Aktuelno:
Jeste li čuli za indonežansku IKEA-u i kineske tašne „iPhone“?

Jeste li čuli za indonežansku IKEA-u i kineske tašne „iPhone“?

Multinacionalne korporacije su sebi priskrbile veliku moć. Njihov utjecaj prelazi granice zemalja iz kojih dolaze i poput krakova hobotnice prekriva veliki dio onoga što zovemo postmoderno društvo. Zbog toga nismo baš navikli da viđamo ove divove kako „pognute glave“ izlaze iz nekog sudskog spora.

Međutim, postoje zemlje u kojima njihova moć ništa ne znači.

IKEA – indonežanski proizvođač namještaja

Poznati proizvođač namještaja IKEA osjetio je na svojoj „koži“ kako globalizacija i krupni kapital nisu prepreka nekim zemljama u svijetu da kreiraju i sprovode zakone po svojoj mjeri. Tako je ova kompanija izgubila sudsku bitku za naziv svog brenda u Indoneziji početkom 2016. godine.

Sigurno se iz menadžmenta najvećeg prodavača namještaja na svijetu nisu nadali ovakvom sudskom epilogu njihove žalbe. Naime, odlukama Trgovinskog suda u Jakarti i Vrhovnog suda u Indoneziji indonežanska kompanija iste djelatnosti Ratania Khatulistiwa polaže pravo na svjetski poznat akronim koji je danas u ovoj istočnoazijskoj zemlji skraćenica za Intan Khatulistiwa Esa Abadi.

ikea-mulhouse

Iako je Inter IKEA System, kompanija vlasnik IKEA koncepta i vlasnik IKEA sistema franšiza, registrovala naziv “IKEA” u Indoneziji, Ratania Khatulistiwa je dokazala kako europska kompanija nije koristila naziv svog brenda u komercijalne svrhe tri godine zaredom.

Trgovinski sud u Jakarti je 2014. godine dodijelio pravo za korištenje „IKEA“ naziva indonežanskom proizvođaču namještaja. Nakon žalbe, koju je podnijela Inter IKEA System, u maju 2015. Vrhovni sud u Indoneziji je potvrdio presudu Trgovinskog suda. Pravna pozadina koja stoji iza ovakvih odluka odnosi se na pravila koja uključuje indonežansko zakonodavstvo o brendovima, a koje podrazumijeva mogućnost brisanja naziva registrovane marke koji se ne koristi u komercijalne svrhe tri godine zaredom.

Appleov poraz u Kini

Sličnu sudbinu je doživio i američki Apple u Kini. Sud u Pekingu je donio odluku zbog koje tehnološki gigant mora da dijeli naziv svog brenda „iPhone“ sa kineskim proizvođačem tašni i novčanika.

timthumb

U obrazloženju presude je rečeno kako Apple nije uspio dokazati da je „iPhone“ bio „popularan“ u Kini 2007. godine, kada je kineska kompanija dobila dozvolu za rad. Inače, status „popularnog brenda“ po kineskim zakonima može ograničiti upotrebu njegovog naziva.

Ovakva sudska odluka je omogućila kompaniji Hintong Tijandi Technology da nastavi upotrebljavati naziv „iPhone“ za svoje tašne, novčanike i druge proizvode.

O autoru

Srodni članci