Iz godine u godinu sve bolji rezultati bh. namještaja na svjetskom tržištu

Iz godine u godinu sve bolji rezultati bh. namještaja na svjetskom tržištu

Za one koji su majstori svog posla mala je vjerovatnoća da će imati ekonomskih problema. Dugogodišnja tradicija, iskustvo i savremena tehnologija u procesu proizvodnje garancija su kvaliteta proizvoda. Prateći svjetske trendove u razvoju i proizvodnji namještaja kompanije iz Bosne i Hercegovine postigle su zavidne rezultate u kvalitetu i cijeni proizvoda.

Koliki su izvozni potencijali govore podaci o ostvarenoj vanjskotrgovinskoj razmjeni. U strukturi izvoza prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH najveće učešće je imao namještaj oko 37% (448.057.548 KM) rezana građa oko 30% i proizvodi šumarstva oko 15%.

Izvoz namještaja je za 17% viši nego 2015. godine. Također, značajno učešće u izvozu činili su rezana građa i proizvodi šumarstva koji su, također, povećani u 2016. godini.

Najznačajnija izvozna tržišta u posljednjih pet godina bila su: Njemačka, Hrvatska, Austrija, Češka, Slovenija, Srbija, Italija, Holandija i Francuska.

Pokrivenost uvoza namještaja izvozom izuzetnih 349,7%

Prema podacima Vanjskotrgovinske komore posmatrajući izvoz namještaja po svim stavkama, uključujući kako drveni, tako i metalni i namještaj od drugih materijala te njihove dijelove, u 2015. godinije iz BiH u svijet izvezeno je namještaja u vrijednosti oko 230,9 miliona eura, što je više za 12,1% u odnosu na izvoz u 2014. godini.

Podaci govore da je BiH samo izvozom u Njemačku u 2015. godini „pokrila“ i premašila kompletan uvoz namještaja u BiH (koji je iznosio 66 miliona eura), za više od 10 miliona eura.

U Njemačku su se najviše izvozila: tapacirana sjedala (s drvenim okvirima u vrijednosti od 23 miliona eura, a sa metalnim oko 7 miliona eura); namještaj od drveta za trpezarije i dnevne sobe (19,5 miliona eura), a za spavaće sobe (12 miliona eura); dijelovi za namještaj od drveta (6 miliona eura), itd. U odnosu na 2014. godinu, izvoz namještaja u Njemačku je porastao za 10,2%.

Najzastupljeniji izvozni proizvodi u segmentu namještaja su: tapacirana drvena sjedala, namještaj od drveta za trpezarije i dnevne sobe, namještaj od drveta za spavaće dobe, ostali drveni namještaj kao i dijelovi za namještaj od drveta.

Iako namještaj i dijelovi od drveta dominiraju u strukturi izvoza (sa 84,8%), nije beznačajan blagi, ali stalan porast namještaja od metala i drugih materijala u izvozu (dostigao 15,1%, dok je u 2014. taj udio bio 13%).

Imajući u vidu navedenu strukturu i činjenicu da je BiH u posljednjih 5 godina povećala izvoz tapaciranih drvenih stolica za 22,5%, možemo reći da se Bosna i Hercegovina profilira u izvoznu ‘regiju stolica’, što je nekada bio ‘brend’ određenih područja u razvijenoj Italiji.

I u tekućoj 2017. godini nastavljen je trend rasta izvoza drvne industrije BiH, a posebno izvoza finalnih proizvoda od drveta. Pokrivenost uvoza izvozom za prva dva mjeseca 2017. bila je 416,9 posto.

Važno je istaći da kontinuirana prisutnost (već sedam godina) Bosne i Hercegovine na sajmu IMM COLOGNE u Kelnu, kao i rast broja izlagača i kvalitete njihovog nastupa ima veoma pozitivan odjek u krugovima ove branše kako u Njemačkoj tako i u drugim državama Europe.

O autoru

Novinar portala Poslovnisvijet.ba

Srodni članci