Istraživanje otkrilo slabljenje ugleda brenda Apple i Google

Istraživanje otkrilo slabljenje ugleda brenda Apple i Google

Ugled brendova američkih tehnoloških divova Applea i Googlea znatno je oslabio, dok je Amazon.com Inc zadržao čelnu poziciju na listi, a Teslu je podiglo lansiranje Roadstera u svemir, pokazuje godišnje istraživanje marketinške kompanije Harris Poll.

Zašto napuštaju Hrvatsku? Radi studiranja i stipendija mladi bi išli u Njemačku i Britaniju. Proizvođač iPhonea Apple je potonuo na ovogodišnjoj Harris Pollovoj listi najuglednijih korporativnih brendova s petog na 29. mjesto. Još 2016. godine zauzimao je drugo mjesto. Google je pao s osmog na 28. mjesto. Harris Poll sprovodi istraživanje o ugledu “najvidljivijih” korporativnih brendova od 1999. godine. U anketi sudjeluje 25.800 punoljetnih građana SAD-a u periodu od 11. decembra do 12. januara. U razgovoru za Reuters izvršni direktor Harris Polla John Gerzema kazao je da su Apple i Google pali na listi vjerovatno zato što nisu plasirali tako puno proizvoda koji su privukli pažnju građana kao prethodnih godina.

Google je prije nekoliko godina lansirao na tržište besplatne proizvode poput Google Docs i Google Mapsa. Apple je predstavio javnosti iPod, iPhone i iPad.

“Moglo bi se reći da su Google i Apple trenutno izvan vidokruga”, konstatira Gerzema.

“Još nismo došli do faze autonomnih vozila, još ne vidimo sve te stvari koje namjeravaju napraviti na području umjetne inteligencije”, dodaje.

Amazon.com je zadržao vodeću poziciju na listi na kojoj suvereno vlada već pet godina, uz izuzetak 2015. kada je pao na drugo mjesto. Gerzema pripisuje takav plasman činjenici da njegovi proizvodi postaju prisutni u sve više aspekata života potrošača, između ostalog, i na području dostave hrane zahvaljujući akviziciji Whole Foodsa.

Tesla se na ovogodišnjoj listi uspio s devetog na treće mjesto zahvaljujući lansiranju u svemir Tesla Roadstera raketom SpaceX – i unatoč problemima s pravodobnom isporukom automobila na Zemlji, napominje čelnik Harris Polla.

“On je klaun našeg doba – jednostavno je nevjerovatan”, komentira Gerzema poteze šefa Tesle Elona Muska. “Takve geste prizivaju u sjećanje film ‘Put u svemir’ i zaokupljaju maštu javnost u kontekstu gotovo beskonačnog niza loših vijesti. Popunjavaju prazninu na mjestu koje je nekada pripadalo optimizmu”, dodaje.

Facebook je napredovao na listi unatoč tome što su njegovi čelnici pred istražnim povjerenstvom američkog Kongresa odgovarali na pitanja o ulozi društvenih medija u nastojanjima Rusije da utječe na predsjedničke izbore u 2016. godini. Zauzeo je tako 51. mjesto, što je njegov najbolji rezultat od 2014. kada je bio na 38. mjestu.

Filmska producentska kuća The Weinstein Co je debitirala na najnovijoj listi, zauzevši pretposljednje, 99. mjesto. Riječ je o kompaniji čijeg je koutemeljitelja Harveya Weinstena više od 70 žena optužilo za seksualno zlostavljanje. Posljednje mjesto je pripalo japanskom dobavljaču automobilskih dijelova Takata Corpu silovito otvaranje čijih je zračnih jastuka povezano s najmanje 22 smrtna slučaja i stotinama ozljeda, potaknuvši najveći opoziv u historiji automobilske industrije.

seebiz.eu/V.P.

O autoru

Srodni članci