bh. institucija kako država nema nikakve planove za izgradnju luke u Neumu, što je Europskoj uniji bio samo jedan od razloga što je odobrila sredstva za taj projekat. U dokumentima koji su dostavljeni Večernjem listu jasno se vidi kako je u korespondenciji Sarajeva i Brisela EU tražio konsultacije od BiH po tom pitanju.

Sve je rađeno u sklopu predstudije koju je vodio prof. Adam K. Prokopowicz, a koju je Europska komisija izabrala za ovaj projekat. U odgovoru bh. strane, koji potpisuje Izet Bajrambašić, pomoćnik ministra za prometnu infrastrukturu, pripremu i sprovedbu projekata u Ministarstvu prometa i veza BiH, a koji datira od 21. augusta  2013. godine, piše kako “vlasti u BiH nisu planirale izgradnju luke u Neumu”.

U međuvremenu Bajrambašić je suspendiran. Odluke bošnjačkih kadrova – ne stoji teza određenih osoba da je Europska komisija vodila aktivnosti bez bh. strane, posebno bez Bošnjaka kao konstitutivnoga naroda. U dokumentima se jasno vidi kakav je bio stav državnih institucija po tom pitanju i on je došao od bošnjačkih kadrova – rekli su sagovornici iz Ministarstva prometa i veza BiH. Ističu kako se odluke nikada nisu donosile jednostrano kada je u pitanju Pelješki most te kako je čak bošnjačkoj delegaciji prepuštena određena prednost jer su Bošnjaci u BiH imali najviše prigovora na taj projekat.

“Prihvaćeni su svi zahtjevi bh. delegacije koja je pregovarala s hrvatskom stranom o tom pitanju, a odgovore na pitanja iz europskih institucija slali su bošnjački kadrovi. Sada se krivnja pokušava prebaciti na hrvatske kadrove i službeni Zagreb. Dokumenti otkrivaju pravu istinu, to su činjenice”, zaključili su sagovornici.

Zahtjevi bh. strane znatno su poskupjeli projekat Pelješkog mosta. U konačnom dogovoru njegova visina je povećana za više od 20 metara te će, prema dogovoru, iznositi 56 metara. BiH će imati, umjesto jednog, pet plovnih puteva, a visina mosta je za 12 metara viša od visine najvišeg broda koji je ikada plovio Jadranskim morem. Kad se govori o pitanju morske granice BiH i Hrvatske, pravo je pitanje zašto se sada pokreće to pitanje nakon desetljeća šutnje. Poruka hrvatske strane je jasna – most će se graditi. Bez obzira na sve pokušaje opstrukcije.

Agencije/L.Đ

O autoru

Srodni članci