Istraživanje QUDAL – QUality meDAL 2016/2017. za BiH

Istraživanje QUDAL – QUality meDAL 2016/2017. za BiH

Čak će 74,7 posto ispitanih bosanskohercegovačkih građana radije kupiti neki proizvod ili se odlučiti za neku uslugu ako je nosilac prestižne zlatne oznake QUDAL – QUality meDAL za vrhunski kvalitet.

Ovo je rezultat najnovijeg istraživanja QUDAL – QUality meDAL, koje je u januaru 2016. na nacionalno reprezentativnom uzorku za Bosnu i Hercegovinu (N=1.200) sprovela međunarodna organizacija ICERTIAS – International Certification Association, Zürich.

QUDAL – QUality meDAL znak mogu nositi samo one kompanije, proizvodi i usluge koje potrošači sami odaberu, u nezavisnim tržišnim istraživanjima, kao one koji im prema njihovom ličnom iskustvu i iskustvu njihovih bližnjih nude najviši nivo kvaliteta.

Za svaku istraženu kategoriju, samo jedan proizvod (ili usluga) može nositi QUDAL – QUality meDAL znak s maksimalnih pet zvjezdica za kvalitet – samo onaj koji se zahvaljujući najvećem broju glasova bosanskohercegovačkih potrošača plasirao na vrh svoje kategorije.

Prema svom iskustvu i mišljenju, bosanskohercegovački potrošači pokazali su poznavanje najkvalitetnije ponude na svom tržištu.

Svoj glas za top kvalitet dodijelili su proizvodima i uslugama kao što su; Zlatna džezva (kategorija: mljevena kafa), Sarajevski kiseljak (kategorija: gazirana voda), Argeta (kategorija: pašteta), Milka (kategorija: čokolada), Samsung (kategorija: marka mobitela), Ford (kategorija: porodični automobil), BH Telecom (kategorija: pružaoc usluga pristupa internetu), HT Eronet (kategorija: mobilni operater), Planika (kategorija: trgovine obućom), Operil (kategorija: sprej za nos), WMF (kategorija: pribor za jelo i posuđe), MOJAapoteka (kategorija: lanac apoteka), Beko (kategorija: proizvođač bijele tehnike) i drugima u istraživanim privrednim kategorijama.

U odnosu na prvo istraživanje kvaliteta QUDAL na području Bosne i Hercegovine iz 2014. godine, najnoviji rezultati ukazuju na neke zanimljive promjene.

U kategoriji “Najkvalitetniji sportski klub u svijetu (neovisno o sportu)” prvo mjesto zauzeo je “Real Madrid”, dok je “Najkvalitetniji sportski klub u Bosni i Hercegovini (neovisno o sportu)” građanima Bosne i Hercegovine i dalje FK “Željezničar”.

Zanimljiv preokret u odnosu na 2014. godinu događa se u kategoriji “Najkvalitetniji sportist/sportistkinja u svijetu”, gdje titula najkvalitetnijeg odlazi teniseru Novaku Đokoviću, dok je prije dvije godine na njegovom mjestu bio nogometaš Messi.

Različitost u kulturološkim preferencijama vidi se u rezultatima iz kategorija: “Najkvalitetnija muzička grupa u svijetu”, “Najkvalitetniji muzički izvođač u BiH”, te “Domaća muzička grupa”.

Kada je riječ o stranim muzičkim grupama, na prvom mjestu po kvalitetu QUDAL – QUality meDAL istraživanja je irska grupa U2, dok je, s druge strane, Dubioza kolektiv za građane Bosne i Hercegovine apsolutno najkvalitetnija domaća muzička grupa.

Kada govorimo o pojedinačnim izvođačima (pjevačima/pjevačicama), u kategoriji “Najkvalitetniji muzički izvođač u svijetu” na prvo mjesto po kvalitetu građani Bosne i Hercegovine smjestili su svjetski poznatu i jedinstvenu Adele, dok je u ovoj kategoriji prije dvije godine prvo mjesto pripalo Madonni.

Svojim doprinosom muzičkoj sceni Dino Merlin je ove godine apsolutno najkvalitetniji domaći izvođač prema glasovima građana Bosne i Hercegovine koji su učestvovali u istraživanju kvaliteta QUDAL – QUality meDAL.

Građane Bosne i Hercegovine u istraživanju QUDAL – QUality meDAL pitali su koji im lanac trgovina za prodaju visokotehnološke opreme, kao i bijele tehnike i aparata za domaćinstvo, nudi apsolutno najviši nivo kvaliteta.

U tim kategorijama, bosanskohercegovački građani na prvo mjesto kad je riječ o kvalitetu postavili su lanac trgovina FIS, a kvalitet domaćih brandova prepoznaju i u drugim istraženim podgrupama.

Istraživačka metoda zasniva se na pitanjima otvorenog tipa i CAWI-DEEPMA metodi (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness), u kojoj je utjecaj popularnosti i snage branda u najvećoj mogućoj mjeri eliminiran.

Najnovije istraživanje QUDAL – QUality meDAL za period 2016/2017. za bosanskohercegovačko tržište ICERTIAS je sproveo drugi put, u januaru 2016., dok je prvo istraživanje i certifikacijski projekt ove vrste u Bosni i Hercegovini proveden 2014. godine.

Istraživanje QUDAL – QUality meDAL sprovodi se u skladu s odredbama Međunarodnog kodeksa za provođenje tržišnih i društvenih istraživanja, koji su donijele Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Svjetsko udruženje istraživačkih stručnjaka (ESOMAR).

Tu je i posebna metoda istraživanja – DEEPMA (Deep Mind Awareness), odnosno inovativna metoda kod koje se od ispitanika zahtijeva da dobro promisle o pitanju prije nego što daju konačan odgovor.

DEEPMA shema omogućava da se prilikom ispitivanja anketiranih grupa izbjegne navođenje najpopularnijih (tzv. Top of Mind) brendova, odnosno da se, u što je moguće većoj mjeri, prilikom istraživanja tržišta eliminira snaga i popularnost brenda kako bi se mogli ispitati stvarni kvaliteti same supstance – sam proizvod, odnosno usluga.

ICERTIAS – International Certification Association GmbH sa sjedištem u Zürichu, koji se na tržištu certificiranja već dokazao izuzetno prihvaćenim Best Buy Award te ICERTIAS Customers’ Friend programom, prepoznatljiv je kako među potrošačima, tako i među preduzećima.

ICERTIAS je osnovan 2011. godine u Zurichu u Švicarskoj gdje je i danas registriran kao “ICERTIAS – International Certification Association GmbH”. Cilj istraživačkog projekta QUDAL jeste promocija i popularizacija kvaliteta, jer naročito danas, u recesijsko vrijeme, potrošač ima pravo zahtijevati na tržištu vrhunski kvalitet za svoj novac, saopštili su istraživači.

Fena/J.K.

O autoru

Srodni članci