Ko su najvažniji igrači u automobilskoj industriji?

Ko su najvažniji igrači u automobilskoj industriji?

Istraživanje kompanije KPMG  je pokazalo da će do 2030. godine samo pet posto automobila biti proizvedeno u Zapadnoj Europi, što znači da će doći do pada proizvodnje sa sadašnjih 13,1 miliona na 5,4 miliona godišnje.

Kina postaje važan igrač na svjetskom tržištu

Istraživanje KPMG je pokazalo da će u Kini biti prodato 40 posto svih automobila na svijetu, kao i da će prodaja automobila u Kini biti povećana za 10 miliona na 33 miliona vozila.

Europska automobilska industrija trenutno zapošljava 5 miliona ljudi i čini 6,4 posto europskog BDP-a. Ovaj sektor je zbog ekonomske krize i skandala sa softverima za kontrolu izduvnih gasova pretrpio velike gubitke, pa je trenutna proizvodnja vozila značajno smanjena u odnosu na 2000. godinu.

U Europi ima 293 fabrika automobila, od čega je 233 na teritoriji Europske unije, a dominira Njemačka, gdje se nalazi 46 fabrika. Njemačka ima najrazvijeniju automobilsku industriju u Europi, koja zapošljava 866 hiljada ljudi. Najpoznatiji proizvođači su Volkswagen, Mercedes Benz, Maybach, BMW.

Na drugom mjestu je Velika Britanija sa 30 fabrika, u kojima je prošle godine proizvedeno 11,59 automobila, od čega je 80 posto plasirano na inostrano tržište. Automobilski sektor ima više od 800.000 zaposlenih, a tome doprinosi i veliki broj stranih firmi, koje su prisutne u Velikoj Britaniji, među kojima su Nissan, Toyota, Honda, BMW, Ford i General Motors.

Posljednjih godina i druge zemlje sve više razvijaju ovu oblast. Tako Španija ima 15 fabrika, a samo u 2015. godini njemačke kompanije su u taj sektor uložile oko 4 milijarde eura. Automobilska industrija učestvuje sa 8,7 posto u BDP-u Španije, a zapošljava devet posto radne snage. Godišnje se proizvede oko 2,7 miliona vozila, od čega se 80 posto izvozi.

Automobilska industrija je razvijena i u zemljama istočne Europe. Prema istraživanju Deloitte, 1 od 3 automobila, koji je napravljen u Europskoj uniji, proizvodi se u Češkoj, Mađarskoj, Rumuniji, Slovačkoj i Sloveniji.  U Slovačkoj proizvodne pogone imaju Volkswagen, Peugeot, Citroën i Hyundai, u Mađarskoj Suzuki, Audi, Mercedes i Opel, dok u Rumuniji posluju Ford i Dacia.

Od čega zavisi razvoj automobilske industrije

U posljednjih par godina automobilske kompanije su imale velike gubitke zbog kazni, jer su morale da isplate na ime štete koju su njihovi automobili nanijeli zbog softvera koji nisu prikazivali realno stanje u vezi izduvnih gasova. Pored Volkswagena sličan problem su imali i drugi proizvođači.

Stručnjaci procjenjuju da će prva tradicionalna autotehnologija, koja će nestati biti dizel motori. Ovo je prilično alarmantna prognoza za neke regione i proizvođače, kao na primjer indijske autokompanije, gdje je udio dizel motora na tržištu veći od 60 posto. Taj proces će se odvijati usporeno, iako je u svijetu sve više gradova, koji zabranjuju vožnju automobilima sa dizel motorima.

Pariz, Atina, Madrid i Mexico City su donijeli odluku da do 2025. godine zabrane dizelaše i da umjesto toga daju podsticaje za upotrebu ekoloških vozila. Dizel-motori zagađuju vazduh proizvodnjom suspendovanih čestica PM 10, koje su sitne i lahko dospjevaju duboko u pluća, a mogu da izazovu ozbiljne posljedice po zdravlje, kao i emisijom štetnih azotnih-oksida. U izvještaju, koji je prošle godine objavila Europska agencija za okolinu, navodi se da je preko 400 hiljada preuranjenih smrti u Europsku uniju prouzrokovano zagađenjem vazduha. Procjenjeno je da zdravstveni trošak zbog te vrste zagađena godišnje iznosi do 900 miliona eura. Stoga se podržavaju ulaganja automobilske industrije u proizvodnju hibrida i sve većeg broja vozila na električni pogon.

O autoru

Novinar portala

Srodni članci