Lei Jun – kineski Steve Jobs

Lei Jun – kineski Steve Jobs

U maju 2015. godine kineskog poduzetnika Lei Juna – suosnivača, predsjednika i CEO-a Xiaomi korporacije – Forbes magazin je ocijenio kao šestu najbogatiju osobu u Kini i 87. najbogatiju osobu na svijetu čije se bogatstvo procjenjuje na 13,6 milijardi dolara.

Rođen je 16. decembra 1969. godine u Xiantau, provinciji Hubei, u Kini. Lei uspješno vodi Xiaomi kompaniju koja je od osnivanja 2010. zabilježila eksplozivan rast, pa ga je Times magazin svrstao među 100 najutjecajnijih ljudi 2015. godine. Na osnovu prodaje u Kini i drugim tržištima u razvoju, Xiaomi je za 5 godina postala treća najveća kompanija koja proizvodi smartfone – poslije Samsunga i Applea – pa je i Lei postao poznat kao kineski Steve Jobs.

Lei je pohađao Wuhan univerzitet gdje je diplomirao 1991. godine. U Kingsoft kompaniji počinje raditi 1992. godine, u kojoj dolazi na poziciju direktora 1998. godine. Pomogao je u procesu transformacije Kingsoft kompanije, koja je prvobitno bila usmjerena na programe za obradu teksta, a kasnije na izradu videoigara i sigurnosnih softvera. 2007. godine je vodio Kingsoft postupak inicijalne javne ponude dionica (IPO), a kada je kompanija uvrštena na Hongkongšku berzu prikupio je 100 miliona dolara. Napustio je Kingstoft nedugo nakon IPO-a.

U aprilu 2010. Lei je sa nekoliko partnera, uključujući i bivšeg izvršnog direktora Googlea Lin Bina osnovao Xiaomi Corp. Promjenom fokusa sa uobičajne prodaje na online kupovinu i izbjegavanjem skupog reklamiranja u svrhu interakcije sa kupcima putem društvenih mreža, Xiaomi Tehnology korporacija iz Pekinga je bila u mogućnosti prodavati proizvode po cijeni nižoj od konkurencije i na taj način napredovati na kineskom tržištu. Do 2014. procijenjena vrijednost kompanije je bila 46 milijardi dolara čime je postala najvredniji start-up u svijetu. U aprilu 2014. Xiaomi je pokazao snagu svog brenda kada je online prodao 2,1 milion smartfona u samo 12 sati, postavljajući svjetski rekord za online prodaju smartfona u jednom danu. Xiaomi je nadmašio Samsung i postao vodeći prodavač smartfona u Kini.

U nastojanju da nastavi rast Xiaomi kompanije, Lei je pronašao način da proširi polje djelovanja izvan Kine. U julu 2014. kompanija je počela prodavati telefone u Indiji koju je Lei opisao kao najvažnije tržište poslije Kine. U maju 2015. Xiaomi je lansirao online prodaju za potrošače u SAD-u i Europi, iako je prvobitno nudila samo pribor za računare i fitnes uređaje. Lei, čiji je primarni cilj bio da Xiaomi postane globalni snabdjevač smartfonima u periodu od 10 godina, nada se da će uspjeti proširiti svoje tržište na Meksiko, Tursku, Rusiju i Brazil.

O autoru

Novinar portala

Srodni članci